מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשע״ב 11.05.2012

אבד לכם גרטל במירון? שרפו לכם אותו באש...

מאות 'גארטלא'ך' נשרו ממתפללים, במהלך הריקודים והתפילות בל"ג בעומר בציון הרשב"י. היה מי שאסף את הגארלטא'ך הרבים, ובשירת דבקות של "לכבוד התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי", העלו אותם באש... ● ומה עם מצוות "השבת אבידה" ואיסור "בל תשחית"?  לדיווח ולתמונות
אבד לכם גרטל במירון? שרפו לכם אותו באש...
בשעות של לפנות הבוקר. לאחר שרוב רובם של מאות האלפים עזבו את כפר מירון, איש איש לביתו ולמשפחתו. הגיע לתפילה במערת ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, הגבאי צדקה של לוד ר' דוד הורביץ, שיחד עם אחיו איש החסד ר' ראובן, עמלים באירגון 'הכנסת אורחים במירון' כבר כשבוע ימים, כפי מיטב המסורת מזה עשרות בשנים.

בשעות אלו של לפנות הבוקר, שוקדים עשרות פועלי נקיון לסדר ולנקות את המערה, החצר וכל המבואות.

ר' דוד שם לב, למאות 'גארטלא'ך' שנשרו ממתפללים, במהלך הריקודים והתפילות. הגארטלך עמדו להיזרק, יחד עם האשפה הרבה באזור. ר' דוד יחד עם אחיו ר' ראובן, אספו את הגארלטא'ך הרבים, יחד עם עוד כמה מאנ"ש שהיו באותה עת בציון הק' ועלו יחד בשירה וזימרה על גג הציון. בשירת דבקות של "לכבוד התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי", העלה ר' דוד את הגארטלאך על עמוד האש ועוד הוסיפו שמן למדורה הגדולה, שדולקת כבר מעל 24 שעות, החל עוד מההדלקה בליל החג, שהדליק כ"ק האדמו"ר מבאיאן, כחזקת אבותיו מזה שנים רבות.

עוד שעה ארוכה ארכו הזמירות והשירים, כאשר אנשים נוספים מצטרפים למעגלי השמחה, תוך שאחר מה הפטיר: "לו הי' כאן הברדיטשבער, הי' עושה מזה רעש גדול, ומלמד סנגורי' גדולה מאוד על ישראל". 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.