מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ב 08.05.2012

"להשבעת הנשיא יש אמירה משמעותית חיובית לגבי היהודים"

רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר בדברים לעיתון "המבשר": כשנביט אל האינטרס היהודי בתוך רוסיה, הרי שיש להשבעת הנשיא, אמירה משמעותית חיובית לגבי היהודים  לסיפור המלא
הבוקר בעיתון "המבשר", בידיעה על הנשיא פוטין שהושבע אמש כנשיא רוסיה, מביא העיתון שיחה עם רבה של רוסיה השליח הרב לאזאר:

בין אנשי השלטון והשררה שהוזמנו אתמול להשתתף בטכס השבעת נשיא רוסיה פוטין לקדנציה שלישית, בלט רבה הראשי שלח רוסיה הרה"ג בערל לאזאר שליט"א. שעה קלה לאחר שובו מהטכס ביקשנו לשמוע על משמעות כהונתו הנוספת מהפן היהודי.

נשיא רוסיה הושבע היום לקדנציה שלישית מה זה אומר לגבי היהודים ?

יש לכך משמעות רבה במיוחד בתקופה זאת. כשנביט אל האינטרס היהודי בתוך רוסיה, הרי שיש להשבעת הנשיא, אמירה משמעותית חיובית לגבי היהודים.

מה היה יחסו של פוטין ליהודי רוסיה בשני הקדנציות הקודמות ?

עד כה פוטין גילם 'מלכות של חסד' כלפי יהודי רוסיה. אפשר לומר שכמעט לא היה דבר שהוא התבקש לסייע לטובת היהדות או הקהילות היהודיות והוא לא נענה לכך בחיוב.

הוא מתעניין באופן קבוע במצב היהודים במדינה, ומגלה הבנה רבה לצרכיהם, הוא עשה רבות למען מיגור האנטישמיות, למען השבת מבנים יהודיים לידי הקהילות, מבנים שהולאמו בעבר, ועוד רבות וגדולות.

אנו כעת לקראת סיום בניית מוזיאון יהודי גדול, שהוא מהגדולים בעולם. פוטין תרם רבות למען קידום בנייתו, כשהוא תרם בעצמו משכורת אחת שלו וגרם לרבים ללכת בעקבותיו ולתרום למען המוזיאון ייחודי זה.

האם יש דברים שהיהודים ברוסיה מצפים מפוטין שיעשה בקדנציה הבאה ?

יש דברים רבים העומדים על סדר היום בחיי הקהילה היהודית ברוסיה, המלחמה באנטישמיות, חקיקת חוקים שיסייעו לטובת הקשישים ככלל, וכאשר חוקים אלו יעוגנו אזי מאות אלפי יהודים קשישים ברחבי המדינה יהנו מכך ותבוא רווחה לחייהם, ישנו צורך בסיוע בתחום החינוך. ועוד, כמו גם סיוע לתת ליהודים רבים את הזכויות בכדי לשמור חיי תורה ומצוות וללא חילול שבת וחג במקום עבודתם ועוד.

האם יש סיכוי שפוטין יהיה נחוש יותר בעתיד ביחסו כלפי אירן ?

אנו מאמינים שפוטין יודע היכן הקו האדום, ודווקא בזכות קשריו עם אירן יוכל להשפיע עליהם בשיטת המקל והגזר. ללא ספק אירן מתייחסת לפוטין ולוקחת בחשבון בכל צעד ושעל שלהם מה תהיה תגובתה של רוסיה. והקדנציה הבאה תהיה בעל משמעות רבה בענין זה.

מה איחל הרב לפוטין בטכס ההשבעה ?

הבעתי בפניו את ברכת יהודי רוסיה לרגל בחירתו לכהונה השלישית. אמרתי לו שביהדות המספר שלוש הוא מספר המסמל קביעות ו'חזקה'. כולנו תקוה שימשיך בתפקידו עוד שנים רבות ובהצלחה.

וכן הצלחה בביקורו הקרוב ורב המשמעות, שהוא מתכנן לעשות בארץ הקודש בחודשיים הקרובים.

כמה שנים אכן הוא יכול להמשיך בתפקידו ?

פוטין צפוי להישאר בתפקידו עוד זמן רב בקדנציה הזאת עד 2018 ואפילו קדנציה נוספת עד 2024. הסיבה לכך היא שהפרלמנט הרוסי ביוזמת הנשיא היוצא מדבדב, האריך את כהונת הנשיא לשש שנים. המשמעות היא – שהנשיא פוטין יכול, על פי החוק, לכהן שתי קדנציות רצופות נוספות.

כאמור, תפלתינו שה' יתן בלבו רק טוב לעם ישראל וכפי שנאמר: "לב מלכים ושרים ביד ה' ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.