מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ב 08.05.2012

נתניהו הדהים: אין בחירות, אחדות עם מופז וקדימה

דרמה פוליטית באישון לילה: רגע לפני שהכנסת הייתה אמורה לאשר סופית את הקדמת הבחירות, הודיעו ראש הממשלה וראש האופוזיציה על הקמת ממשלת אחדות. לפי ההסכם הקואליציוני, חוק גיוס לכולם יאושר בקיץ, שאול מופז ימונה למשנה לראש הממשלה, קדימה תקבל את ועדת הכלכלה ושיטת הממשל תשונה. מופז: "עשינו דבר גדול למדינת ישראל". השר אלי ישי בירך על המהלך לסיפור המלא+ בפנים: ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לקדימה >>>
נתניהו הדהים: אין בחירות, אחדות עם מופז וקדימה
ראש-הממשלה בנימין נתניהו. דרמה פוליטית באישון לילה

ynet

ישראל הלכה לישון עם כנסת מתפזרת, וקמה לקול הפצצה הפוליטית הגדולה ביותר שזכורה במקומותינו - ממשלת אחדות לאומית עם קדימה של שאול מופז לצד בנימין נתניהו:

ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה מופז הדהימו הלילה (יום ג') את המערכת הפוליטית והודיעו כי הגיעו להסכם, שעות ספורות אחרי שהצעת החוק לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות ל-4 בספטמבר אושרה בקריאה ראשונה.

"לא היה לנו מושג", הודו שרים בכירים, גם כאלה המקורבים לראש הממשלה. בשעה 12:00 יכנסו השניים מסיבת עיתונאים.

בזמן שההצעה להקדמת הבחירות הייתה אמורה לעלות לקריאה שנייה ושלישית, כינסו נתניהו ומופז את סיעותיהם, שאישרו לבקשתם את המהלך המפתיע שנרקם מאחורי הקלעים בימים האחרונים. במסגרת ההסכם בין שתי המפלגות נקבע כי עד סוף יולי ייחקק חוק שיחליף את חוק טל, שיטת הממשל תשונה לפני הבחירות הבאות ויגובש "תקציב חירום לאומי".

לדברי נתניהו, השותפים העיקריים לקואליציה הקיימת, אביגדור ליברמן מישראל ביתנו ואלי ישי מש"ס, בירכו על ההסכם.

לפי ההסכם הקואליציוני, חוק גיוס לכולם יאושר בקיץ, מופז ימונה למשנה לראש הממשלה, קדימה תקבל את ועדת הכלכלה ושיטת הממשל תשונה. מופז: "עשינו דבר גדול למדינת ישראל". השר אלי ישי בירך על המהלך.

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס התייחס הבוקר לממשלת האחדות. "האזרח הישראלי - טוב לו שאין בחירות. זה המשחק הפוליטי, עשו את זה משיקולים פוליטיים, אבל האזרח הישראלי הרוויח", אמר אטיאס בראיון לקול ישראל.

אחד המפסידים הגדולים מהמהלך הוא ח"כ לשעבר מאיר פרוש, שפרש בעקבות הסכם הרוטציה, כאשר ח"כ ישראל אייכלר החליף אותו בכנסת. פרוש קיווה כעת לשוב בעוד שלושה חודשים לכנסת, אך כעת, יאלץ להמתין בחוץ עוד שנה וחצי.

לצפייה בהסכם הקואליציוני: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.