מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ב 06.05.2012

חסיד חב"ד יזם תוכנית מהפכנית לאברכים ● פרסום ראשון

בשעה טובה החל המחזור הראשון בתוכנית הייחודית והראשונה מסוגה בארץ לאברכים ● במסגרת התוכנית מקבלים האברכים כלים להגדיל את הכנסתם מבלי לפגוע בלימודים ● את התוכנית יזמו יחד ארגון "חסדי ל"ב" בראשות הרב זלמי ביסטריצקי והביטוח לאומי ● COL חושף לראשונה את פרטי התוכנית מהפכנית  לסיפור המלא
חסיד חב
הרב זלמי ביטריצקי על רקע הקמפיין החדש

מאת חיים ברון, כתב COL

ארגון חסדי ל"ב בשיתוף הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח לאומי יזם תוכנית מיוחדת, במהלכה ילמדו 100 אברכי כולל חרדיים כיצד לשלב יזמות עסקית כהשלמת הכנסה מבלי לפגוע במסגרת הלימוד התורנית שלהם.

בשנים האחרונות, עם צמצום התמיכה הכספית לכוללים ומוסדות התורה, ישנם יותר ויותר אברכים המתקשים "לגמור את החודש".

התופעה מציקה בייחוד בקרב אלה שהינם בעלי משפחות ברוכות ילדים, ועול הפרנסה מעיק עליהם ביותר.

ארגון חסדי ל"ב הפועל מזה עשור בצפת ועוסק בחיזוק החוסן הכלכלי של תושבי האזור ובהעצמה של משפחות במגוון תוכניות, הרים את הכפפה והחליט למצוא פיתרון לבעיה.

בשנתיים האחרונות עסקו בחסדי ל"ב בפיתוח הפרויקט הייחודי שיוכל לתת פתרון לעשרות אלפי אברכים המעוניינים להישאר בד' אמות של תורה, ועם זאת צריכים ורוצים להגדיל את ההכנסה החודשית.

בעזרת התוכנית יוכלו האברכים לשלב פתיחה של עסקים קטנים שיופעלו מעבר לשעות הלימוד ובכך להוסיף להכנסה המשפחתית עוד כ-2000 ₪ בכל חודש.

הקרן למפעלים מיוחדים של המוסד לביטוח לאומי, מט"י טבריה ותוכנית "מפת"ח" לתעסוקת חרדים, נרתמו לסייע בהפעלת התוכנית והשבוע נפתח המחזור הראשון בהשתתפות 20 אברכים. 

ר' זלמי ביסטריצקי, העומד בראש ארגון חסדי ל"ב, מספר על המיזם: "מדובר בתוכנית ייחודית שנולדה מתוך היכרות אישית עם ציבור גדול של אברכים (בצפת לבדה חיים כ-1,000 אברכים) והבנה שצריך לסייע להם באיזושהי דרך. בסיוע הקרן למפעלים מיוחדים של המוסד לביטוח לאומי נפתחה התוכנית, שבמהלכה עשרות אברכים ילמדו כיצד ניתן להמשיך וללמוד בכולל ובמקביל לנצל את היכולות האישיות ולהפוך אותן לאפיק הכנסה נוסף. ההכשרה תינתן על ידי מרצים מומחים מ"המכללה לצמיחה כלכלית.

"דבר נוסף שמסייע לנו היא העובדה שהציבור החרדי שמח לבצע את הקניות שלו בתוך הקהילה, ולכן יש מקום לפתיחה של עשרות ומאות עסקים כאלו שיהוו פריצת דרך כלכלית למשפחות ולעיר כולה, אני מודה לביטוח לאומי שלקחו חסות ובטוח שהצלת התוכנית תביא אותה לפעילות ארצית".

הרב ביסטריצקי מספר כי התוכנית זכתה לברכתם ועידודם של ראשי הכוללים בצפת. בשונה ממוסדות אחרים המעמידים בפני בני התורה אופציות כאלה ואחרות ל"קריירה", כאן מדובר בתוכנית ש"באה מבפנים" ונהגתה לאחר מחקר מקיף.

גם אישורם של ראשי הכוללים לא ניתן בדיעבד. המטרה הייתה להעניק לאברכים עזרה אמיתית וידענו ששמירה על אורח החיים של האברך היא מרכיב חיוני להצלחת התוכנית."

גב' ש. בייץ, מנהלת הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי מסרה, כי הם "גאים להיות שותפים במיזם ייחודי זה ומאחלים הצלחה רבה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.