מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ב 06.05.2012

הקמפיין שיוסיף שומרי שבת בתל אביב

רבני תל-אביב יוצאים למתקפה. לאחר הפרסומים לאחרונה על תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב, פותחים רבני העיר בקמפיין משלהם מכיוון בלתי-צפוי. לכל בית-אב בעיר נשלח מנשר מהודר, בחתימת הרבנים, בו הם מסבירים את חשיבותה וסגולתה של שמירת השבת, וקוראים להתחיל לשמרה כהלכתה  לסיפור המלא
הקמפיין שיוסיף שומרי שבת בתל אביב
צילום: יהדותון

רבני תל-אביב יוצאים למתקפה. לאחר הפרסומים לאחרונה על תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב, פותחים רבני העיר בקמפיין משלהם מכיוון בלתי-צפוי. לכל בית-אב בעיר נשלח מנשר מהודר, בחתימת הרבנים, בו הם מסבירים את חשיבותה וסגולתה של שמירת השבת, וקוראים להתחיל לשמרה כהלכתה.

הרבנים מסבירים במנשר, כי אין די ביום חופש סמלי כדי לצאת למנוחה אמיתית ממרוץ החיים הלוחץ, שכן המעבידים וכוחות השוק ימצאו תמיד את הדרך לגרום לאיש הקטן להמשיך לצרוך ולעבוד גם ביום המנוחה. הפתרון היחיד הוא רק שמירת שבת כהלכתה – הלכות וחוקי השבת הם הערובה היחידה למנוחה אמיתית.

הרבנים מזכירים את הברכה הגדולה המובטחת בשמירת שבת לחיי הזוגיות, המשפחה והפרנסה, שהרי על השבת נאמר שממנה מתברכים כל שאר ימי השבוע.

הרב יהודה לנדא, מוותיקי רבני ת"א וראש מחלקת הנישואין בעיר, מדגיש כי השבת היא מתנה מופלאה, אך גם חובה לאומית: "מאז קום עם ישראל, שמירת שבת היא נשמת אפו של העם ודגל הלאום שלנו. היכן שחי יהודי בעולם, השבת חיה בקרבו. הנביא יחזקאל מבטיח כי, עם ישראל אינו יכול להיות ככל הגויים, אנו העם שהא-ל בחר בו לתת לו את השבת, חלילה לנו מלהתערטל מערכי הנצח שלנו".. כך מסביר גם יו"ר המועצה הדתית לת"א יפו מר אלדד מזרחי, השותף לקמפיין השבת; "שמירת שבת היא תעודת הזהות של כל יהודי מאז נהיינו לעם, והיא המאחדת את כל עם ישראל בארץ ובתפוצות.

"אין לנו כל ענין להתעמת עם היוזמות המשונות של הפעלת התחבורה בשבת", אומרים הרבנים, "יוזמות כאלו, שנועדו לגרום ליהודים לחלל את יום השבת בתואנות שונות של טובת הציבור, ובעצם אינן אלא דרך לגרום לעוד יהודים לעבוד ולצרוך בשבת – קיימות עוד מימי פרעה, דרך ימי הביניים ועד לרוסיה הקומוניסטית. אין זו קידמה אלא חזרה לאחור לימים אפלים. אנחנו פועלים בשאיפה להשפיע על עשרות אלפי משפחות להתחיל, צעד אחר צעד, לקיים את שמירת השבת בבתיהן, עד שבסופו של דבר ייראה שאין עבור מי להפעיל תחבורה בשבת. גם החנויות ייסגרו בשבת, זהו הצדק החברתי האמיתי".

יוזם הקמפיין, רב מרכז ת"א הרב יוסף גרליצקי אומר כי, "בימים אלו בהם רואים את הבלבול והאלימות הגוברת בקרב הנוער, חוסר מנוחת הנפש והתפרקות ערכי המשפחה – יש לצפות מפרנסי וראשי הערים שידאגו להגברת והחדרת נושא השבת בכל בית יהודי, להתכנסות משפחתית יחד בתוך הבית, בשלוה וברוגע. אנו רבני ת"א מאמינים כי מעט אור דוחה הרבה חושך, ובפרסום ושכנוע חיובי בעד שמירת השבת, נתגבר על כל הפעולות השליליות וההרסניות".

"דוד המלך אומר "טעמו וראו כי טוב ה'", אומר הרב גרליצקי, ומזכיר את הפרסומת המיתולוגיתTry it you'll like it" ", "אין ספק שכל אדם ומשפחה שרק ינסו פעם אחת לטעום את טעמה של השבת כהלכתה, כבר לא יוותרו עליה לעולם".

רבני ת"א-יפו קוראים גם לעמיתיהם הרבנים והמועצות-הדתיות בכל הארץ להצטרף לקמפיין בעריהם, ומבטיחים כי בכך יביאו ל'מהפיכת שבת' בכל הארץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.