מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ב 01.05.2012

'הפגנה חברוּתית' שהתקשורת לא תסקר ● דעה

מערכות התקשורת בישראל נתונות עכשיו בפעילות קדחתנית לקראת יום חמישי הבא, ל"ג בעומר. צוותי שידור ימוקמו בעשרות נקודות ברחבי הארץ וישדרו שידורים חיים מתוך המפגנים המרהיבים, שבהם יתכנסו מאות-אלפי ילדים ובפיהם קריאה אחת: אחדות! ● טוב, זה כנראה לא יקרה, כי כאן לא מדובר ב'מחאה חברתית' אלא ב'הפגנה חברוּתית' ● מאמרו השבועי של הרב מנחם ברוד ב'שיחת השבוע' לסיפור המלא
'הפגנה חברוּתית' שהתקשורת לא תסקר ● דעה
(צילומים: י. בלינקו, מנדי הכטמן. עיבוד: COL)

מאת מנחם ברוד

מערכות התקשורת בישראל נתונות עכשיו בפעילות קדחתנית לקראת יום חמישי הבא, ל"ג בעומר. צוותי שידור ימוקמו בעשרות נקודות ברחבי הארץ וישדרו שידורים חיים מתוך המפגנים המרהיבים, שבהם יתכנסו מאות-אלפי ילדים ובפיהם קריאה אחת: אחדות!

הכתב מנתניה ידווח על עשרת אלפים ילדים המכונסים יחדיו, והכתב מירושלים יתאר בהתפעלות את כיכר השבת המלאה ילדי-חמד, היושבים בסדר מופתי ומקשיבים לדברי תורה. "גם באילת צועדים מאות ילדים בחוצות העיר, ובידיהם שלטים הקוראים לאהבת ישראל", יישמע הדיווח מאילת. וניידת השידור מקריית-מלאכי תספר על המגוון הרחב של הצועדים, ועל המוצגים המושקעים הנעים בראש התהלוכה.

המחיצות נופלות

טוב, זה כנראה לא יקרה, כי כאן לא מדובר ב'מחאה חברתית' אלא ב'הפגנה חברוּתית'. זוכרים איך בקיץ שעבר נפרסה התקשורת בכל מוקדי ההפגנות ברחבי הארץ ודיווחה משם בהתרגשות ובהתפעמות? לוּ היו צוותי השידור נפרסים בל"ג בעומר במוקדי התהלוכות, הייתה להם סיבה מוצדקת הרבה יותר להתפעמות.

ובאמת, קשה שלא להתרגש לנוכח המחזה החוזר ונשנה בכל שנה ושנה בל"ג בעומר. בכל עיר ויישוב בארץ מתכנסים יחדיו אלפי ילדים והורים, למפגן שכל-כולו קריאה לאהבת ישראל ולאחדות ישראל. פתאום נופלות כל המחיצות המלאכותיות. ילדים דתיים ושאינם דתיים צועדים יחדיו, קוראים פסוקים מהתורה ומאמרי חז"ל, ושמחים בשמחתו של רבי שמעון בר-יוחאי.

זכה רבי שמעון בר-יוחאי שדווקא יום ההילולא שלו – ל"ג בעומר – נעשה בפועל ליום שמצליח לאחד מאות-אלפי ילדי ישראל סביב ערכי-הנצח שלנו. זכה הרבי מליובאוויטש, שקריאתו לקיים בל"ג בעומר תהלוכות של ילדים, נתקבלה בכל תפוצות ישראל, והמוני ילדים, מכל חוג, עדה, זרם ואורח חיים, משתתפים בהן.

להשבית אוייב

בימים האלה מרחף בחלל האיום האיראני, ומקבלי ההחלטות נדרשים להכריע הכרעות קשות וגורליות. זה הזמן להכניס לזירת המערכה נשק 'לא-קונבנציונלי'. עכשיו הזמן להשתמש בכוחם המיוחד של ילדי ישראל, שיש בו יכולת מיוחדת לסייע לעם-ישראל דווקא בשעת צרה.

בימי גזֵרת המן, כאשר ריחפה סכנת כליה על עם-ישראל, הפעיל מרדכי היהודי את 'הנשק הסודי' הזה. הוא כינס עשרים ושניים אלף ילדים ולמד איתם תורה. דוד המלך אומר בספר תהילים: "מפי עוללים ויונקים ייסדת עוז... להשבית אוייב ומתנקם". על-ידי 'פי עוללים ויונקים' – תורתם ותפילתם של ילדי ישראל – ניתן 'עוז' לעם-ישראל, ובכוחו 'להשבית אוייב ומתנקם'.

את העוצמה הרוחנית המופלאה הזאת יש לרכז ביום-הסגולה הבא לקראתנו – ל"ג בעומר. זה יום זכאי, שבו זכותם של רבי עקיבא ורבי שמעון בר-יוחאי מגִנה על עם-ישראל. זה יום שבו קל יותר להשיג ישועות ולהביא את התפילות לפני כיסא-הכבוד.

השנה חייבים לעשות מאמץ מיוחד שכל ילדי ישראל ישתתפו בתהלוכות ל"ג בעומר, יתאחדו יחדיו באמירת פסוקי תורה, בתפילה ובמתן צדקה. מובטחים אנו שזכותו של רבי שמעון בר-יוחאי תעמוד לנו לפטור את העולם כולו מן הדין ולהביא לכולנו ישועה והצלה, עד הישועה האמיתית על-ידי משיח-צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.