מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ב 29.04.2012

זוג השלוחים עשה היסטוריה: זכו בנפרד בתואר "יקיר המושב"

בטקס רב רושם, לציון 110 שנה ליסוד המושבה הותיקה מנחמיה, בהשתתפות ראשי היישוב, תושבי מנחמיה ואורחים רבים - הוענק תואר "יקיר מנחמיה" לשנת תשע"ב לשליחת הרבי למנחמיה הרבנית דבורה ועקנין ● עשר שנים קודם לכן, קיבל את התואר בעלה, השליח הרב דוד ועקנין ● הטקס הפך לאירוע הצדעה לזוג השלוחים ● ראש המועצה: "דבורה מגדלת במקביל לכל מעשיה הציבוריים משפחה לתפארת, וזכות גדולה היא לנו להעניק לה תעודה זו" לסיפור המלא, בלעדי ל-COL
זוג השלוחים עשה היסטוריה: זכו בנפרד בתואר
"אות הוקרה" לאשת השליח הרבנית דבורה ועקנין. משמאל: בעלה, הרב דוד ועקנין (עיבוד: COL)
מאת חיים ברון, כתב COL

לפני כ-10 שנים כשהמושבה הותיקה מנחמיה חגגה 100 שנה להיווסדה הוחלט ביישוב מנחמיה להעניק מידי שנה תעודות "יקיר מנחמיה" לאישיות מהיישוב שתרמה ופעלה בקרב התושבים.

היה זה אך טבעי ומתבקש שאת התואר הראשון, בו חונכים מפעל זה, יקבל שליח הרבי למנחמיה ורב היישוב הרב דוד ועקנין שאת פועלו ותרומתו ליישוב מכירים ומוקירים כל התושבים החל מהילדים והנוער, דרך מבוגרים, וכלה בקשישים.

השבוע, עשר שנים אחרי, היישוב חגג 110 שנה להיווסדו. וועדת הפרס החליטה להעניק את התואר "יקיר מנחמיה" לשנת תשע"ב לשליחה הרבנית דבורה ועקנין אשתו של השליח והרב המקומי.

בהתייחסותם לבחירה ציינו חברי הוועדה את פועלה של הרבנית במשך כשלושים שנה לצידו של בעלה הרב.

היטיב לתאר זאת ראש המועצה בהזמינו את השליחה אל הבמה לקבלת התעודה:
"מדובר באישה יקרה מלאת יושר, שקט ורוגע. חז"ל אמרו: 'עשה לך רב וקנה לך חבר והווי דן את כל האדם לכף זכות'.

"כזאת היא דבורה אישה של חסד ונתינה, מלווה ומכשירה את בנות הישוב לפני חתונתם במסירות רבה, ברגישות ויידע רב. דבורה מגדלת במקביל לכל מעשיה הציבוריים משפחה לתפארת, וזכות גדולה היא לנו להעניק לה תעודה זו".

השליחה הרבנית דבורה ועקנין נשאה דברי ברכה והודתה בהתרגשות לכולם:
"תודה לך ה' שנתת בי כח ויכולת להעניק ולתת לפרט ולכלל, תודה לך הרבי ששלחת אותנו ליישוב היקר מנחמיה שנושא את שמך וגילך (לשמע דברים אלו הקהל הגיב בהתלהבות ובתשואות רמות).

"אני רואה בהענקת תעודה זו כאות הוקרה לך רבי שנשלחנו ליישוב לפני כ-30 שנה ונתת בנו את התכונות והדרך לדעת איך לאהוב ולהעניק לכל אדם באשר הוא.
תודה לך משפחתי היקרה, בעלי הרב, ילדיי, חתני, כלותיי ונכדיי האהובים אשר בזכות תמיכתכם והקרבתכם ניתן לי הכח להמשיך בשליחות ציבורית חשובה זו".

בסיום דבריה הודתה הרבנית נרגשות לכל התושבים וציינה בסיפוק שהיא גאה להיות שליחה של הרבי וחלק ממשפחה חמה ומלוכדת- "משפחת מנחמיה".

חברי הוועדה התייחסו לעובדה שזו הפעם ראשונה בתולדות היישוב שאת התואר מקבלים בנפרד בעל ואישה ומבחינה זו הרב והרבנית עשו היסטוריה...

מרדכי פרץ ראש המועצה דתית: "אני שמח מאד על הבחירה ברבנית ועקנין, כמי שמלווה את משפחת הרב שנים רבות אני מודע להשפעה והתרומה המכרעת שלה לקהילת מנחמיה בכל התחומים, הבית תמיד פתוח לרווחה ומלא באורחים, יש לנו את מדריכת הכלות מס' אחת בצפון! בכל אירוע יש את 'הערך המוסף' מתובנותיה שהופכות אותו למלוטש ומושלם, רוב פעולותיה בדרך כלל לא נחשפות לציבור והיום ניתנה לנו ההזדמנות להעלות על נס את פועלה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.