מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ב 29.04.2012

כנס צעירי חב"ד העולמי הוקדש למייסד הרב דוד רסקין ● גלריה

לרגל יום ההתייסדות ה-57 של 'צעירי אגודת חב"ד' המרכזית, התאספו השלוחים, הועד והצוות לכינוס מיוחד, שהוקדש השנה לזכר הרב דוד רסקין ז"ל, היו"ר המיתולוגי של צעירי חב"ד ● השלוחים סיפרו על התנופה בפעילות בניו-יורק וחשפו נתונים המצביעים על גידול משמעותי בהיקף הפעילות ● "ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם", אמר הרב שמואל בוטמן, מנהל צעירי חב"ד, "הרבה שלוחים אמרו שהיה כינוס של חום חסידי"  לסיפור המלא ולגלריית ענק
כנס צעירי חב
(צילומים: שמעון רומני)

לרגל יום ההתייסדות החמישים ושבע של צעירי אגודת חב"ד התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות חברים מיוחדת.

התוועדות החברים התקיימה בליל ספירת "תפארת שבתפארת" והוקדשה השנה לעילוי נשמת הרב דוד רסקין ז"ל יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית, שהכינוס התקיים שבוע אחד לפני יום היארצייט הראשון שלו.

המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שהותחלו ע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, היתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה מיוחד ומרשים במוזיאון "צבאות ה'". ברגש  מיוחד צפו המשתתפים במראות הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב אהרן גינזבורג, שליח בבורו פארק, פתח בדברי התעוררות שכל שליח צריך בכל עת להיות קשור לרבי ולהיות מסור ונתון לשליחותו של הרבי. המנחה הזמין את הרב משה פסח גולדמאן, מזכיר וחבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד. 

הרב גאלדמאן איחל לשלוחי המלך בעיר המלך הצלחה רבה ומופלגה ושנוכל יחד למלאות את שליחותו של הרבי ולקרב עוד יותר את הגאולה האמיתית והשלימה.

המנחה הציג את הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית שעמד על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד.

הוא ציין, שהיות והכינוס הוא מוקדש לעילוי נשמת הרב רסקין ז"ל, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית, חשוב מאד לזכור מה שר' דוד ז"ל הי' אומר שהרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד, בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו. הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, תפארת שבתפארת, לכתחילה אריבער - שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה לפעול בשני בקוים, שכל פעולותיו והנהגתו  יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת".

הרב בוטמן המשיך שהרבי אמר בשנת תשנ"א ש"לכתחילה אריבער" פועל גם על העבר, על הימים של כ"ז וכ"ח ניסן שאז דיבר הרבי השיחה הידועה בהנוגע להדבר "הכי אינו מובן כלל וכלל" שאנחנו עדיין בגלות. והרבי קישר זה עם ב' אייר שמוכרחים לפעול להביא את הגאולה השלךימה באופן של "לכתחילה אריבער". שמכאן מובן בפשטות שהתייסדות צעירי אגודת חב"ד היתה כדי למהר ולזרז עוד יותר את הגאולה האמיתית והשלימה.

הרב בוטמן דיבר על אישיותו המיוחדת של הרב דוד רסקין שהי' כל כולו בטל לרבי וכל חייו הקדיש למלאות רצונו של הרבי וסיפר כמה סיפורים. הרב בוטמן הדגיש שהרבי אמר עליו בשעת התוועדות, בלי להזכיר את שמו, כשחלה במחלה ממארת בשנת תשמ"ה "א תמים מיט אלע מעלות פון א תמים". ביטוי נדיר ביותר שמבטא יותר מכל דבר את אישיותו של החסיד התמים המיוחד במינו ר' דוד רסקין. לאות הוקרה מסרה הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית תמונה גדולה של הרבי בתוספת לוח שזה מוקדש להרב דוד ראסקין, שנמסרה לבנו הרב התמים יצחק ראסקין.

הרב כתריאל ברוך קסטל, מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו על ההצלחה הגדולה של השלוחים בעיר ניו יורק וסביבותי' שישנם כעת יותר משישים בתי חב"ד שפועלים בהצלחה רבה ושאפשר לראות את ההצלחה הגדולה שתהי' גם בעתיד. הרב קסטל הציע כמה ענינים לחזק ולהרחיב את העבודה עוד יותר.

אחרי זה נאמו שלושה צעירים שנתוספו ללגיונו של מלך בשנה האחרונה. הרב יוסף גלדווסר מרכז הפעילות של מבצע חזרת דא"ח בבתי כנסיות וה"תהלוכות" שמנוהל על ידי הרב יוסף יצחק בוטמן. הוא דיווח על העבודה - להתקשר עם כל בית כנסת ולדאוג לשלוח להם נציג לתהלוכות או לחזור חסידות כל שבת. סיפר שבשנה האחרונה היתה הצלחה רבה ועשרות בתי-כנסת נתווספו ששם הולכים לתהלוכות או חוזרים חסידות כל שבוע.

הרב יואל נפרסטק, הפעיל לעשות התועדויות ליומי דפגרא בכוללים וישיבות. ההתוועדויות האלו הכניסו רוח חיים בהמון כוללים וישיבות, ומהם שמחכים ממש שיבואו להתוועד ולהכניס באברכים והבחורים לחלוחית חסידית שתאיר להם את חייהם לעתיד.

הרב יעקב ישראל דויטש, בנו של החסיד הבלתי נשכח הרב זלמן יודא דויטש ז"ל, שנתמנה בשנה האחרונה לשליח בעיר בראנקסוויל, ניו יורק, וסארא לורנס קולדג', אשר באזור ווסטשסטר, דיבר בלהט חסידי אופייני על הזכות הכי גדולה שישנה, והיא, "להיות שלוחו של הרבי". הרב דויטש סיפר כמה סיפורים מפעולותיו. "כבר רואים במוחש את ברכותיו של הרבי בשליחותו".

הרב מרדכי הירש, מנהל "מצוה טנק אפיס" דיבר על ההיקף של הטנקים בפאראד של טנקים כמה פעמים בשנה, במבצע סוכות ניידות, ובטנקים תמידיים שנוסעים מדי שבוע.

הרב הירש הזכיר רשומה ארוכה של שלוחים שמבקשים את שירות הטנקים ונעזרים על ידי הטנקים. הוא הציע עזרה אדיבה לכל השלוחים שאם רוצים טנק אחד או כמה טנקים באזור שלהם, ליום אחד או לכמה ימים הם יעמדו לימין השלוחים, ייעזרו לשלוחים, יעשו את כל העבודה הטכנית בשביל השלוחים וישיגו בשבילם לא רק הטנקים אלא גם צוות מעולה שיפעיל את הטנקים כפי הדרכת השלוחים וכמו שהנסיון בזמן האחרון הראה שהיתה בשיתוף הפעולה בין השלוחים למשרד הטנקים הצלחה אדירה.

הנואם המרכזי הרב מאניס פרידמן, עמד בדבריו שמה שהביא אותו לעסוק בעניני שליחות והרצאות לקהל היו ה"פגישות עם חב"ד" שאורגנו על ידי צעירי אגודת חב"ד.

"כבחור ישיבה הייתי מגיע לכל הרצאה של הפגישות, דומני שלא פספסתי אף הרצאה אחת והייתי שותה בצמא את כל דברי הנואמים, זו הייתה ראשית דרכי בשליחות".

הרב פרידמן המשיך באופנו המיוחד שיש כוונה מיוחדת להמושג "תפארת שבתפארת" ושהשלוחים השייכים לספירה זו זכו בענין כביר ונשגב. בגישתו המיוחדת, בחלקת לשונו ובנועם דבריו חדר הנואם לליבם של כל הנאספים והקרין רוח של עידוד חיזוק והתרוממות הנפש ותשוקה יסודית לפעול עוד יותר ועוד יותר ולהביא את הגאולה בפועל ממש.

"הי' כינוס של חמימות, ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם" סיכם הרב בוטמן, "הרבה שלוחים אמרו בגאון שהי' כינוס של התרגשות חסידית וחום חסידי".

עוד אמר: "האוירה בהתוועדות היתה, אמנם, מחשמלת. אוירה של אחדות ואחוה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות והערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש ובאופן של "לכתחילה אריבער".

במוצאי יום ב' אייר "לכתחילה אריבער" התקיימה התוועדות חסידים בבית חיינו 770. דיברו הרב שמואל בוטמן, הרב כתריאל קסטל והרב יקותיאל פלדמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.