מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשע״ב 27.04.2012

"והנער הזה הוא אני" > המעגל נסגר אחרי 40 שנה ● בלעדי

בין מאות האברכים שהשתתפו בשיעור של הרב יעקב יוסף בבית-כנסת 'היזדים' בירושלים לפני 40 שנה, נראה ילד בן 12 ● הוא התמיד להשתתף בשיעור במשך שנה שלמה, עד שהחל ללמוד בישיבת 'אוהל מועד', לשם נשלח על-ידי הרב יוסף. הנער הזה הוא הרב יחזקאל חנונו מכפר-חב"ד ● במסגרת הראיון הנדיר שהעניק הרב יוסף ל-COL ול'כפר חב"ד', הפגשנו אותם שוב, לשיחה משותפת לסיפור המלא, בלעדי
המעגל נסגר אחרי 40 שנה ● בלעדי " title=""והנער הזה הוא אני" > המעגל נסגר אחרי 40 שנה ● בלעדי " />
המפגש הנדיר בין רבי יעקב יוסף לרב יחזקאל חנונו (צילום: שמוליק סופר, COL)

מנחם כהן

בשבוע שעבר מסר הגאון רבי יעקב יוסף שיעור מיוחד בפני אברכים ו'תמימים' בכפר-חב"ד, במסגרת ישיבת 'בין הזמנים הנערכת בכל שנה בימי חודש ניסן. בסיום השיעור ניגש הרב יחזקאל חנונו מכפר-חב"ד לרב יוסף ולחץ את ידו בחמימות.

"אני למדתי בצעירותי אצל הרב, וכיום בני, הת' משה-חיים, זוכה להזמין את הרב לשיעור תורה", אמר בהתרגשות. הרב יוסף, הניחן בזיכרון רב, זיהה מיד את תלמידו לשעבר, למרות שחלפו כמעט ארבעים שנה.

במסגרת הראיון הנדיר שהעניק הרב יוסף ל-COL ול'כפר חב"ד', הפגשנו שוב את השניים לשיחה משותפת. למרות שעברו אצל הרב יוסף אלפי תלמידים, הוא זכר את הפעם הראשונה בה נפגש ביחזקאל הצעיר שגדל בבית משפחה מסורתית.

"היה למשפחה שלי קשר עם אברך תלמיד חכם בשם אמנון אליהו", סיפר חנונו, שכיום משמש כמנכ"ל עיריית העיר החרדית אלעד, "האברך, שהיה מחובר לרב, הציע לי פעם אחת להשתתף בשיעור היומי של הרב בבית-הכנסת 'היזדים' בירושלים, לפני ארבעים שנה. השיעור הראשון תפס אותי והייתי נוהג להגיע מידי יום במשך שנה שלמה.

"אני לא יכול לשכוח את השיעור הראשון. זה היה מצד אחד במתינות ובמתיקות, אך מצד שני מורכב ועמוק. למרות זאת, בתור ילד צעיר זה מאוד משך אותי והרגשתי את עצמי נסחף משיעור לשיעור. היה לזה טעם של עוד. זו הייתה הפעם הראשונה שנפגשתי עם דבר השם זו הלכה. אני זוכר את הרב מלבן סוגיות עמוקות ומפשט אותם אחד לאחד".

הרב יוסף: "ואז ישבתם אצלי עם אמא"...

חנונו נרגש. "בהחלט, זה היה אחרי תקופה בה הייתי בשיעור ורציתי ללכת לישיבה חרדית. אמא, שלא ידעה כיצד לעכל את המעבר הזה לישיבה, החליטה להתייעץ עם הרב. אני זוכר שאמא שאלה את הרב האם מעבר לישיבה זה לא מעל להישגים שלי... הרב השיב לה ברכות שבעוד אני יושב בשיעור ומקשיב, נערים אחרים בגילים מתגלשים במדרגות. אמא השתכנעה והסכימה לשלוח אותי לישיבת 'אוהל מועד' בירושלים.

"זה היה הרגע, בו נפעמתי איך הרב שם-לב לילד צעיר, בין מאות אברכים שמשתתפים בשיעור מידי יום ביומו. הרב התייחס אליי כמו יחס של אבא לבן. אני זוכר שפעם הביאו עז עם שלושה פיות כדי שידונו בהלכות הקשורות אליה".

הרב יוסף נזכר. "היו לעז שלוש לשונות", ממהר הרב לתקן, "שאלו אם לברך על זה 'משנה הבריות'. צילם את זה אחד בשם אסרף", הוא אומר ומגלה בקיאות בפרטים כה קטנים לפני עשרות שנים.

השניים צוללים לשיחה ארוכה ומרתקת מאותם ימים ונזכרים באפיזודות שונות מאותם ימים בלתי-נשכחים. "אנחנו לא סוגרים מעגל, אנחנו פותחים כעת מעגל חדש של ארבעים שנה", אומר הרב חנונו לרב יוסף והשניים נפרדים לשלום.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.