מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשע״ב 27.04.2012

הולנד: תואר מלכותי הוענק לרב הראשי

הבוקר (שישי) הוענק לרב הראשי של מחוזות הולנד, הרב בנימין יעקבס, חבר 'מרכז רבני אירופה', תואר קצין במסדר בית המלוכה ההולנדי 'אורנז'-נאסאו'. מדובר באחד מהתארים הגבוהים ביותר המוענקים על ידי בית המלוכה ההולנדי, והוא מוענק בדרך כלל לדיפלומטים, בני מלוכה ממדינות אחרות, בישופים וקרדינלים, אמנים נודעים, ופעילים חברתיים בולטים. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של הקהילה היהודית המקומית שרב מקבל תואר זה לסיפור המלא
הולנד: תואר מלכותי הוענק לרב הראשי

הבוקר (שישי) הוענק לרב הראשי של מחוזות הולנד, הרה"ג בנימין יעקבס שליט"א, תואר קצין במסדר בית המלוכה ההולנדי 'אורנז'-נאסאו'. מדובר באחד מהתארים הגבוהים ביותר המוענקים על ידי בית המלוכה ההולנדי, והוא מוענק בדרך כלל לדיפלומטים, בני מלוכה ממדינות אחרות, בישופים וקרדינלים, אמנים נודעים, ופעילים חברתיים בולטים. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של הקהילה היהודית המקומית שרב מקבל תואר זה.

הגר"ב יעקבס (63) יליד הולנד, משמש מעל ל-30 שנה כרב במדינה. את התואר המוענק על הישגים יוצאי דופן למען החברה, הוא קיבל על פעילותו בגישור ויצירת הידברות בין הולנדים ויהודים, על פעילותו ההומניטרית כרב המרכז הרפואי 'סיני' בעיר אמסטלפיין, על פעילותו למען יהדות הולנד כרב ראשי וכשליח חב"ד במדינה, ועל פעילותו למען יהדות אירופה כחבר מועצת הרבנים של 'מרכז רבני אירופה'.

בזכות פעילותו החברתית נחשב הגר"ב יעקבס לרב מוכר מאוד בכל רחבי הולנד. הוא נחשב לנואם מבוקש, הוא מרואיין תדיר לכלי התקשורת במדינה, ומביע דעה על שורה של נושאים פנים-הולנדיים שעומדים על סדר היום בהולנד. לאחרונה, בלט שמו כאחד הפעילים המרכזיים בין בכירי הקהילה היהודית למניעת העברת חוק שהיה עתיד להעלים את השחיטה היהודית. פעילותו זו נשאה פרי וחקיקת החוק נעצרה.

ד"ר ברוך וסלי, המשמש כנשיא הקהילה היהודית של לימבורג בהולנד וכקונסול הכבוד של ישראל במדינה, היה בין הממליצים על הענקת התואר לרב יעקבס. לפני הטקס אמר וסלי כי "זהו יום חשוב ליהודים בחלק הזה של העולם. הכבוד שניתן לרב יעקבס הוא כבוד גדול לכלל היהודים במדינה. זוהי גאווה גדולה עבורנו, ואנחנו מודים לאלוקים על כך שעזר לרב יעקבס להגיע למעמד הזה, ומברכים אותו ואת רעייתו, בלומה". הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, ברך אף הוא את הרב יעקבס וציין כי "הרב יעקבס הוא אחד מהרבנים הבולטים כיום באירופה. השפעתו חורגת הרבה מעבר לגבולות הולנד והוא מנצל אותה רבות למען קידום ענייניהן של קהילות יהודיות בשורה של מדינות אירופאיות נוספות".

מסדר אורנז'-נאסאו נוסד לפני כ-120 שנה, ובראשו עומדת כיום מלכת הולנד בכבודה ובעצמה. תואר החברות במסדר מוענק מדי שנה בתאריך זה שהוא יום הולדתה של המלכה ביאטריקס, מלכת הולנד ב-32 השנים האחרונות. התואר מוענק לאנשים מכל רחבי הולנד על ידי נציגי המלכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.