מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ב 25.04.2012

חשיפה: הרש"ב הורה לרכוש בתים צמודים לכותל המערבי

בכרך השישי מסדרת אגרות קודש כ"ק אדמו"ר הרש"ב, אשר יצא לאור בימים אלו בעריכת הרב שלום דובער לוין, מתפרסמות 161 אגרות שנכתבו בין השנים תרמ"ו-תרע"ח. אגרות אלו חושפות פרטים חדשים על פרשיות חשובות בהיסטוריה החב"דית ● באחת האגרות נחשפת פרשיה עלומה, בה אדמו"ר הרש"ב מורה לרב מנחם מענדל נאה מראשי חב"ד באה"ק לרכוש בתים צמודים לכותל המערבי, באמצעות החלפת בתים אחרים תמורתם  לסיפור המלא  
חשיפה: הרש
בכרך השישי מסדרת אגרות קודש כ"ק אדמו"ר הרש"ב, אשר יצא לאור בימים אלו בעריכת הרב שלום דובער לוין, מתפרסמות 161 אגרות שנכתבו בין השנים תרמ"ו-תרע"ח. אגרות אלו חושפות פרטים חדשים על פרשיות חשובות בהיסטוריה החב"דית.
באחת האגרות נחשפת פרשיה עלומה, בה אדמו"ר הרש"ב מורה לרב מנחם מענדל נאה מראשי חב"ד באה"ק [ואביו של הגאון ר' חיים נאה] – לרכוש בתים צמודים לכותל המערבי, באמצעות החלפת בתים אחרים תמורתם: 

"אודות החצרים הסמוכים אל כותל המערבי, שהן מוקדשים מאחד הישמעאלים, ואפשר להיות שעל פי  החוק באפשר להחליפם על אחרים, ואני מבקש את כבודו להוודע הדבר ולהודיעני דבר ברור, אם מצד המחזיקים באפשר הדבר שיחליפו, ואם נמצאים לקנות חצרים כאלו להחליף על הנ"ל, וכמה בערך דרוש מעות על זה, היינו על קניות החצרים".

את תוכן המכתב על הרב מענדל נאה לשמור בסוד גמור:"שלא יוודע מאתו לשום אדם ממכתבי דנא ומנושאו [...] יכתוב לי אם נשמר אצלו הדבר בסוד". 

לשם מה כ"ק אדמו"ר הרש"ב ביקש לרכוש בתים אלו? ומה נעשה לשם כך? כל זאת נותר בגדר תעלומה גמורה.

להלן תמליל המכתב:

ב"ה. יום ב' י"א טבת תער"ב לפ"קקארלסבאדכבוד ידידי המפורסם ווח"ס נכבד יר"א כו' מו"ה מנחם מענדל נ"יאחדשה"ט.

מכבר דברתי עם ש"ב ידי"נ הר"ר שיל"א [הרב שלמה יהודה לייב אליעזרוב] נ"י, אודות החצרים הסמוכים אל כותל המערבי, שהן מוקדשים מאחד הישמעאלים, ואפשר להיות שעל פי  החוק באפשר להחליפם על אחרים, ואני מבקש את כבודו להוודע הדבר ולהודיעני דבר ברור, אם מצד המחזיקים באפשר הדבר שיחליפו, ואם נמצאים לקנות חצרים כאלו להחליף על הנ"ל, וכמה בערך דרוש מעות על זה, היינו על קניות החצרים ועל הבאת דבר החליפין לידי פועל, ואם נמצא איש כזה משכיל על דבר ואיש נאמן להוביל על ידו את הענין.

את תשובתו יכתוב לי למענטאָן כמ"ש בדף הב', שתקוותי לנסוע אי"ה לשם בעוד ערך עשרה ימים, והנני מזהיר את כבודו בבל יאמר, שלא יוודע מאתו לשום אדם ממכתבי דנא ומנושאו, גם לא לש"ב הרב שיל"א נ"י.ויקבל החוה"ש והברכה מאדה"ש כאוות נפשו וידידו עוז דו"ש מלונ"ח תכה"ישלום דובער[כתובת אדמו"ר הרש"ב והמשך המכתב נכתבו בעמוד נוסף]Sch. B. SchneersohnMenton FrancePost restant
במכתבו ייטיב להודיעני מהות החצרים הסמוכים לכותל המערבי, אם נמצא בהם גם מגרשים או רק דיורים, וכמה חצרים, וכמה בתים, ואת גדלם, ואיזה הכנסה יכולים לחשוב מהם – בעזרתו ית'. גם יכתוב לי אם נשמר אצלו הדבר בסוד, למען אוכל לדבר אתו אי"ה עוד בענין הזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.