מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ב 25.04.2012

צמרת משרד החינוך התרגשה בכפר-חב"ד ● דיווח, גלריה

מנכ"לית משרד החינוך, בלוויית הצוות הבכיר של המשרד, ערכו אתמול ביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב ● האורחים התרגשו בבית-הספר היסודי ובתיכון, והתפעלו מההזדהות העמוקה של התלמידות עם הערכים שאותם הציגו ● בדיון עם רבני חב"ד נדונו בעיות הנוגעות לכלל בתי-הספר של חב"ד בארץ  לסיפור המלא  
צמרת משרד החינוך התרגשה בכפר-חב
צילום: מאיר אלפסי

צמרת משרד החינוך, בראשות מנכ"לית המשרד הגב' דלית שטאובר, ביקרו אתמול בכפר-חב"ד, כאורחי אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. האורחים ביקרו בבית- הספר היסודי, בתיכון לבנות 'בית רבקה', ובבית אגודת חסידי חב"ד 770.

ימים של הכנות בבית-הספר היסודי הגיעו לשיא כאשר בנות כיתות ב קיבלו את המנכ"לית, בחזרת תניא על-פה, מתוך שירה, כשבידיהן בבלונים צבעוניים. מנהל החינוך הממ"ד, הד"ר ר' אברהם ליפשיץ, התרגש כל-כך למראה הבנות, עד שמיהר אל רכבו כדי להביא סוכריות ולחלק לבנות המתמידות...

בפתח בית-הספר קיבלו את פני המנכ"לית יו"ר המועצה האזורית עמק לוד מר מנשה משה, מנכ"ל רשת אהלי יוסף-יצחק הרב ישראל בוטמן, יו"ר ועד כפר-חב"ד הרב בנימין ליפשיץ, מנהלת מחלקת החינוך במועצה הגב' רבקה ריבקין, מנהלת ביה"ס הגב' ברוריה הולצמן, מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג, ומנהל קשרי החוץ של חב"ד הרב שי צ'רבינסקי.

בתחילת הביקור הוענק למנכ"לית ספר התניא שהודפס בביה"ס. בהמשך הסיור הציגו לפניה תלמידות ומורות את המבצעים הרבים שמתקיימים בביה"ס.

הנתונים המרשימים של  הישגי ביה"ס עשו רושם רב, אך מה שהפתיע את הפמליה היתה המעורבות של התלמידות בעשייה הקהילתית, המעורבות בארגון 'שפרה ופועה', בפעילות חסד במרכזים הרפואיים באזור ועוד.

גולת הכותרת של הביקור בביה"ס היתה שידור חי מתוך שיעור שנמסר ברגע אמת בביה"ס הוירטואלי לבנות השלוחים, דבר שריגש את כל הנוכחים.

המנכ"לית הגיבה כי היא מוכנה לעזור בהענקת ופיתוח תכנים טכנולוגיים לימודיים מתקדמים עבור ביה"ס הוירטואלי של השלוחות.

תלמידה מצ'רנוביל וימות המשיח

משם פנתה שיירת המכוניות אל קמפוס בית רבקה בכפר חבד ב. עם הכניסה אל המקום ציינו רבים לשבח את ההשקעה בצמחייה ובגינון מרחיבי הדעת של הקמפוס הרחב.

את פני האורחים קיבלו יו"ר בית רבקה הרב שמואל חפר ומנהלת ביה"ס התיכון הגב' לאה חפר. ההשקעה של הצוות ושל בנות ביה"ס נראתה לכל אורך הביקור על הקירות עמוסי המסרים שהוגשו בטוב-טעם על-ידי התלמידות.

האורחים פגשו תלמידה הבאה מדי יום ביומו מיבנה, ואינה מוכנה להתפשר על בית-ספר אחר, למרות התנגדות העירייה. תלמידה מבנות פרוייקט צ'רנוביל דיברה ברהיטות על ימות המשיח וסיפרה על ההתמודדות של חיים חב"דיים לצד אחים והורים שעדיין אינם שומרים תורה ומצות. בת שלוחים מאיטליה ובת שלוחים משוהם הסבירו בטוב טעם את מהותו של חינוך חב"ד ועל מעלת היום, ב' באייר.

רעיון 'החסיד כפנסאי' תפס את ליבם של האורחים, והם המטירו על התלמידות שאלות שגררו תשובות מעוררות עניין על חייו ותפקידו של חסיד.

משם עברו האורחים לצפות בביתנים המציגים עבודות חקר מרשימות של מקצועות חובה ומקצועות רשות. המנהלת הציגה את ההישגים המרשימים של ביה"ס במבחני הבגרות, נוסף על העשייה הרבה בתחום הערכי.

סיים את הסיור סרט מולטימדיה מיוחד המציג את חיי ביה"ס, שנערך והוסרט על ידי בנות ביה"ס, והוקרן תוך כדי שהדמויות יוצאות מן המסך ומדברות לפני הקהל.

שבחים למוסדות החינוך

משם פנו האורחים אל בית אגו"ח '770', שם קיבלו את פניהם מזכיר בי"ד רבני חב"ד, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, סגן מזכיר הבי"ד הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, דובר חב"ד הרב מנחם ברוד ומנהל בית הרבי הרב מנחם לאטר.

לאחר סקירה קצרה על המקום נכנסה הפמליה אל שחזור חדר עבודתו של הרבי, דבר שעורר התרגשות בקרב הנוכחים, ומשם פנו לארוחת הצהריים, שבמהלכה סוכם הביקור ונדונו לעומק העניינים העומדים על הפרק בנוגע לכלל בתי-ספר חב"ד בארץ.

המנכ"לית הביעה את תודה על הביקור המאלף, וציינה כי היו דברים רבים שריגשו אותה עד דמעות, והבטיחה את סיוע המשרד בכל הבעיות הנוגעות לבתי-ספר חב"ד ברחבי הארץ. "נוכחנו שהמבנה החינוכי של חינוך חב"ד שונה ומיוחד", אמרה המנכ"לית. "ההחלטה של חב"ד להיות חלק מהחינוך הממלכתי היא החלטה חשובה מבחינה לאומית, ואנחנו מוכנים לעשות מה שצריך כדי לפתור את הבעיות" (על החלטת המנכ"לית בנושא בתי-ספר חב"ד תבוא ידיעה נפרדת).

בדברי הסיכום שלה אמרה: "אני רוצה להודות לכם על ביקור מהנה בשני מוסדות החינוך. התרשמנו מהעשייה הלימודית-חברתית ברוח חב"ד. התלמידות עובדות ולומדות תוך גילוי נאמנות כלפי המידות שלהן. ניכרת מסירות של צוותי ההוראה והמדריכות של בתי הספר. הורגש גם כי בתי-הספר מכילים את כל הרבדים החינוכיים, לימודיים ותורניים, תוך שימור מיקומה של כל תלמידה ותלמידה. התלמידות עובדות ללא לאות על שיפור עצמי ושיפור ההישגים הלימודיים".

מנהל מינהל החינוך הדתי, הד"ר ליפשיץ סיכם: "הביקור איפשר לנו לראות את העשייה המורחבת והמקצועית של כל השותפים לכך – צוות ההוראה, גורמי הפיקוח והרשות המקומית. ברצוני להדגיש כי היכן שנמצאות התלמידות, שם נמצאת גם התורה, ובאותו מיקום נמצאים גם ההישגים הלימודים. בתי הספר הדגימו תורה שלמה".

מנהלת המחוז, הד"ר סולי נתן, סיכמה: "ראינו כאן בתי-ספר השמים דגש על איכות חומר הלמידה ואופן העברתו לתלמידות. בתי-ספר הנבחנים על-פי היכולת שלהם להיות בשיפור מתמיד, ואשר שמים במרכז את הנושא הערכי. כל הישג של בתי-הספר מהווה מדרגה לקראת היעד הבא אחריו. יישר כוח על עשייתכם, ואני מאחלת לכם המשך עבודה נהדרת".

בביקור השתתפו גם המפקחים מטעם משרד החינוך על המוסדות בכפר-חב"ד:  ויקי עזיאל (יסודי ממ'), גילה מסד (יסודי ממ"ד), יהודה בש (על-יסודי ממ"ד), תמר רוזנבאום (גנ"י ממ') , יפה כהן תנעמי (גנ"י ממ"ד), רבקה מלוב (גנ"י חב"ד), אורלי שנה (חינוך מיוחד) צור בתיה (ייעוץ ממ"ד).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.