מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשע״ב 19.04.2012

מי ירש את התפילין של 'שמעון הצדיק'? ● סיפור מרטיט

ר' שמעון אץ-רץ לביתו וחזר כשזוג התפילין שלו עצמו בידיו. הרב ליברמן היה מופתע, "ר' שמעון", אמר, "את זוג התפילין האישיות שלך אתה מביא לי? ומה תניח אתה" ● ר' שמעון ביטל את דבריו "בשביל שיהודים יניחו תפילין כל יום אני רוצה להביא דווקא את התפילין שלי", אמר ● זה נגמר בשיחת טלפון מצמררת לסיפור המלא
מי ירש את התפילין של 'שמעון הצדיק'? ● סיפור מרטיט
הרב שמעון פרידמן ע"ה (צילום: שבועון 'כפר-חב"ד')

כבר חצי שנה מכהן הרב ישראל ליברמן כשליח הרבי ורבה של קונמינג שבסין. אחד מהיהודים בעירו, שעזר בביסוסו במקום, נשוי היה עם נכריה מקומית ומאז שהגיע הרב ליברמן לעיר החל טיפין טיפין לקיים תורה ומצוות.

הרב ליברמן ניסה לדבר על לבו בעדינות, אך האמת היא שלא בדיוק ידע כיצד לטפל בנושא הרגיש. לאחרונה הגיע הרב ליברמן לביקור בארץ כשקודם לכן שאל את היהודי: "אם אביא לך וג תפילין, תניחם כל יום"?, היהודי השיב בחיוב.

בביקורו בארץ, פגש ר' שמעון הצדיק את הרב ליברמן, ובחום וההתעניינות בהם ניחן, התעניין במעשיו. הרב ליברמן סיפר על שליחותו, ובין היתר ציין את סיפורו של היהודי כשהוא מציין כי היהודי ביקש ממנו להביא עמו מארץ-הקודש זוג תפילין מהודרות.

ר' שמעון אץ-רץ לביתו וחזר כשזוג התפילין שלו עצמו בידיו. הרב ליברמן היה מופתע, "ר' שמעון", אמר, "את זוג התפילין האישיות שלך אתה מביא לי? ומה תניח אתה".

ר' שמעון ביטל את דבריו "בשביל שיהודים יניחו תפילין כל יום אני רוצה להביא דווקא את התפילין שלי", אמר. הוא אף הראה לרב ליברמן כיצד להגדיל ולהקטין את רצועות התפילין וביקשו שלא יגלה לאף אחד על תרומתו זו.

ביום ראשון, שלושה ימים אחר פטירתו של ר' שמעון, קיבל הרב ליברמן טלפון. על הקו היה אותו יהודי. "הרב ליברמן", בישר, "החלטתי לעזוב את הגויה" - - -

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.