מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ב 18.04.2012

תורה ושליחות במקום אחד: ההזדמנות שאסור להחמיץ

מכון "תורה שלמה" מבשר על היערכות לקליטת עוד עשרות אברכים בשני מוקדי-פעילות חדשים, שייפתחו אי"ה לקראת ה"זמן" הבא. ההתפתחות הצפויה מעידה יותר מכל על ההצלחה האדירה של הפרויקט - שהרחק מאור הזרקורים, בנחישות, בהתמדה ובעמל רב אחראי למהפכה שקטה אך יסודית וחסרת תקדים בשדה העשייה התורנית בישראל  לפרטים מלאים ולהרשמה
תורה ושליחות במקום אחד: ההזדמנות שאסור להחמיץ
מכון "תורה שלמה" מבשר על היערכות לקליטת עוד עשרות אברכים בשני מוקדי-פעילות חדשים, שייפתחו אי"ה לקראת ה"זמן" הבא. ההתפתחות הצפויה מעידה יותר מכל על ההצלחה האדירה של הפרויקט - שהרחק מאור הזרקורים, בנחישות, בהתמדה ובעמל רב אחראי למהפכה שקטה אך יסודית וחסרת תקדים בשדה העשייה התורנית בישראל.

המכון, פרי יוזמתו של השליח רב-הפעלים הרב יצחק משען שליט"א מברזיל - מנוהל כמיזם משותף עם ארגון החסד כולל חב"ד, שנחלצו יחד להציב מענה לדרישה הולכת וגוברת לה עדים כל מי שעוסק בפעילות בשטח. מסביר הרב משען: "יצאנו לדרך בכדי לעודד כל אברך המסוגל ומעוניין להשקיע ב'תלמוד שמביא לידי מעשה' ולהעניק את התנאים הטובים ביותר שיאפשרו לרבנים צעירים להקדיש את כל עיתותיהם להכשרה הלכתית ורבנית תוך כדי תרומת כוחם ומרצם להפצת המעיינות חוצה. לשמחתנו, השלב הראשון הצליח בס"ד למעלה מהמשוער וזה הזמן להרחיב את גבולותיה של מסגרת ההכשרה ולפתוח את שערי המכון בפני עוד אברכים יקרים בוגרי ישיבותינו הרואים את ייעודם ושליחותם בתורה והפצה".

שלב ה"פיילוט" החל בנתניה ובקרית-אתא - עם "כוח חלוץ" של כעשרים אברכים מצויינים העמלים על תלמודם ומתמסרים להפצת תורה וחסידות באזורי פעילותם. הביקוש היה אדיר. "מרגש היה להיווכח בנכונותם של כל כך הרבה אברכים צעירים, מוכשרים, נמרצים ומצויינים - המתדפקים על שערי המכון ומעונינים להתחייב ללימוד ועשייה תורנית" אומר מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן. "כבר אז היה ברור כי במידה והניסיון הראשוני יעלה יפה - נעשה כל שביכולתנו להתקדם ולאפשר לעוד אברכים להצטרף למכון. בכוחו ובברכתו של הרבי אנו יכולים היום לבשר על ההרחבה המתוכננת שהיא למעשה הכפלת המכון עם פתיחתם של עוד שני כוללים שיחלו לפעול באלול הבעל"ט".

מחשבה רבה הוקדשה לתכנון מדוקדק של מתכונת מסגרות הפעילות, תוך השקעה גדולה מאוד בכל זוג צעיר שיצטרף - ובדרך המאפשרת לכל אברך להשקיע השקעה אמיתית בלימודים אינטסיביים במשך שלוש שנות הלימוד במכון, ובד בבד הענקת מירב התנאים להתבססות כלכלית נאותה וסיוע למציאת מקום עבודה לנשות האברכים. המשפחות משתלבות באזורי השפעה מתוך תקווה שאי"ה בבוא העת יוכלו להפוך למקום פעילות הפצת המעיינות. רכז הפרויקט הרב אליהו וילהלם מוסר כי "מכון תורה שלמה מטפח ומשקיע בכל אברך רציני, המעוניין ללמוד טוב, ניתנים תנאים טובים מאוד - כולל מלגה חודשית מכובדת (כ-5000 ש"ח) ומתן כל התנאים האפשריים לצמיחתם האישית בגשמיות וברוחניות".

עיקרי המסלול, שאורכו שלוש שנים, מבוססים על תכנית סודרה של לימודי הלכה (כולל הסמכה מסודרת לרבנות המוכרת ע"י הרבנות הראשית לישראל) ובתוספת קורסים ייעודיים במגוון תחומים שמסייעים לאברכים לנהל ברמה את קשריהם עם ציבור שומעי לקחם, מיד עם כניסתם העתידית לתפקיד ציבורי, קהילתי ומנהיגותי. בחלקו השני של היום עומדים חברי המכון לימינם של שלוחים הפועלים באזורי מגוריהם, תוך שהם מסייעים לפעילות התורנית ומתגברים את היקף שיעורי התורה, תחומי הלמידה ואיכות תכני השיעורים הנמסרים בכל אתר.

בערב פסח פורסמה מודעה רשמית מטעם הנהלת המכון הקוראת לאברכים להגיש את מועמדותם. הגשת מועמדות עד יום א', ז' אייר. דואר האלקטרוני:[email protected] או לפקס' מספר: 08-8502772.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.