מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ב 05.04.2012

ראש-הממשלה ל-COL: "המשימה שקיבלתי מהרבי" ● וידאו

מגזין פסח החגיגי >>> ראש-הממשלה בראיון חג בלעדי למרכז התקשורת החב"די - COL, מדבר בפעם הראשונה על החלטתו להזכיר את הרבי בנאומו ההיסטורי באו"ם: "זו הייתה המשימה שאני לקחתי על עצמי - להביא את האמת של עם ישראל להיכל הגויים. פעלתי ברוח הזאת ובהרבה דברים אחרים גם כן" ● ראש-הממשלה חושף תוכנית מיוחדת להעמקת תודעת הרמב"ם ומגלה על מי יחשוב כשיגיד בהגדה "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו" לסיפור המלא (זמין גם באייפון ובסמרטפונים, באיכות HD) ● הילדים של זושא: הסרט שאסור לכם לפספס ● מאחורי הקלעים של הדיסק החדש: פריד בראיון מיוחד ● מדוע השיק הרב הראשי את ספרו החדש בכפר-חב"ד?מתכוננים לחג-הפסח עם המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב 
ראש-הממשלה ל-COL:
ראש-הממשלה בראיון המיוחד ל-COL, השבוע ● צילום: ישראל ברדוגו

מאת מנחם כהן
צילומים: ישראל ברדוגו
צילומי וידאו: מנדי לואיס, שניאור שיף
עריכת וידאו: מנדי לואיס

ראש-הממשלה בנימין נתניהו יכריז בשבועות הקרובים על תוכנית מיוחדת של לימוד תורת הרמב"ם בקרב ילדי ישראל, כך נחשף במהלך ראיון חג בלעדי שהעניק ראש-הממשלה למרכז התקשורת החב"די - COL.

ראש-הממשלה, המציין בימים אלה שלוש שנות כהונה, ממעט להתראיין לכלי-התקשורת הישראלים בכלל ולכלי-תקשורת חרדים בפרט.

עד היום, לא העניק אפילו ראיון בודד לעיתונאי חרדי, מהסיבות השמורות עמו. "הוא למד מהקדנציה הקודמת ומעדיף למעט בראיונות", יסביר לנו מאוחר יותר בכיר בלשכה. יממה לאחר הראיון, קיבל ראש-הממשלה בלשכתו את העיתונאים החרדים לרגל הרמת כוסית לחג, אולם סירב להשיב לשאלות.

בית השקר הנצחי

בתחילת הראיון שנערך בחדר ישיבות הממשלה, התייחס ראש-הממשלה לנאום ההיסטורי באו"ם בתחילת השנה, במהלכו בחר להשמיע את דברי הרבי מליובאוויטש. הדברים של נתניהו עוררו התרגשות רבה בקרב חסידי חב"ד בארץ ובעולם.

"כשהגעתי לתפקיד שגריר ישראל באו"ם", פתח ראש-הממשלה בדברים, "זמן קצר לאחר-מכן הגיע אליי חייל לשעבר בשם שמריה הראל שחזר בתשובה. הוא אמר לי בא אל הרבי".

"זה היה ערב שמחת-תורה והלכתי לשם ומאוד התרשמתי. יצא לי לשוחח עם הרבי. הוא אמר לי אתה הולך לאו"ם - הוא כינה את זה 'בית השקר הנצחי' - תזכור שגם באפילה הגדולה ביותר – אם אתה מדליק נר אחד של אמת ומפיץ אור יקרות שרואים אותו למרחוק.

"וזו הייתה המשימה שאני לקחתי על עצמי - להביא את האמת של עם ישראל להיכל הגויים. פעלתי ברוח הזאת ובהרבה דברים אחרים גם כן".

נתניהו התייחס לעובדה שמבין כל ראשי הממשלות - דווקא לו היה את הקשר הכי עמוק והכי מיוחד עם הרבי.

"אני חושב שזה יצר אותו מפגש", אמר והתייחס לפגישה בשמחת-תורה, "אני חשבתי שהוא באמת גילה קודם כל אהבת ישראל, לא רק אהבת ארץ-ישראל ואהבת עם ישראל, אלא גם את הנכונות לקלוט אנשים ולחבר אותם, ולדאוג לביטחון ישראל. אני חשבתי שזה שילוב ייחודו שהשפיע עליי כמו על רבים אחרים".

עומדים עלינו לכלותינו, גרסת נתניהו

נתניהו ידוע כמי שמכבד את המסורת ונוהג לשמור על חגי ישראל. את החג הקרוב הוא יעשה עם בני משפחתו במעונו בירושלים.

כשאיראן ממשיכה לאיים על ישראל וחמאס וחיזבאללה ממשיכים להתחמש, שאלנו את ראש-הממשלה על מי הוא יחשוב כשיקרא בהגדה של פסח "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו".

והנה תשובתו: "על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, זה נכון שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. יכולנו להם ונוכל להם".

תוכנית מהפכנית ללימוד הרמב"ם

כאמור, ראש-הממשלה חשף תוכנית מיוחדת ללימוד מורשת הרמב"ם. "הייתי בטבריה בשבוע שעבר וביקשתי ללכת לקבר הרמב"ם. הגעתי לשם, כמובן זה מקום מאוד מרגש. הרמב"ם היה ממשה עד משה לא קם כמשה, הו היה אחד מגדולי מנהיגי הרוח של העם היהודי בכל הזמנים, היה מנהיג רוחני של כלל האנושות.

"בעולם מעריצים את הרמב"ם, על חוכמתו, על תבונתו, על היסודות השורשיים היהודיים שהופצו ממנו באור גדול ביד חזקה. אבל, אני ראיתי את הקבר ואמרתי זה לא יאה לאחד מגדולי הגדולים של עמינו.

"אני ביקשתי והנחתי להקצות משאבים לטפל במתחם הקבר, אני רוצה שיבואו לשם אנשים מכל העולם וקודם כל ילדי ישראל שיכרו את הרמב"ם, שיבינו את גדולתו ושיקבלו מהשראתו".

באיזה הגדה יקרא בנו של ראש-הממשלה?

בסיום הראיון המרתק, המתפרסם במלואו בכתבת הוידאו המוגשת לפניכם, הגשנו לראש-הממשלה סט מצות שמורות מכפר-חב"ד, לצד "הגדה לעם" שכתב הרב שמואל ביסטריצקי.

"מכאן - היישר לאבנר", הגיב ראש-הממשלה לאחר עיון קצר בספר. אבנר, הוא בנו של נתניהו, הנחשב ל"בן המסורתי" של המשפחה.

לראיון הצטרפו ר' שמואל ריבקין ובנו מנהל האתר ר' יוסי ריבקין. "אתה צעיר ניצחי", אמר ראש-הממשלה לר' שמואל ריבקין, כשסיפר לו 'ווארט' לחג-הפסח. כשהצלם ישראל ברדוגו הוצג לנתניהו, הוא הגיב: "מכירים, מכירים".

בעוד ראש-הממשלה מזדרז לצאת לפגישה בטחונית חשובה, אומר לנו ראש לשכתו, גיל שפר: "איפה שראש-הממשלה יכול, הוא מזכיר את הרבי. הוא חם בנושא". רשמנו.

לפני 3 שנים במגזין COL: נשיא המדינה בראיון בלעדי מדבר על הרבי

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.