מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ב 04.04.2012

"חסיד אמיתי שפעל להפצת יהדות במרץ רב ובמסירות" ● פרידה

"אלישע היה אישיות מיוחדת, אוהב ומכבד כל אדם, מאיר פנים לכל אחד. למרות מחלותיו התגבר והמשיך, מתוך אופטימיות ותקווה. היה מאמין בה' בתמימות ומקבל ייסורים באהבה. תמיד התגבר והמשיך בכל הפעילות להפצת יהדות וחסידות במרץ רב ובמסירות" ● ידיד המשפחה, יבלחט"א הרב יוסף הרטמן נפרד מהרב אלישע אבני ע"ה, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד במושב מבוא חורון ליד מודיעין שנפטר ביום ראשון השבוע והוא בן 58 בלבד לסיפור המלא
הרב אלישע אבני ע"ה בתהלוכת ל"ג בעומר במבוא חורון. ארכיון: COL

הרב יוסף הרטמן

למעלה מאלף איש, השתתפו בהלוויה רווית יגון עמוק וכאב גדול של הרה"ח ר' אלישע אבני ע"ה, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד במושב מבוא חורון ליד מודיעין.

זכה הרב אלישע ז"ל עם תבדלחט"א רעיית רותי שתחי' שכל בנותיהם נישאו לתמימים חסידי חב"ד ויצאו לשליחות. בתו אבישג ובעלה הרב מאיר כהן שליחים בצורן. בתו צביה ובעלה הרב ליפשיץ שליחים באופקים, בתו דבורה לאה ובעלה הרב פיש שליחים בבית יצחק, ועוד..

חתנו הבכור הרב מאיר כהן, נפרד ממנו במילים נרגשות: "אתה חסיד, כל חייך התנהגת כחסיד, הסתלקת כחסיד בערב י"א בניסן יום ההולדת של הרבי שכה היית קשור איליו ומסור לבצע את כל הוראותיו", והמשיך החתן לומר: "ידועה אמרתו של מורנו הבעש"ט, בשם הרה"צ יחיאל מיכל מזלוטשוב כי מי שישיר את ניגונו המיוחד הוא יעורר רחמים עליו...."

ולפתע, התחיל לשיר את הניגון כאשר כולנו אנ"ש והתמימים מצטרפים איליו גם רבים מחובשי הכיפות הסרוגות הצטרפו. אף עין לא נותרה יבשה במעמד קדוש ומרטיט זה. חתנו הזכיר כי יבקש להיות במחיצת רבנו נשיא דורנו.

אלישע גדל בכפר הרא"ה לאביו ר' ישעיהו ז"ל, ולאמו מרת יפה שיינדל. אביו, היה מצאצאי כ"ק רבנו הזקן בעל התניא והשולחן ערוך. אביו ז"ל נהרג בתאונת דרכים קטלנית ל"ע ולא זכה להשתתף בבר מצווה של בנו אלישע.

בילדותו לפני כיובל שנים היה חניך אצלי בקייטנת "גן ישראל", כאשר עסקתי כמרכז הקייטנה, בכפר חב"ד. הוא למד בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. כל ימיו חיפש להתעלות בקדושה ובטהרה, בלימוד הנגלה והחסידות.

תמיד שאף לחיפוש האמת, למשמעות פנימית לחיים, להידור במצוות. הוא למד חסידות והתקרב לחב"ד. המשפיע שלו הוא הרה"ח הרב משה נפרסטק. לפני שנים רבות עבר לגור בישוב הקהילתי התורני מבוא חורון. את ביתו הפך ל"בית חב"ד" בלתי רשמי. במשך שנים הוזמנתי על ידו להתוועד ב"י"ט כסלו" חג הגאולה עם תושבי המקום. חברים בעלי ידע תורני, מחנכים ורמי"ם. זכה להדפיס את ספר ה"תניא קדישא" במבוא חורון. בל"ג בעומר אירגן תהלוכות ילדים וכו' וכו'.

אלישע היה אישיות מיוחדת, אוהב ומכבד כל אדם, מאיר פנים לכל אחד. מחנך מסור בישיבה התיכונית בבית שמש.ל מרות מחלותיו התגבר והמשיך, מתוך אופטימיות ותקווה. היה מאמין בה' בתמימות ומקבל ייסורים באהבה...

סבל הרבה אך תמיד התגבר והמשיך בכל הפעילות להפצת יהדות וחסידות במרץ רב ובמסירות. למרות היותו "חריג" בנוף האנושי. (לפני שנים אחדות החל לחבוש מגבעת, סירטוק וגרטל) היה אהוב ומוערך ע"י החברים במושב וצוות הרמי"ם בישיבה.

לפני כשנתיים התארח בשבת אצל חתנו הרב יוסף ישראל סלומון ובתו בתי'ה שגרו תקופה מסוימת בנחלת הר-חב"ד. לפני כשנתיים נולד להם בן מנחם מענדל בעש"ק י"א בניסן תש"ע, לפני כשבועיים נולד להם בן שני לוי יצחק. אלישע ז"ל היה בהרדמה ולא זכה להשתתף בברית של נכדו שי'. אך לאחר הברית ובזכות אליהו הנביא והרך הנימול התעורר לפתע, זכה לראות את כל בני ביתו היקרים והמסורים ולהפרד מהם בלחיצת יד....

באותה שבת, השכם בבוקר, פגשתיו יושב בבית הכנסת ולומד חסידות אח"כ התייצב לשיעור בחסידות של הרב מענדל וועכטר. אחה"צ הגיע לשיעור בהלכה, בחסידות ובפרקי אבות.

במוצאי ש"ק אמר לי: "השבת זכיתי לטעום טעם גן עדן". הוא סיפר לי בשמחה ובגאווה כי אושר ע"י הנהלת צא"ח לשליח רשמי ב"מבוא חורון". בוודאי בני משפחתו ימשיכו בפעילות הענפה והקדושה במושב ובאזור כולו.

הרב אלישע ז"ל, נטמן בבית העלמין של המושב, שכה אהב....רבים מאד הזילו דמעה לשמע מילות הפרידה הכואבות שנאמרו בקול שנוק ובכאב רב, ע"י הרבנים והחברים. בין המספידים הרה"ג יונה דוברת שליט"א רב היישוב.

יה"ר שימליץ טוב על בני ביתו רעיייתו מרת רות שתחי' חתניו ובנותיו ובנו היחיד ישעיהו שי' ועל כל אנ"ש והתמימים. שיקויים תיכף ומיד הפסוק: "הקיצו ורננו שוכני עפר" והוא בתוכם בביאת משיח צדקנו מיד ממש. 

ת.נ.צ.ב.ה. יהי זכרו ברוך!  הכותב בצער ובכאב ידיד המשפחה: הרב יוסף הרטמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.