מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״ב 29.03.2012

"נקלוט בשומרון חצי מיליון אזרחים בהתקפות טילים על המרכז"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה חושף בראיון חג מיוחד ל'ארץ ישראל שלנו' את היערכות המועצה האזורית שומרון לקראת מתקפת טילים על גוש דן ומרכז הארץ: "השומרון היום הוא עוגן ההצלה של ישראל, וגם קובעי המדיניות מתפכחים מאשליות השמאל" ● ובינתיים מתכוננים לרבבות מטיילים בשומרון הפורח  לראיון המלא ● פרסום ראשון ב-COL: סוללת כיפת ברזל הוצבה בכפר-חב"ד
נקלוט חצי מיליון. גרשון מסיקה
איך אתה מסכם את השנה הנוכחית?

כמו לפני יציאת מצרים, וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. כמו אז, בתוך שנייה, הקב"ה הפך את כל העולם ותכניתו מתקיימת. למרות ההקפאה של כל חורשי רעתנו מבית ומחוץ, להצר את צעדינו, השומרון מתפתח בצורה מדהימה בניגוד לכל הסיכויים. רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום.

פרס פיקוד העורף

השומרון היא לא רק התיישבות אלא גם מרכז קליטה למאות אלפי אזרחים אם יפלו טילים על מרכז הארץ?

בשיתוף פיקוד העורף ובהכנות מתאימות של המועצה האזורית, הכנו תכנית לשעת חירום לקלוט למעלה מחצי מיליון אזרחים ממרכז הארץ וגוש דן במקרה של מתקפת טילים, וזאת כחלק מהניסיון שלנו בשנים עברו במלחמת לבנון השנייה.

אנו בהחלט נשמש כערי מקלט של תל אביב וסביבותיה. גם מבחינה גיאוגרפית אנו קרובים מאוד למרכז הארץ, ואנו מתכוננים לכך על כל צרה שלא תבוא ובתקווה שלא יקרה דבר. קיבלנו גם את פרס פיקוד העורף כאגף מצטיין של היערכות לשעת חירום.

אבל עם כל ההיערכות אנו סומכים על הקב"ה ורואים בכל התהליך הזה מהלך אלוקי שלפני ביאת המשיח, וכמו שאומר המדרש כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם. בניי אל תתייראו הגיע זמן גאולתכם.

גול עצמי

אתה חש שהשתנה משהו אצל קובעי המדיניות?

כל אדם בר דעת מבין היום שהמקום הבטוח ביותר זה יהודה ושומרון. אני חושב שזה מחלחל לקובעי המדיניות שמטרתם של הערבים זה לא יהודה ושומרון אלא תל אביב, חיפה ועכו, חוץ מהשמאל ההזוי. הטילים שמקבלים מיליון אזרחים בדרום מאז הגירוש מגוש קטיף הביאו להבנה שאם חלילה ימסרו את השומרון לא תהיה נקודה בארץ שלא תותקף, מעפולה, כפר סבא ועד פתח תקווה ותל אביב.

השומרון היא הבטן הרכה של ישראל שחולשת על כל המרחבים בארץ. אנשים מבינים היום היטב שמה שקרה בגוש קטיף היה גול עצמי, וחשבו שאם רק יעזבו נגיע למנוחה ולנחלה, והתברר שהטרור רודף אחרינו. הדרך האחת והיחידה היא להתמודד חזיתית עם הטרור.

חוזרים לחומש

השנה אני מבין שהמטיילים בפסח ייכנסו לחומש, היישוב שפונה בהתנתקות?

אני חושב שזה מסמל הרבה מאוד. אני מברך את הצבא שנתן את האישור להיכנס ומקווה שזה חלק בלתי נפרד מלהשיב את חומש על כנה ולהחזיר את האזרחים למקום.

בניגוד לגוש קטיף שמסרו את השטח, הרי בחומש הצבא נמצא 24 שעות ביממה ואין סיבה שבעולם לא להחזיר את היישוב מיידית. אני רוצה לציין שמאות אישי ציבור ואנשי תקשורת מכל גוני הקשת ביקרו בשומרון, וכולם כאחד, ימין או שמאל, נדהמים לגלות חבל ארץ יפה ובעיקר כמה שהוא קרוב למרכז הארץ, והם לא מבינים איך אפשר לדבר על נטישת השומרון.

ומכאן אני פונה לכל עם ישראל, בואו לשומרון הפורח לאחר שנה מבורכת בגשמים, תראו את היופי וההדר של ארץ ישראל. כל יהודי שמגיע היום לשומרון מחזק את ארצנו ואת אחיזתנו וזה עוד מסמר בארון הקבורה של הרשות הפלשתינית.

מה עם קברו של יוסף שרבים מצפים לפקוד אותו?

קבר יוסף שופץ בחסדי שמים, לאחר שראו שהיהודים לא מוכנים להפקיר את יוסף הצדיק. אני עכשיו יכול לבשר לרבבות קוראי ארץ ישראל שלנו, שכמות הביקורים תוכפל ויהיו כניסות דו־שבועיות לקבר יוסף.

ואנו מקווים שנצליח להגיע להסכמה של ביקורים לפחות פעם בשבוע, ובכך להסיר את החרפה האיומה של נטישת קבר יוסף הצדיק. אני רוצה לאחל לכל בית ישראל חג פסח כשר ושמח ולהתראות בשומרון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.