מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״ב 29.03.2012

פרסום ראשון: סוללת כיפת ברזל הוצבה בכפר-חב"ד ● תמונות

צה"ל הציב סוללת כיפת ברזל סמוך לכפר-חב"ד כחלק מתרגיל מקיף של הצבת הסוללה בגוש דן ● "מדובר בהצבות המערכת בנקודות שונות במרכז הארץ, בתהליך מתוכנן של בדיקה וכיול נתונים", אומר ל-COL הפרשן הצבאי של 'המודיע', ישראל קצובר ● בעבר, כתב הרבי: "המקום המשומר עתה ביותר בארץ הקודש, הוא כפר חב"ד. והרשות בידו לפרסם דעתי זו ברורה, לכל שימצא לנכון" לסיפור המלא, בלעדי
פרסום ראשון: סוללת כיפת ברזל הוצבה בכפר-חב
אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר. הסוללה על-יד כפר-חב"ד (צילום: שמוליק סופר, COL)

מאת חיים ברון, כתב COL

החל מתחילת השבוע, סוללה של מערכת "כיפת ברזל" מבצעת פריסה מבצעית ראשונה לאתר באזור גוש דן, זאת כתרגול של בחינת יכולות המערכת וכהיערכות למצב של שיגור רקטות וטילים לעבר תל-אביב.

במסגרת תוכנית האימונים של "כיפת ברזל", פורסות הסוללות לאתרים שונים בארץ כדי שיוכלו לפעול בגמישות בשעת חירום בכל מקום אליו ידרשו.

הסוללה הצבאית, שבעבר הוצבה במספר אתרים בדרום, תגיע לתקופה קצרה לאזור המרכז, על מנת לבחון את התאמתה למקום ולהבין את תנאי השטח.

הבוקר (חמישי) הוצבה הסוללה בסמיכות לכפר-חב"ד. "אנחנו מבצעים ניסויים בכל האיזור", הסביר גורם צבאי שהיה באיזור. מפני הרגישות, לא נציין את המיקום המדוייק של הצבת הסוללה.

בדיקה מקיפה בגוש דן

"מדובר בהצבות המערכת בנקודות שונות במרכז הארץ, בתהליך מתוכנן של בדיקה וכיול נתונים, אנחנו צפויים לראות בקרוב את המערכת בנקודות נוספות", אומר ל-COL הפרשן הצבאי של 'המודיע', ישראל קצובר.

ומדוע דווקא עכשיו?

"כל הזמן היו צריכים את זה בדרום, ברגע שיש תחושה שאין צורך שם, מבצעים ניסויים במקומות נוספים".

בתגובה לכלי-התקשורת על הצבת הסוללה באיזור גוש דן, אמר השבוע דובר צה"ל: "מערכת כיפת ברזל נמצאת בתהליך קליטה מבצעי, במסגרתו מוצבת הסוללה מעת לעת באתרים שונים ברחבי המדינה. בימים אלה, כחלק מתכנית הקליטה המבצעית, מוצבת המערכת בגוש דן".

הרבי: המקום הבטוח בארץ - כפר-חב"ד

בעבר, במכתב מיוחד שכתב הרבי אל ראשי 'אגודת-חסידי-חב"ד' בארץ הקודש בעניין העתקת הישיבה מלוד, הוא התייחס לשמירה שיש על כפר-חב"ד:

"...אם בכל מקום ומקום, הנה לא ינום ולא יישן שומר כל אחד ואחת מישראל, על אחת כמה וכמה בכפר חב"ד שנתייסד על ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא ישראל ומנהלו גם עתה. והוא הדין לישיבת תומכי תמימים בלוד... והנה אין מענייני להפחיד חס ושלום. אבל המקום המשומר עתה ביותר בארץ הקודש ת"ו, הוא כפר חב"ד. והרשות בידו לפרסם דעתי זו ברורה, לכל שימצא לנכון. וגם אנ"ש בכלל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.