מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ב 28.03.2012

תם המסע המרגש של הנוער האירופאי לישראל ● דיווח, גלריה

קבוצה נבחרת של בני ובנות מצווה, מלווה במדריכים רוחניים ובמורי דרך מקצועיים, סיימה לפני ימים מספר את המסע השנתי של ארגון הנוער האירופאי "מורשה" שמרכזו בבריסל ● שיאה של החוויה התקיימה במהלך הבוקר ששהו הילדים על יד הכותל המערבי, וקבלו עליהם עול תורה ומצוות למשך ימי חייהם ● הפתעה מרגשת חכתה לאחד מחתני השמחה ● את המעמד המרכזי, כבדו רבנים ושרים, אישי ציבור ותומכים ● המסע הופק ע"י חברת "פליישמן ופלס VIP הפקות"  דיווח נרחב וגלריה מרהיבה  
תם המסע המרגש של הנוער האירופאי לישראל ● דיווח, גלריה
צילום: יואל בלינקו

בימים האחרונים תם אך לא נשלם המסע של ילדי ברבת המצווה מאירופה לארץ ישראל. המסע שארך כשבוע ימים, כלל חוויות רוחניות לצד מגוון של טיולים ואטרקציות, ושיאו במעמד מיוחד שהתקיים בכותל המערבי, עם סעודת המצווה שהתקיימה לאחריו.

המסע שנערך מידי שנה על ידי ארגון הנוער האירופאי "מורשה" הצליח להגיע השנה להישגים מרשימים במיוחד. המסע בניהולו של השליח ר' מנחם מענדל פעווזנער שיחי', ריכז כמות ילדים גבוהה במיוחד ממדינות: צרפת, בולגריה, רוסיה אוקראינה ובלגיה.

לאחר הטיסה המרגשת, וההיסוס לקראת הלא נודע, התקבלו הילדים בפנים מאירות, ובטקס שמח בשדה התעופה.

את המסע פתחו הילדים בעיר הקודש צפת, שם הם העפילו לפסגה למרכז הסת"ם, שם למדו להכיר את תהליך העשייה של התפילין ושל המזוזות. אחר כך העתירו תפילה על קברו של האריז"ל.

ברדתם מההרים נהנו הילדים בשייט על הכנרת, וגם כאן נשאו תפילה על קברותיהם של הרמב"ם ז"ל ורבי מאיר בעל הנס.

בימים האחרים למדו הילדים להכיר את נופיה הנהדרים של ארץ ישראל, הארץ המובטחת, תוך שהם שומעים דברי תורה, ואת המשמעות הרוחנית של הסיור בארץ לאורכה ולרוחבה, כך בקרו הילדים בגולן, בבירה החב"דית כפר חב"ד על מגוון האטרקציות הרוחניות והגשמיות שיש למקום להציע, העפילו בבוקר אחד למצדה, קנחו בטיולי ג'יפים, ועוד חוויות בלתי נשכחות.

שיאו של המסע כאמור, התקיים ביום חמישי בבוקר, כאשר הילדים נחתו לאחר הכנה מתאימה על יד שריד בית מקדשינו.

הילדים רוכזו למניין מיוחד ברחבה, עלו לתורה, ושמעו דברי ברכה והתעוררות. סעודת מצווה שהוגשה כיד המלך, כיאה לשמחת 'בר ובת מצווה' מיוחדת שכזו, הוגשה בסיוע של "מרכז רבני אירופה".

המעמד החגיגי והמרומם, נערך באולמי ר' לייזר ננס, בתעתיק של בניין 'בית חיינו', בקריית חב"ד ברמת שלמה בירושלים. כבדו בנוכחותם: הרה"ג רבי ישראל מאיר לאו שליט"א - רבה הראשי של תל אביב, ר' אליהו ישי - שר הפנים וסגן ראש הממשלה, ר' יעקב מרגי - השר לשירותי דת, ר' יוסף דייטש - סגן ראש עיריית ירושלים, והרה"ג ר' יעקב דוד שמאהל שליט"א, דיין ומו"צ בקהילת 'שומרי הדת' באנטוורפן, וחבר מועצת רבני אירופה.

הזמר החסידי חיים ישראל הופיע, וביצע כמה משיריו הידועים, שקנו לעצמם פופולאריות רבה בקרב הנוער הצעיר באירופה.

במהלך המסע, ארע איחוד מרגש ביותר שלא הותיר עין יבשה. אחד הילדים, שמתגורר בגפו עם אמו, לא ראה מעולם את אביו מחמת הנסיבות המשפחתיות השונות, ובזכות המסע לארץ הקודש, הוא זכה לראות את אביו הביולוגי לראשונה בחייו. הילד, נתן שמו, סיפר בצרפתית נרגשת לשאר החברים, שקבלו תרגום, על ההפתעה הבלתי צפוייה, ועל חלום שהתגשם בזכות ארגון 'מורשה', ממש בבחינת והשיב לב אבות על בנים.

המסע הופק ע"י חברת "פליישמן ופלס VIP הפקות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.