מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ב 27.03.2012

המתנדבים משחזרים: "זהו המקום שבו המילים נגמרות" ● מיוחד

ביום שאחרי השריפה המחרידה ברחובות, בה נספו למוות גיא שאער (38) וחמשת ילדיו הקטנים אליאב (11), אביתר (8), אמיתי (7), שירה (3) ואיתמר בן שנתיים, מתנדבי זק"א, חוזרים לרגעים בהם נכנסו לדירה ומשתפים את הגולשים בחוויות הקשות ● משה בן-הרוש: "הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי הביתה, ניגשתי למיטות של הילדים שלי, עברתי ממיטה למיטה חיבקתי ונישקתי שוב ושוב" ● מנדי חביב: "נחשפנו למחזה הנורא ביותר, ילדים ותינוקות ללא רוח חיים לאחר שנשרפו ונחנקו באש" לסיפור המלא
המתנדבים משחזרים:
לזכר הנספים. המתנדבים מדליקים נר בבית ברחובות, הלילה

מאת כתב COL

אסון בלתי נתפס:
גיא שאער
וחמשת ילדיו, בני שנתיים עד 11, נספו בשריפה שפרצה ביחידת דיור בה התגוררו ברחובות.

מהחקירה עולה כי האב ניסה להציל את הילדים, אך נלכד במבנה ומת יחד איתם. עדי ראייה סיפרו כי האם זעקה לעזרה מחוץ לבית.

משפחה נמחקה בדליקה: גיא שאער (38) וחמשת ילדיו הקטנים אליאב (11), אביתר (8), אמיתי (7), שירה (3) ואיתמר בן שנתיים נספו אמש (שני) בשריפה שפרצה ביחידת הדיור בה התגוררו ברחובות. האם, שהייתה באותו זמן בדירה סמוכה, פרצה בזעקות שבר כשנודע לה על האסון.

משפחה שלמה נספתה בלהבות

גם מתנדבי זק"א שכבר ראו בימי חייהם מחזות קשים ביותר, בקושי יכלו לדבר אתמול, אחרי המחזות המזעזעים שנגלו אמש למול עיניהם, לאחר שמשפחה שלמה, נספתה בלהבות האש. המחזות המזעזעים כיצד מטה אחד מטה מוצאת מהבית, הצליחו לזעזע גם את אחרון הקשוחים שמבין המתנדבים. מי יכול להישאר אדיש, למול אסונם שלילדים זכים, מגיל שנתיים עד 11 שמונחים זה לצד זה כשרק שעה קודם לכן רקדו, צחקו ושמחו, כמו כל ילד בגילם.

סמוך לשעה 22:00 התקבל דיווח במוקדי ההצלה על שריפה שפרצה ביחידת דיור בבית ברחובות - שם התגוררו בני משפחת שאער באופן זמני, כיוון שביתם בבאר-יעקב נמצא בבנייה. כוחות גדולים של כיבוי אש מד"א וזק"א יצאו למקום, לאחר שהתקבל דיווח על לכודים. עדי ראייה סיפרו כי כמה מבני המשפחה שהיו מחוץ לבית זעק לעזרה בזמן שכוחות ההצלה פעלו לכבות את הלהבות. במקום נמצאים כוחות כיבוי אש ומשטרה. מחקירה ראשונית עולה כי הגבר נכנס לבית כדי להציל את הילדים שהיו לבדם בדירה, אולם נלכד בלהבות ונספה יחד איתם.

מנדי חביב:
"זה האירוע הקשה ביותר"

קמב"צ זק"א שפלה, מנדי חביב שריכז את פעילות זק"א בזירה: "מדובר באירוע קשה, כשהגעתי למקום האירוע המחזה היה מזעזע ביותר, צוות הכיבוי שפעל במקום עדכן אותי על מצב ההרוגים בדירה. צוותים של זק"א שפלה ומרכז טיפלו במשך כל הלילה בזירת האירוע, החל מטיפול בגופות ועד לאיסוף הממצאים החייבים בקבורה. זירת שריפה היא אחת מזירות הקשות ביותר לפעול.

"מדובר באירוע הקשה ביותר מזה עשור שאני מתנדב בארגון זק"א", אומר יעקב פיטרמן מתנדב זק"א שפלה. "קיבלנו את הדיווח ממוקד המבצעי של זק"א על שריפה מאחורי בית פרטי ברחוב נגארה ברחובות, צוות זק"א שפלה שהגיעו למקום קיבלו דיווח ראשוני מצוות הכיבוי שישנם לכודים במצב קשה. המתנדבים של מד"א וזק"א שנכנסו בליווי הכיבוי נחשפו למחזה הנורא ביותר, ילדים ותינוקות ללא רוח חיים לאחר שנשרפו ונחנקו באש.

"לאחר שהמקום נבדק על ידי הכבאים ונמצא שאין עוד לכודים או פצועים. נכנסנו שוב לזירה הקשה וטיפלנו בגופות ההרוגים. אמבולנסים של זק"א העבירו את הגופות למכון. צוות מתנדבים מזק"א מרכז פועלים בתוך הדירה לאיסוף הממצאים".

משה בן הרוש:
"ממאן להאמין שמשפחה נכחדה"

משה בן הרוש קמב"צ זק''א שפלה: "לא יאומן מה שראינו. כמתנדבי זק"א הגענו לזירת האירוע, טיפלנו בשישה גופות, אב וחמישה ילדים, כשריח השריפה לא עוזב אותנו לרגע. זה מחזיר אותי אחורה במספר חודשים, בה נספתה הילדה הילה צאלח בת ה-3 לאחר שנלכדה ברכב בוער ליד ביתה במושב בית עריף שבשפלה", אומר בן הרוש בכאב.

"כשהגעתי למקום ראיתי את הגופות שרועות אחת ליד השניה, ריח השריפה נישא באוויר, ואני ממאן להאמין איך משפחה שלמה נכחדה בשריפה. לאחר סיום האירוע ישבתי יחד עם מספר מתנדבים שנכנסו רק לאחרונה להתנדבות בזק"א, שיוציאו את אשר על ליבם. סמוך לשעה 3 שבתי הביתה, כאשר המראות הקשים לא עוזבים אותי לרגע.

"הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי הביתה, ניגשתי למיטות של הילדים שלי, עברתי ממיטה למיטה חיבקתי ונישקתי אותם שוב ושוב, הודתי לה' על 10 ילדים נפלאים שנתן לי, ועל כל רגע ורגע שאני איתם. בלילה לא ישנתי כמו בן אדם, התהפכתי מצד לצד כשהמראות של ילדים השרופים עולים בראשי ולא נותנים לא מנוח".

הילדים למדו בתלמוד תורה הרא״ם, ברחובות, ונחשבו לילדים מוצלחים שעשו חייל בלימודם.

מנהל הת״ת שהגיע שעה קלה לאחר השריפה לזירת בבכי מתמשך, כשראה את תלמידיו החביבים מוטלים לפניו, אמר: "מימדי האסון בלתי נתפסים בשכל אנוש. משפחה שלימה עלתה לגנזי מרום באחת. זהו המקום שבו המילים נגמרות. שהקב"ה יתן כוח לאם שניצלה בנס והיא היחידה שנשארה בחיים מכל המשפחה ושלא נדע יותר צער ויגון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.