מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ב 27.03.2012

עיטורי כבוד הוענקו לתומכי מוסדות החינוך 'אור אבנר' בארה"ב

בראשית השבוע התקיים בניו יורק דינר מפואר לציון עשור להקמת מוסדות החינוך 'אור אבנר' בארה"ב ● בנאום מרגש של הפילנתרופ ר' לוי לבייב מי שעומד בראש מוסדות החינוך, הוא ציין את התוצאות הברוכות מההשקעה הרבה לאורך השנים ● ארבעה עיטורי כבוד הוענקו במהלך הערב לתומכים החשובים ● בראש ה'דינר' עומדים מנהלי המוסדות הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק, ויחד אתם הממונה על קשרי החוץ במוסדות הרב שמואל קאגאן  דיווח וגלריה
עיטורי כבוד הוענקו לתומכי מוסדות החינוך 'אור אבנר' בארה

לא סוד הוא, שהפנינה של הקהילה הבוכרית בניו יורק, אלו מוסדות החינוך והחסד שתחת נשיאותו הרמה של ר' לוי לבייב שיחי'.

בעשור האחרון, התחנכו אלפים מבני ובנות הקהילה, במסגרת מעונות היום וגני הילדים, בית הספר היסודי "קווינס גימנסיה", בית הספר תיכון לבנים, בית הספר תיכון לבנות "אור חנה", מחנות הקיץ "אור אבנר" ושאר התוכניות המשלימות לחינוך יהודי שורשי לבני הקהילה.

בחודשים האחרונים, הושקע עמל רב להכנת הדינר הגדול, שיציין עשור של הצלחה, עשור של השקעה, עשור של תוצאות ברוכות.

ביום ראשון האחרון, נהרו מאות מבני הקהילה, תומכים וידידים, רבנים ואישי ציבור, נציגי ממשל בכירים, לאולם המפואר "שערי טובה" בקיו גארדנס שבניו יורק.

על מסכי ענק באולם הכניסה, מוקרנת מצגת מולטימדיה מרהיבה של "מאה תמונות העשור": התמונות של התלמידים והתלמידות, רגעים מתוקים, זכרונות מלבבים; הנה ביקורו של הראשל"צ והרה"ר הרב שלמה משה עמאר, וכאן מבקר השר שרנסקי; ילדים בלימוד ובפעולה, מחייכים ושוב מחייכים; תמונות מספרות של הביקור השנתי של משפחת לבייב, ר' לוי רעייתו אולגה וילדיהם שיחיו, שמקפידים מידי שנה לבוא ולחזק, לעודד ולהעניק את תמיכתם, ולהתרשם מההתפתחות המהירה של המוסדות ושל המתחנכים בהם; ההורים כמו המורים, התלמידים והבוגרים נהנים למצוא את הפנים המוכרות.

לאחר קבלת פנים מלבבת, ומוזיקה יהודית עריבה הבוקעת מצלילי כינורו של אמן בינלאומי, נפתחו שערי ההיכל הגדול, והמראה המרהיב נגלה לעין כל.

עשרות שולחנות מעוצבים, עמוסים בכל טוב, כמיטב המסורת ורוחב הלב של הקהילה המפוארת, סוגים מסוגים שונים של סלטים ודגים מעושנים, 'נונטוקי' ולחמים בצורות שונות, יינות ומשקאות. על כל כסא מונחת חוברת מהודרת, ז'ורנל בכריכה יוקרתית של ברכות ואיחולים, דברי תודה והערכה למייסד ר' לוי לבייב שיחי', לחברי הנהלת המוסדות, ולכבודם של אורחי הכבוד.

מסע הפרסום הנרחב, על דפי העיתונות המקומית והארצית, בגלי האתר ובערוצי הטלוויזיה, הוכיח את עצמו, וקשת רחבה של גווני ציבור שונים הופיעו לערב זה.

*

את שרביט ההנחייה נוטל איש העסקים ר' דודי פרקש ידיד המוסדות, שמנווט ביד רמה את השעות הבאות. בדברי פתיחה הוא מציין את ההתרגשות שלו לעמוד בערב זה על הבמה, כמי שמלווה את חברי ההנהלה כבר כמה שנים, ומרחיב בדוגמאות ונקודות ציון של ההצלחה של העשור האחרון:

"מאז לפני 10 שנים כאשר קרה הנס, ונפתחו השערים של מוסדות החינוך, חלה מהפיכה של ממש בקרב הקהילה שלנו כאן בניו יורק, כאשר הילדים והילדות שחזרו כל יום עם חיוך על הפנים, שינו את האווירה בבתים של אלפי משפחות.

הצוות המיוחד והמסור, המנהלים והמנהלות שמשקיעים ימים ולילות, והתומכים הנכבדים שמטים שכם למאמץ הגדול להמשיך לפתח את המוסד החשוב, שמעניק את הזהות היהודית הגאה לכל ילד וילדה בקהילה הבוכרית בניו יורק.

אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שטרחו ובאו להשתתף בערב ההוקרה הזה, המעמד שיביע הערכה לאנשים שתומכים במוסדות לאורך כל הדרך, בזמני רווחה ובזמנים קשים, ונותנים זמן וכסף כדי שהחזון של חינוך יהודי שורשי, ברוח ישראל סבא, יבוא לידי מימוש".

בפתיחת הערב מתכבד אחד מהתומכים החשובים, מר בוריס קנדוב - נשיא "קונגרס יהודי בוכרה של ארצות הברית וקנדה" לעלות אל הבמה, ולבצוע את החלה לאחר "ברכת המוציא".

אחריו מוזמן מנהל המוסדות לומר עם הקהל את פרקו של הרבי מליובאוויטש, פרק ק"י בתהילים. המנחה מקדים ומציין כי מדובר באדם שמוסר את כל כולו 24 שעות ביממה, 365 ימים ולילות בשנה, למען ההצלחה של המוסדות. או אז עולה על הבמה הרב זלמן זבולונוב לקרוא עם הקהל פרק תהילים, להצלחה לברכה ולישועה, לרפואה שלימה, ולישועה לאחינו בני ישראל בארץ הקודש שיהיה להם שקט ושלווה.

בזמן שפרק התהילים נאמר, מוקרנות תמונות מאירות פנים של הרבי. פרק התפילה, הוא הפרק האישי של מורה הדרך, מי שהמנהיגות והחזון שלו הצילה אלפים ורבבות מהעדה הבוכרית במשך כל שנות נשיאותו הרמה, ואשר בדרכו הולכים המוסדות, הלא הוא הרבי מליובאוויטש זכותו תגן עלינו.

בשולחן הכבוד נראים אישי ציבור שונים, בהם בולטת דמותו של האיש שהפך לסיפור מעורר השתאות, האמריקאי – אסייתי הראשון שהגיע לתפקיד כה בכיר, המדובר במר ג'ון לו, המבקר הכללי של עיריית ניו יורק, הוא מוזמן אל הבמה לקבל את עיטור הכבוד "הוקרה למנהיגות כלכלית וקהילתית", לאור שנים של עזרה וסיוע לקהילות היהודיות, ובמיוחד לקהילה הבוכרית בקווינס ולמוסדות החינוך. אליו מצטרפים מנהלי המוסדות הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק, ויחד אתם הממונה על קשרי החוץ במוסדות הרב שמואל קאגאן.

אחריו מוזמן לשאת דברי ברכה, חבר הקונגרס של מדינת ניו יורק מר רועי לנדסמן מטעם המפלגה הדמוקרטית.

*

ההפתעה של הערב, היא ההופעה החיה של להקת חמשת "המזמרים", עם הלבוש וההופעה החסידית המליאה, הם מרשימים את הקהל בביצועים מיוחדים ומרגשים, עם רפרטואר עשיר של מגוון רחב מהמוזיקה היהודית והעדתית.

אמן הכינור הבינלאומי, מפליא בביצועיו והאווירה מתחממת, חילו פויזן מנהיג המזמרים, עובר בין הקהל, ומכבד אנשים שונים להצטרף איתו לשירת ההודיה והשמחה להשי"ת על שהחיינו והגיענו לזמן הזה.

המטבח הקולינרי העשיר לא מפסיק להפתיע, 'דמיקל' הוא שם דבר בניו יורק, האולמות ומסעדות היוקרה שבבעלותו מוכיחים את טעמם המיוחד גם בערב זה, בעוד הקהל סועד את המנה השנייה, מכריז המנחה, כי הגיעה עת ההוקרה.

חברי הוועד של הנהלת המוסדות, בחרו להוקיר שלושה משפחות מתוך הקהילה, שעמדו לימין המוסדות ותרמו זמן, תרמו כסף, היו לעזר בעצה ובמעש, וליוו את ההתפתחות של המוסדות.

אל הבמה נקראים בזה אחר זה: מר דוד ורבקה מאירוב, מר אדי ויוכבד יעקובוב, מר מני ותמי פוזיילוב, לקבל את אותות הכבוד.

וידאו מיוחד מוקרן על גבי מסכי הענק, לפני כל הענקה של אות הכבוד, סיפורם האישי של כל אחד מהתורמים, והתרומה הנכבדה שלהם למוסדות.

המנחה מזמין לבמה את מר דוד וגברת רבקה מאירוב לקבל את אות "כתר כהונה", ואת מר בוריס מטטוב, חבר ההנהלה של המוסדות וסגן נשיא הקהילה, להעניק להם אותו.

אחריהם מוזמנים אל הבמה מר מני וגברת תמי פוזיילוב לקבל את אות "כתר מלכות". יחד עמם עולה ידיד המוסדות, תומך נכבד ובעל בעמיו, מר שמחה אלישייב מראשי הקהילה, להעניק את אות הכבוד.

אחרונים חביבים, מר אדי וגברת יוכבד יעקובוב, מוזמנים לקבל את אות "כתר תורה", מידיו של מר מייקל אהרונוב, חבר הנהלת המוסדות וסגן נשיא הקהילה.

אות הכבוד הרביעי הוענק ל"מחנכי השנה" הרב יוסף ונטלי אקילוב, שניהם משמשים כמורים בבית הספר במשך שנים, סמל ודוגמא להתמסרות חינוכית, והשקעה בנפש התלמיד\ה מתוך הבנה התחשבות ורגישות. את האות העניק להם מר ראובן יוספוב, חבר הנהלת המוסדות וסגן נשיא הקהילה.

מחיאות כפיים בקהל לאחר הענקת אותות הכבוד, בני המשפחה והידידים ניגשים ברגש להודות להם על התמיכה החשובה.

אולם המנחה מוסיף נקודה חשובה: "ההצלחה של המוסדות, היא לא של אדם אחד או של תומך אחד, אלא של רבים וטובים. אם היינו רוצים לציין את כולם, היינו נשארים כאן לכל הפחות 24 שעות. חובה עלינו להכיר טובה, לחברי ההנהלה של המוסדות, למנהלים של כל המחלקות, מעונות היום והגנים, בית הספר היסודי, לימודי הקודש והלימודים הכלליים, בית ספר תיכון לבנות, מחנות הקיץ, ולמורים ולמורות, לסייעות ולאנשי הצוות הטכני והמקצועי, לעובדים של הבניין, למזכירות שעושות עבודה מסורה, לצוות הרפואי והפסיכולוגי, לעובדי התחזוקה וניהול המטבח. ההצלחה של המוסדות היא שיתוף הפעולה והזמן היקר והאיכותי שכל אחד ואחת מהם נותן מכל הלב, ועם חיוך".

הוא מציין במיוחד את שלושת המנהלות המקצועיות והמסורות: גב' שרה אמינוב - תיכון, גב' פיי רוטנברג – לימודי קודש, וגב' ג'ניפר סיינדמן – לימודי חול, על ההשקעה המבורכת.

*

סיפורם של מוסדות החינוך, הוא סיפור הצלחה של עשור מיוחד. חברי הוועד המכין של הדינר החליט שבמקום להביא אנשים שונים שיספרו על המוסד, הורים או מורים, ישנה דרך מיוחדת יותר לספר את סיפורם של המוסדות. מבחן התוצאה: 4 בוגרות של בית הספר, שעלו על מסלול הצלחה בזכות השנים שהם בילו במוסדות, יספרו איך שהחיים שלהם השתנו. האולם מחשיך אט אט, ועל המסכים מתחילה ההקרנה של הסרט המרכזי של הערב "מנהיגי המחר – דור העתיד של הקהילה".

העוצמה של המילים, של הביטויים, מותירה את האדישים שבצופים עם פה פעור ועם לחיים רטובות. כל בת והסיפור שלה, כל בת והמהפכה שהיא עברה בעצמה, ועברה גם המשפחה. בתחומי הכשרות והצניעות, השבת והחגים, המסורת והחיבור לכל דבר שבקדושה. אחת מהם לומדת רפואה, השנייה עריכת דין, השלישית הוראה, והרביעית בסמינר למנהלות. כל אחת מהם מציינת שלולי השנים הטובות שלהן בבית הספר, הם לא היו חולמות להגיע לנקודה בה הם נמצאים כיום, בסמינרים הטובים ביותר בישראל ובארצות הברית, והדרך עוד סלולה לפניהם למעלה מעלה.

על המסכים נראה כעת גנרל בכיר בצבא ארצות הברית, שמספר לקהל הצ'פלינים בצבא מי הוא הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, עוד כמה קטעים מנאומים מיוחדים שלו בעבר, ועל הבמה עולה הנואם המרכזי של הערב, מבכירי הנואמים היהודיים בעולם כולו, פה מפיק מרגליות.

נאום מהוקצע היטיב, שזור בהומור ובמשלים וסיפורים, כאשר הוא מעלה על נס את מסירות נפשם של ההורים, במדינות הרווחה כמו במדינות חבר העמים לשעבר, לשלוח את הילדים דווקא לבית ספר בו מעניקים חינוך יהודי, ולא מתפתים לשלוח ל'פאבליק סקול' שם החינוך ניתן חינם, אך ריק מתוכן יהודי.

באומנות רבה הוא שובה את לב הקהל, כאשר הוא חוזר היסטורית אל היוזמות של היטלר, סטאלין לנין ובירייה ימ"ש, להשמיד לא רק את החומר של העם היהודי אלא את הרוח, הוא משלהב את הקהל עם תיאור של מעמד קבלת שבת ביער עבות, קהילה שלימה שעוצמת עיניים ומקבל את שבת המלכה בשירת "שלום עליכם", שירה של גאון יהודי ועוז רוח שנקטעה ביריות המרצחים הארורים.

הקהל דומע, נרגש ונשאב לעולמות אחרים. את המעשה בפועל הוא משליך על מסירות נפשם של ההורים, לדאוג ששירתם של הקדושים הי"ד לא תפסיק, ועל נדיבות לבם של התומכים החשובים, ובמיוחד לתומכים הגדולים ביותר, ר' לוי ורעייתו אולגה שיחיו לבייב, סמל בדורינו לבנייה וביסוס של החינוך היהודי בעולם כולו, לדאוג לכך שהילדים שמגיעים לבית הספר, יהיה להם כל טוב גשמי ורוחני ללא שום דאגות.
עוד מחרוזות שמחה של מקהילת המזמרים, כשבכל פעם הם יוצאים מאחורי הקלעים עם תלבושות אחרות להנאת הקהל. האווירה מחשמלת, והקהל מצטרף לשירה. אחד מאורחי הכבוד, מר יעקובוב, עולה אל הבמה ומנעים בקולו יחד עם שאר חברי המזמרים.

המנחה מודיע על הפוגה למנה העיקרית, הכוללת מיני עופות ובשרים, ירקות מאודים ואפויים, תוספות ועוד תוספות, סעודת מלכים של ממש.

בנות התיכון, עוברות בין השולחנות ומחלקות 'כרטיסי תמיכה', והקהל נענה בחפץ לב, המנחה מקבל את הכרטיסים ומקריא לקול תשואות הקהל את השמות ואת הסכומים. השמחה והשירה, התשואות מדרבנות את שאר המשתתפים להטות שכם, ולתת כל אחד כפי יכולתו.

*

הערב מגיע לשיאו, כאשר המנחה מודיע כי עתה נתכבד בנאומו של מי שהחזון שלו בהקמת מוסדות החינוך, התגשם מעל ומעבר לציפיות. של מי שהשקיע עשרות מיליוני דולרים בקניית הבניינים רחבי הידיים, בהוצאות הרבות של המוסדות לאורך כל השנים, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים, ונשיא 'קונגרס יהודי בוכרה' העולמי, איל ההון, שר הצדקה והחסד בדורינו, ר' לוי לבייב שיחי'.

ר' לוי שנבצר ממנו להשתתף אישית בדינר מחמת שמחות משפחתיות, בירך את משתתפי ובאי הדינר ימים ספורים לפני האירוע, הדברים הוקלטו וצולמו, ועתה הוצגו לפני הקהל הנרגש.

קטע הוידאו נפתח בסקירה מקצועית של עסקיו חובקי עולם של ר' לוי, עסקי היהלומים והנדל"ן, חברות הכרייה והבנייה, אפריקה ישראל וחברות הבת, הבניינים המלונות ושאר הנכסים במדינות שונות במערב ובמזרח, כשמעל כל זה, פגישה אחת ומיוחדת עם נשיא הדור הרבי מליובאוויטש, הובילה אותו להשקיע בילדי ישראל, ההשקעה החשובה והנצחית.

בדבריו הוא מציין את עברה המפואר של הקהילה הבוכרית, ששמרה מכל משמר על צביון ואורח חיים יהודי שורשי ב-2500 שנים האחרונות, על המרכזיות של חינוך יהודי בערכים של הקהילה, ערכים שספג מבית אבא, ומשלוחי הרבי שהגיעו לטשקנט באוזבקיסטן. מחיאות כפיים סוערות קוטעות את נאומו מידי פעם, ולאחר סיום הקרנת דבריו החשובים של ר' לוי לבייב שיחי', הקהל נעמד ומריע ממושכות.

המנחה מודה לחברת ההפקה "קייקוב מדיה" ובמיוחד לאחים רומן ובוריס קייקוב; לחברת הקייטרינג "דה מיקל" מר מייקל זבולונוב; לר' שלמה פלס על הסיוע והעזרה לכל אורך הדרך; למוסדות ובית הכנסת "שערי טובה" של הקהילה הפרסית; לבנות בית הספר התיכון "אור חנה" שהיו לעזר רב בכל ההכנות לדינר; ולכל הצוות שעבד ללא לאות בחודשים האחרונים יומם ולילה להצלחת הערב הזה.

לאחר מנה אחרונה, עוגות ומיני קינוחים, פירות ושתייה חמה, מתכבד איש החסד מר ישראל דוידוב, שעומד לימין המוסדות בברכת המזון.

הקהל הרב מתפזר לביתו, לאחר שעות של הנאה צרופה מתוכנית עמוסה ומשובחת, מזון יוקרתי ואיכותי, דברי תורה וברכה, שירה וזמרה, מצגות מולטימדיה וסרטי וידאו מושקעים, ובעיקר כשהוא מבין את החשיבות העצומה שמוסדות החינוך נותנים לנפש היקרה של כל תלמיד וכל תלמידה, את העוצמה של אימפריית החינוך של ר' לוי לבייב שחוללה מהפיכה חינוכית בקרב הקהילה הבוכרית המפוארת של ניו יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.