מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ב 26.03.2012

חב"ד באלעד מתבססת: הונחה אבן-פינה לבית-כנסת ● גלריה

שמחה של מצווה באלעד. מתפללי בית כנסת חב"ד "בית מנחם" באלעד חגגו אתמול, יום שני ב' בניסן, את הנחת אבן הפינה לבנין 770 שייבנה במקום הקרוון הקיים ● בכירי העירייה השתתפו באירוע המהווה אבן דרך בתולדות קהילת חב"ד באלעד, המונה מאות משפחות, בראשות הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי לסיפור המלא
חב
(צילומים: אשר פיין)
שמחה של מצווה באלעד. מתפללי בית כנסת חב"ד "בית מנחם" באלעד חגגו אתמול, יום שני ב' בניסן, את הנחת אבן הפינה לבנין 770 שייבנה במקום הקרוון הקיים. הבנייה התאפשרה לאחר שאחד מידידי הקהילה בחו"ל (המבקש להישאר בעילום שמו) הודיע על תרומתו להקמת הבניין. וכן בעקבות הקצאת מגרש של כחצי דונם על ידי העירייה.

בית כנסת "בית מנחם" הוא מקום של תורה, תפילה וגמילות חסדים. מתקיימים בו בדרך קבע תפילות, שיעורי תורה (גם לנשים באמצעות "מדרשת מעיין חיה"), התוועדויות ואירועים חשובים. עם התרחבות הקהילה הורגש הצורך הדחוף להרחיב את מקדש מעט זה, ועתה בחסדי ה', התאפשר הדבר.

את האירוע כבדו בנוכחותם המד"א הגה"ח הר' שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א, הרה"ח הר' פייביש דלפין שליט"א שליח הרבי במיאמי פלורידה, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת אגודת ישראל ונציג הקהילות החסידיות הר' ישראל פורוש, ונציגי קהילת חב"ד במועצת העיר הר' מנחם אמיתי ומנכ"ל עירית אלעד הר' יחזקאל חנונו יח', הרב חיים מאיר כץ חבר המועצה ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ באלעד. האירוע התקיים בחצר בית הכנסת שהיה מלא עד אפס מקום.

ראשון נשא דברים המרא דאתרא הגה"ח הר' ירוסלבסקי שליט"א אשר ביאר בטוב טעם את מאמרו של אדמוה"ז "מזמור שיר חנוכת הבית" והרחיב בחשיבות עניין בנין בית כנסת בגשמיות וברוחניות. כמו כן שלח הרב ברכת תודה ויישר כוח לתורם על תרומתו החשובה ולכל אלו שפעלו בעניין עד עתה ולאלו שהרימו את האירוע, ובפרט לגבאי בית הכנסת הר' פנחס שיח' גוביץ.

לאחריו חזר הר' דניאל רצון, מוותיקי הקהילה את פרקו של הרבי בתהילים כאשר כל הקהל עונה אחריו פסוק בפסוק.

הרה"ח הר' דלפין עורר בדבר החשיבות של "מסירת עצמו" לרצון הרבי ועודד את הקהילה להמשיך ולהתמסר לכל ענייני הרבי. ניכר היה כי דבריו היוצאים מן הלב של הר' דלפין עשו רושם רב על המשתתפים.

הר' ישראל פורוש שיח' דיבר על מחויבותו כחבר מועצה להשלים זה הבניין במתן כל האישורים הדרושים והודיע, לקול תשועות הקהל, כי מבחינת העירייה "כבר מחר בבוקר ניתן להעלות את הדחפורים על הקרקע ולהתחיל לבנות", הר' פורוש דיבר בשבח קהילת חב"ד ונציגיה במועצה.

הר' יחזקאל חננו סיפר בהתרגשות איך שבקום העיר, פעל בהיותו חבר מועצה להקמת בית הכנסת הראשון בקרוון הקיים עתה למרות שלא היה אפילו "למי למסור את המפתחות", ואיך שעתה הוא מתרגש לראות שבית הכנסת מלא עד אפס מקום ויש צורך להרחיבו.

לאחר מכן אמר הר' אייל סגל פסוקים עם הילדים והוקרן וידאו של הרבי מהנחת אבן הפינה ב 770.

בתום חלק זה של הערב, ניגנו הנוכחים בהתרגשות ובדביקות את ניגון ההכנה של הרבי הרש"ב (שזהו גם יום ההילולא שלו) ואזי נורתה אבן הפינה. את האבן הניחו ביחד הגה"ח הר' ירוסלבסקי שליט"א והרה"ח פייביש דלפין שליט"א, כאשר לאבן הפינה נוספה אבן מביתו של הרבי בדניפרופטרובסק אשר הובאה על ידי תמימים מצטיינים מישיבת תומכי תמימים נתניה. לאחר מכן השתתפו גם עסקני הקהילה ובראשם הר' מנדי חממי – יו"ר מוסדות החינוך חב"ד בעיר, נכבדי הקהילה, אנ"ש והתמימים בכיסוי האבן בטיט.

תוך כדי האירוע פתחו הנשים צדקניות שבעזרת הנשים ב"אגרות קודש" ולשמחתם והתרגשותם כי רבה של כלל אנ"ש והמשתתפים הואיל הרבי לענות (אגה"ק כ"ה, ט'תקנג) "כבוד המתפללים, והגבאים בראשם דביהכ"נ ... בארצנו הק' תבנה ותכונן ע"י משיח צדקנו במהרה בימינו ... אביע איחולי ותקותי אשר בודאי ביהכ"נ וביהמ"ד שלהם הולך מחיל אל חיל בעבודת התפלה – כבית הכנסת, ובשיעורי תורה (נגלה וחסידות) ברבים – כבית המדרש, ובאמירת תהלים בעת מצוא ובפרט בימי סגולה, אשר ספר התהלים הרי הוא הממוצע בין תורה ותפלה, חלק התהלות ותשבחות בכ"ד ספרי התורה...

"ויהי רצון אשר כל אחד ואחד מאתנו בתוככי כלל ישראל ינצל ימי סגולה אלה להתקרב לאבינו שבשמים באמת ובפנימיות, בהוספה בעניני תורה ומצוות בהידור, והשם יתברך יקבל בסבר פנים יפות ושוחקות תפלות ובקשות כל אחד ואחד מאתנו בתוככי כלל ישראל לטובה ולברכה..."

בתום הנחת אבן הפינה פרצו הנוכחים בריקוד של שמחה פורצת גדר שנמשך זמן רב לצלילי נגינתו המופלאה של ר' קובי שיח' דרזי.

סייעו רבות בהפקת האירוע ר' רם שיח' גורן ובנו ור' אברהם שיח' חמו.

הצלם המקצועי ר' אשר פיין צילם את האירוע הן בתמונות והן בוידאו. את האירוע הנחה בטוב טעם הרב אבינועם אהרוני חבר ב "וועד קרן הבניין" ועורך מדור "אור בפרשה" ב-COL.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.