מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ב 25.03.2012

רק בן 31 וכבר הוציא אלבום חזנות: תכירו את "הלפגוט החב"די"

ר' שמעון וולס, חסיד חב"ד שגדל במלבורן, אוסטרליה, ועלה לארץ לפני כמה חודשים, הוציא-לאור אלבום חזנות ראשון, עם קטעים של גדולי החזנים בדורות האחרונים ● ד"ר מרדכי סובול, גילה את וולס לפני מספר שנים לסיפור המלא
רק בן 31 וכבר הוציא אלבום חזנות: תכירו את

ר' שמעון וולס הוא חסיד חב"ד שגדל במלבורן, אוסטרליה, ועלה לארץ לפני כמה חודשים. הוא חי במשך שנים רחוק מסביבה טבעית בה גדלים חזנים, כמו בארה"ב או בישראל. עם זאת הוא ביקש להמשיך את מסורת סבו ואביו, בסלסולים ובצלילי חזנות, עם קטעים של גדולי החזנים בדורות האחרונים.

בימים אלו, כשהוא רק בן 31, הוא עומד בראש להקה ומופיע על גבי במות עם גדולי החזנים בעולם. החודש יצא לאור לראשונה אלבום הבכורה שלו בשם "ה' מלך", ובו מבחר של עשר יצירות חזנות קלאסית.

"המוסיקה תמיד הייתה התשוקה שלי", מסביר וולס שעמד בראש להקה במלבורן במשך עשר שנים, שם הופיע באירועים עם שירים יהודיים בני זמננו. אך התשוקה האמיתית שלו במוסיקה הייתה ותשאר החזנות. בעבר הוא כיהן כחזן בקהילות ברחבי אוסטרליה, אירופה וישראל מאז שהיה בן 17.

"חזנות תמיד הייתה חלק מיוחד ממני, ומגיל צעיר ידעתי שבסופו של דבר אקליט אלבום משלי", הוא מספר.

ד"ר מרדכי סובול, המנצח של התזמורת הסימפונית "יובל" ומהמנצחים הבולטים בישראל, גילה את וולס לפני מספר שנים. התרשם מהכישרון המוסיקלי שלו. סובול חיכה להזדמנות להקליט עמו יחד והוא חתום על העיבודים והניצוחים באלבום זה.

עם קול טנור עשיר, החליט וולס להקליט אלבום בגיבוי תזמורתי מלא, בהפקתו של דוד אלפרט. לפני כשנה וחצי החל לעבוד עם ד"ר סובול והקליט עשר שירים עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

"המוזיקה הפילרהמונית יוצרת את מצב הרוח הנכון עבור השירים, זה מעורר את הכמיהה וגם מוסיף פאתוס לתפילה", הוא מסביר.

התוצאה היא אוסף מדהים של יצירות קלאסיות של חזנים אגדיים, כמו 'ה' מלך' של יוסל'ה רוזנבלט, 'המעביר בניו' של דוד קוסביצקי ו'רצה' של משה גנטשוף. האלבום כולל גם קטע מוסיקלי מרגש מהמסורת המוזיקלית של חסידות מודז'יץ, 'המבדיל.

לאורך כל האלבום, מעניק וולס עם קול הטנור הייחודי שלו חיים חדשים אל תוך סדרי התפילה. הצליל העשיר של קולו מתמזג עם המקהלה והתזמורת הפילהרמונית הישראלית.

עבור יהודי אירופה, "חזנות הייתה חלק מרכזי בחיים", משתף וולס. "חזנים של לפני שבעים שנה היו פעם הכוכבים של העולם היהודי, אבל זו תרבות שאבדה במשך השנים שלאחר מכן."

"דווקא היום אנו רואים התעוררות של חזנות בעולם המוסיקה היהודית", הוא מסביר. ואכן, עם ההסתערות הראשונה שלו לעבר עולם החזנות היהודית, "ה' מלך", וולס מעניק תרומה חשובה לעולם החזנות. 

"עם האלבום הזה אני יכול לגעת באנשים דרך המוזיקה שלי", הוא אומר.

הרפרטואר של שמעון וולס כולל מגוון של מוזיקה יהודית, כולל שירים בני זמננו ושירים יהודיים מסורתיים, והוא זמין לכל סוגי אירועים ושמחות. התקליטור זמין כעת ברוב חנויות המוזיקה בניו יורק וחנויות גל פז בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.