מערכת COL | יום כ"ו אדר ה׳תשע״ב 20.03.2012

בתלמוד תורה כפר חב"ד חווים את אופק החדש ● דיווח, תמונות

רפורמת "אופק חדש" במערכת החינוך, ניכרת ומורגשת היטב בין כותלי ה"תלמוד תורה של הרבי" בכפר חב"ד. החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, עם כניסתו של התלמוד תורה למסגרת הרפורמה, ניכרת בתלמוד תורה תחושת התחדשות ורעננות. היתרונות שמעניקה ומאפשרת הרפורמה מנוצלים עד תום לטובת שיפור וקידום התלמידים כולם לסיפור המלא
בתלמוד תורה כפר חב

רפורמת "אופק חדש" במערכת החינוך, ניכרת ומורגשת היטב בין כותלי ה"תלמוד תורה של הרבי" בכפר חב"ד. החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, עם כניסתו של התלמוד תורה למסגרת הרפורמה, ניכרת בתלמוד תורה תחושת התחדשות ורעננות. היתרונות שמעניקה ומאפשרת הרפורמה מנוצלים עד תום לטובת שיפור וקידום התלמידים כולם.

צוות המחנכים והמורים מקדיש שעה יומית ללמידה פרטנית בהתאמה ובזיקה לצרכים הייחודיים של קבוצות למידה קטנות, תוך כדי מתן תשומת לב לסוגיות רגשיות ו"אוזן קשבת" לצרכי התלמידים.

הרב יעקב ראובן הלוי סגל מנהל התלמוד תורה: "משנתקבלה ההחלטה במשרד החינוך על הצטרפות ה"תלמוד תורה" לרפורמה , התאמנו את המערכת החינוכית לדרישות ולנהלים המתבקשים,  ואכן, כיום אנו רואים במוחש את תוצאותיה. תלמידים רבים מקבלים חיזוקים לימודיים ורגשיים מקצועיים, והדיווחים הבאים והעולים על שלחני מן השטח מעודדים ביותר".

השתלמויות מקצועיות:

במסגרת רפורמת "אופק חדש" נדרש הצוות החינוכי להשתלם בהיקף של 60 שעות בשנה על מנת להתקדם  בדרגות המקצועיות ובשיפור תנאי השכר האישיים. לאחר שכל צוות הת"ת הוכשר להוראה במכללת "בית רבקה" במהלך השנים, באו השתלמויות ההמשך אשר הינם חלק מהדרישה המרכזית של חובת ההשתלמות.
הרב יעקב ראובן הלוי סגל : "הצוות החינוכי כולו עובר בשנה זו שתי השתלמויות. האחת עוסקת בסוגית "המנהיגות החינוכית ה וטיפוחה על פי משנתו החינוכית של הרבי ". ההשתלמות השניה עוסקת אף היא בנושא של "בית חינוך כמשפחה" , כאשר מנהיגותו של הרבי והוראותיו עוברים כחוט השני לאורך ההשתלמות כולה".   מי היה מאמין שמשרד החינוך ייזום עבורנו השתלמות ייחודית שבנויה כולה ומושתתת לאור החזון של רבינו נשיאנו".

משרד החינוך: השתלמות במנהיגות חינוכית לאור ראייתו החינוכית של הרבי

הרב ישראל זלמנוביץ, רכז השתלמות "מנהיגות וטיפוחה על פי משנתו החינוכית של הרבי": "כשהעליתי את הרעיון של קיום השתלמות במסגרת רפורמת "אופק חדש", השתלמות ייחודית אשר תעסוק במנהיגותו של הרבי, והבאתי את הרעיון בפני גורמי פיקוח במשרד החינוך, לא האמנתי שהדבר יצא לפועל. אך הנה הדבר קרם עור וגידים, והתוצרים של התלמידים בסיוע והכוונת המחנכים הפכו לעובדה מוגמרת, המפארת את שמו של הרבי בפי כל, ובעיקר מול גורמי פיקוח במשרד החינוך".

תכני ההשתלמות נבנו על ידי גב' זהבה פלד יועצת בכירה בתכנית "עופרים" מטעם משרד החינוך, אשר במשך תקופה ארוכה ישבה והעמיקה במשנה החינוכית של חב"ד ובמנהיגותו של הרבי , והוציאה תחת ידיה מוצר מוגמר המפאר את עולמה החינוכי הפנימי של חב"ד. מרכיבי ההשתלמות כללו מפגשים מתוקשבים, הרצאות מרצה אורח, חדר מורים לומד בתחומי החינוך וההדרכה על פי כללי החינוך וההדרכה לרבי הריי"ץ, מפגש חגיגי מסכם עם ראשי החנוך בחמ"ד בירושלים.

תערוכה ותוצרים

כשמבקרים וסיירים בכיתות פנימה, הקירות והתוצרים של התלמידים מדברים בעד עצמם: כתות א' בהכוונתם של המחנכים עסקו ויצרו תערוכה מדהימה ביופייה בנושא "כשרות". התערוכה המדהימה פרי שיתוף פעולה פורה בין הצוות החינוכי, והורי התלמידים שעודדו וסייעו לילדיהם בהכנת המוצגים, ממוקמת בהיכל הספריה הקרויה על שם הרבי והרבנית.

כתות  ב' עסקו ויצרו תוצרים בנושא "אהבת ישראל ועין טובה" ו"שבת".  כתה ג' העמיקה במבצע "תורה". כתות ד' עסקו במבצע "צדקה" ו"בית מלא ספרים". קצרה היריעה מהכיל את  כל התכנים שנלמדו בהרחבה בשאר הכיתות, אך ניתן לומר שהתלמוד תורה קיבל "אפיון וצביון חדש" כתוצאה ישירה של השתלמויות אלו.

הרב יעקב ראובן הלוי סגל: ה"אופק החדש" בא אלינו תרתי משמע. כפשוטם של דברים, הרפורמה כשמה כן היא , מאפשרת פתיחת אופקים נרחבים לליבו ומוחו של התלמיד, אך לנו כחסידי הרבי, הרפורמה פותחת "אופק חדש" בכך שמשרד החינוך מכיר, הלכה למעשה, במנהיגותו ובמשנתו החינוכית הענפה של הרבי נשיא דורנו , כערך נעלה ורב משמעות המאפשר למחנכים בת"ת להתקדם ולשפר את מעמדם המקצועי והאישי".

מנהל הת"ת, הרב סגל מבקש להודות לסגן המנהל הרב משה גברא וכן לכל צוות ההוראה העומדים לימינו  תדיר, למען חינוך הילדים, ואשר רב חלקם ברעיונות החינוכיים היוצאים מן הכח אל הפועל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.