מערכת COL | יום כ"ו אדר ה׳תשע״ב 20.03.2012

"להמשיך ללמוד, אבל עם שמירה": עידוד הרבי לאחר פיגוע

"תקותי חזקה אשר בעזר השי"ת השומר בעינא פקיחא ומשגיח בהשגחה פרטית, תתגברו על כל מונע, תתחזקו בבנינים הפרטיים והציבוריים, תרחיבו כל המוסדות בכמות ובאיכות, ומתוך מנוחה הרחבת הדעת יתגדל יתאדר לימוד תורתינו חומתינו, תורת חיים ודברי אלוקים חיים" ● לקט מכתבים ששיגר הרבי לאחר הטבח בבית-הספר למלאכה בכפר-חב"ד ● מוגש בעקבות הטבח המזעזע בצרפת  לסיפור המלא
קטעי עיתונות מאותם ימים (ארכיון: COL)
הרצח בבית-הספר למלאכה בכפר-חב"ד שאירע לפני למעלה מחמישים שנה, זעזע את התושבים ונשמעו קולות של עזיבה. הרבי שיגר באותם ימים מכתבים רבים לתושבי הכפר. היו אלה מכתבי עידוד וחיזוק. המכתב הראשון היה לרבו של כפר-חב"ד, הרב שניאור-זלמן גרליק.

"מאשר מברקו, התענית ביום החמישי עד לאחר חצות היום לגדולים בריאים. ומהנכון שכן יעשו גם הגדולים בריאים אשר בכל מוסדות חינוך וישיבות חב"ד שבאה"ק תובב"א. והשי"ת יברך כל אחד ואחת כדברי רבינו הזקן במידת הרחמים שהיא גדולה ממידת החסד נחלה בלי מצרים מבריח עד הקצה כו'".

להגביר השמירה

כעבור שלושה ימים שיגר הרבי שני מברקים נוספים. במכתב הראשון כתב הרבי: "כל אחד ואחת מאנ"ש, תושבי כפר חב"ד, המוסדות אשר שם, וביחוד בתי ספר למלאכה וחקלאות, התלמידים, המורים, המנהלים, העסקנים וההורים". במברק זה מעודד הרבי להרחיב את המוסדות, ולהתגבר על המניעות.

המברק השני מוען אל "ישיבה, לוד", ובו מורה הרבי להתחיל לבנות במרץ בבניין החדש של הישיבה, ומאידך לסדר שהתלמידים בישיבה בלוד, ימשיכו ללון ב"פרדס", אבל עם שמירה. (המכתב הודפס ב'אגרות-קודש' חלק י"ג עמוד לא).

בעניין העתקת הישיבה מלוד, שיגר הרבי מכתבים אל ראשי 'אגודת-חסידי-חב"ד' בארץ הקודש, ובהם הרב אליעזר קרסיק. באחד מהם כתב:

"...אם בכל מקום ומקום, הנה לא ינום ולא יישן שומר כל אחד ואחת מישראל, על אחת כמה וכמה בכפר חב"ד שנתייסד על ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא ישראל ומנהלו גם עתה. והוא הדין לישיבת תומכי תמימים בלוד... והנה אין מענייני להפחיד חס ושלום. אבל המקום המשומר עתה ביותר בארץ הקודש ת"ו, הוא כפר חב"ד. והרשות בידו לפרסם דעתי זו ברורה, לכל שימצא לנכון. וגם אנ"ש בכלל".

תתגברו על כל מונע

בתגובה לטבח, ביקש הרבי מראשי כפר-חב"ד ומעסקני ציבור להרחיב את-כפר חב"ד, ולהמשיך בפיתוחו ובבניינו.

הנה ציטוט מאחד המכתבים הראשונים: "תקותי חזקה אשר בעזר השי"ת השומר בעינא פקיחא ומשגיח בהשגחה פרטית, תתגברו על כל מונע, תתחזקו בבנינים הפרטיים והציבוריים, תרחיבו כל המוסדות בכמות ובאיכות, ומתוך מנוחה הרחבת הדעת יתגדל יתאדר לימוד תורתינו חומתינו, תורת חיים ודברי אלוקים חיים, וקיום מצוותי בשמחה וטוב לבב וחי בהם ומכפר-חב"ד יפוצו מעיינות החסידות תורת ומעשי נשיאנו הקדושים עד שיגיעו גם חוצה לקרב לאבינו שבשמים את כל אחינו בני ישראל בחסד וברחמים ולהביא בגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו בקרוב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.