מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ב 19.03.2012

אחרי הפיגוע בצרפת: ח"כ אזולאי כותב ל-COL

"את השבוע האחרון אני ועמיתי חברי הכנסת הרב ישראל אייכלר ויעקב אדרי עשינו בשליחות של הכנסת לאירופה. את חב"ד כולנו מכירים. אולם דומה כי משפטו של האדמו"ר הצמח צדק "עשה כאן ארץ ישראל" קיבל משמעות עמוקה דווקא בסיור שערכנו בבית ספר חיה מושקא בפאריז" ● ח"כ דוד אזולאי מש"ס כותב במאמר ל-COL בעקבות הפיגוע בצרפת למאמר המלא + חברי הכנסת התרשמו בפאריז: "בי"ס חב"ד הוא מודל לחינוך"
אחרי הפיגוע בצרפת: ח

ח"כ דוד אזולאי

בביקורי האחרון במוסדות חב"ד בצרפת הראו לי את דברי הרבי מליובאוויטש: 'חסיד יוצר סביבה'. הרבי אמר שכל יהודי הוא שליח של הקב"ה, כלומר לכל יהודי יש משימה בעולם הזה. והחסיד לא דואג רק לעצמו  אלא גם לסביבתו הרבי אמר שזה כמו שרואים בית של יהודי אחר בוער  אי אפשר להתעלם.

את השבוע האחרון אני ועמיתי חברי הכנסת הרב ישראל אייכלר ויעקב אדרי עשינו בשליחות של הכנסת לאירופה. את חב"ד כולנו מכירים. אולם דומה כי משפטו של האדמו"ר הצמח צדק  "עשה כאן ארץ ישראל" קיבל משמעות עמוקה דווקא בסיור שערכנו בבית ספר חיה מושקא בפאריז.

כשסיירנו בכיתות נכנסנו לשיעור בתורה המורה לימדה את פרשת בניית המשכן חומש עם רש"י ושאלנו את התלמידות שאלות מהחומר הנלמד אחת התלמידות שלטה היטב בחומר הנלמד ענתה לנו בעברית רהוטה. חשתי לרגע כאילו הוזמנתי לסיור בבית ספר של רשת החינוך מעיין החינוך התורני. מאוחר יותר יסביר לנו המארח כי התלמידה הזו מגיע מבית מסורתי ורק בשנה האחרונה החלו להתקרב יותר. גם עמיתי חברי הכנסת ישראל אייכלר וח"כ יעקב אדרי התרגשו שהבנות ידעו את התאריך העברי ואת פשרת השבוע.  

בבית הספר נחשפנו למעלה המיוחדת ולחן אותם מענקים חסידי חב"ד בחינוך ילדי ישראל בתפוצות. כחברי כנסת התפעלנו מהשילוב והדגש של שיטת החינוך בה נוהגת חב"ד והוא  החינוך אינטגרטיבי . בו כולם לומדים אלו לצד אלו. כאלו העושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולמה של היהדות לצד משפחות חסידיות ושלוחי הרבי. זהו המתכון לבניית קהילה חזקה בה השלום והשלווה שוררים.

לאחר הסיור בבית הספר הבנו את המשמעות של 'חסיד יוצר סביבה' ופתגמו של האדמו"ר הצמח צדק  "עשה כאן ארץ ישראל".  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.