מערכת COL | יום כ"ג אדר ה׳תשע״ב 17.03.2012

ילדי חרקוב הופיעו, הקהל לא נשאר אדיש ● וידאו

מקהלת ילדי חרקוב הצליחה לרגש מאוד יהודים שנזכרו בימי התאטרון היהודי של התקופה הסובייטית. "זהו מחזמר, זהו תאטרון אמיתי!". הפתעה מיוחדת ציפתה ליהודי חרקוב שהתאספו לקראת חג הפורים במופע הקרקס החגיגי שאורגן ע"י קהילת חב"ד בראשותו של רב העיר, הרב משה מוסקוביץ'. כך מדווח אתר ערוץ 7 בשפה הרוסית "ישראל 7" צפו בוידאו 
ילדי חרקוב הופיעו, הקהל לא נשאר אדיש ● וידאו
צילום: ערוץ 7

מקהלת ילדי חרקוב הצליחה לרגש מאוד יהודים שנזכרו בימי התאטרון היהודי של התקופה הסובייטית. "זהו מחזמר, זהו תאטרון אמיתי!".

הפתעה מיוחדת ציפתה ליהודי חרקוב שהתאספו לקראת חג הפורים במופע הקרקס החגיגי שאורגן ע"י קהילת חב"ד בראשותו של רב העיר, הרב משה מוסקוביץ'. כך מדווח אתר ערוץ 7 בשפה הרוסית "ישראל 7".

בזירת הקרקס פסע החזן יצחק חלפון כשבעקבותיו צועדים בצעדים מחושבים שנים עשר נערים בחליפות שחורות, כובע שחור וכפפות לבנות, מעין חסידים-ג'נטלמנים. הילדים, תלמידי תלמוד תורה "חדר מנחם" של חב"ד עלו להופעתם הראשונה בציבור.

חלפון ו"מקהלת ילדי חרקוב" הפתיעו בהופעה מבריקה וייחודית לשני שירים יהודיים מוכרים: '"צ'יריבים צ'יריבום" של "האחיות בארי" בגרסה מקורית, ו"אדון עולם" על פי עיבודו המיוחד של אברהם פריד לניגון העתיק המושר בחסידות חב"ד.

כבר בתחילתו של השיר הראשון החלה סערה של מחיאות כפיים מכל עבר, לא היה צופה שנשאר אדיש לאותה חוויה. במהלך הופעת הבכורה שלהם הראו הנערים כשרון ודיוק, כשהם מכים בקולם הצלול ובריקוד. הצופים המבוגרים יותר חזרו בתחושתם לימי התאטרון היהודי של התקופה הסובייטית, הצעירים יותר התחברו לקצב המודרני כשהוא מלא התלהבות ואנרגיה בסגנון המזכיר את להקת הילדים הפופולרית "פרחי מיאמי".

"זה לא רק שיר, זהו מחזמר, זהו תאטרון אמיתי!", הצהירה אחת המשתתפות כשהיא כולה נרגשת. החזן יצחק חלפון סיכם בהצלחה את האירוע, "השאיפה שלנו היא להביא את הניגון היהודי הישן והטוב אל מחוזות תקופתנו מבלי להוריד מקדושתו", אמר והדגיש כי העבודה עם הילדים נתנה לו תענוג גדול ומילאה אותו בכוחות חדשים בדרך ליצירה חדשה.

לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.