מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשע״ב 18.03.2012

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א וחסידות חב"ד ● תמונות מספרות

כל מי שנכח אמש (מוצאי-שבת) שעה שרבני חב"ד הגיעו לנחם בחצר ויז'ניץ, נדהם מהכבוד הגדול שרחש כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, רבי ישראל הגר, למשלחת החב"דית ● הסיבה: בין האדמו"ר שליט"א וחסידות חב"ד קיים קשר וותיק של ידידות אמת ● האדמו"ר ביקר פעמים רבות בישיבות חב"ד ובאירועים חב"דיים ● ב'טישים' שנערכו בחסידות ביום ההילולא של הרבי ב-ג' תמוז, דיבר האדמו"ר, בנו הבכור של האדמו"ר זצ"ל, באהדה גדולה על הרבי ● "ידוע ומפורסם כוחו האדיר בהפצת תורה ויהדות בכל קצווי תבל, אולם החידוש היה שלעצמו לא היה הרבי זקוק למאומה, הוא חי בפשטות מפליאה ובצניעות מופלגה", אמר ב'טיש' לסיפור המלא 
כ
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א באירועים חב"דיים ● צילומים: ארכיון COL
ארכיון COL

ג' תמוז תשס"ט:

בשבת-קודש, לקראת ג' בתמוז יומא דהילולא ה-ט"ו של הרבי, עמד כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א מויז'ניץ בהרחבה על דמותו הגדולה והכבירה של הרבי.

בהתוועדות המרכזית ("באטע" - בלשון חסידי ויז'ניץ) הנערכת בשיכון ויז'ניץ מדי ליל שבת, בהשתתפות אלפי חסידים, פתח הרה"צ בניגון החב"די "צמאה לך נפשי", ולאחר-מכן דיבר ברגש.

"מפעלו האדיר של הרבי - למען כלל ישראל בכל מקום שהם, הלא הוא מפעל השלוחים, כאשר רבבות יהודים, סוחרים וכדו', המגיעים לכל מיני מדינות נידחות בעולם, מוצאים בבתי-חב"ד מקום להתפלל בו, ללמוד, ולטעום דבר בכשרות מהודרת.

"ולא רק במדינות הנידחות, אלא גם במדינות גדולות כמו בארה"ב, מקרבים השליחים המוני יהודים שמסתובבים ומחפשים טעם לחייהם, וע"י הפעילות הגדולה הם שבים אט אט אל כור מחצבתם.

"זאת בנוסף לרוממות קדושתו של הרבי, וכמסופר שעוד בהיותו אברך צעיר, שהה במדינות אירופה, והרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע עבר במדינה זו. יהודי המקום מיהרו לבוא לתת שלום. הרה"ק מבעלזא ישב כשראשו מוטה למטה, כדרכו בקודש, והושיט ידו לבאים. כשהגיע הרבי מליובאוויטש זי"ע, הגביה הרה"ק מבעלזא את ראשו, הביט בו, והתבטא: 'ידיים טהורות, קדושות!'.

בסיום שיחתו, הורה הרה"צ לחבר המשוררים של ויז'ניץ לזמר את הניגון ד' בבות לאדמו"ר הזקן מליאדי נ"ע.

ג' תמוז תשע"א:

כמדי שנה בשבת, לפני יומא דהילולא ג' בתמוז, העלה הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א מויז'ניץ בהתוועדות של ליל ש"ק בנוכחות אלפי חסידי ויז'ניץ, את זכרו הטהור של הרבי, והרחיב על גודל קדושתו, כפי שהעיד כבר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע בעוד הרבי אברך צעיר.

הרה"צ אמר: "הייתי כמה פעמים אצל הרבי; ידוע ומפורסם כוחו האדיר בהפצת תורה ויהדות בכל קצווי תבל, אולם החידוש היה שלעצמו לא היה הרבי זקוק למאומה, הוא חי בפשטות מפליאה ובצניעות מופלגה, והדבר בלט גם בביתו.

"למרות זאת - לא יאומן כי יסופר כמה זכה הרבי וזיכה המוני ישראל בכל מקום שהם, עד ימינו אנו. זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל".

לאחר-מכן הורה הרה"צ לנגן ניגון ד' בבות לבעל התניא זי"ע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.