מערכת COL | יום י"ח אדר ה׳תשע״ב 12.03.2012

קייב: 'אינטר קונטיננטל' אירח את סעודת פורים המסורתית

כמיטב המסורת בשנים האחרונות התאספו אורחי מלונות קייב הבירה, שגרירים, אישי ציבור, שלוחי העיר ושלוחים מכל רחבי אוקראינה בלסעודת פורים רבתי במלון 'אינטר קונטיננטל' בקייב הבירה בארגונם המסור של ר' רפאל ודבורה ראטמאן לדיווח ולתמונות
קייב: 'אינטר קונטיננטל' אירח את סעודת פורים המסורתית

כמיטב המסורת בשנים האחרונות התאספו אורחי מלונות קייב הבירה, שגרירים, אישי ציבור, שלוחי העיר ושלוחים מכל רחבי אוקראינה בלסעודת פורים רבתי במלון 'אינטר קונטיננטל' בקייב הבירה בניהולם וארגונם המסור של ר' רפאל ודבורה ראטמאן היוזמים והמבצעים של האירוע שאי אפשר לפספס.

בין המשתתפים היו השליח הרב מאיר סטמבלר מנכ"ל איגוד הקהילות באוקראינה,  השליח הרב מוטי לבנהרץ שליח צעירי חב״ד בקייב, השליח הרב יוסף-יצחק סגל רבה של פולטבה, הרב יוסף גליק מדנייפרופטרובסק מנכ"ל ארגון צבאות ה' במדינות חבר העמים ועוד.

בקייב כבר יודעים, מי שרוצה לחגוג את מצוות חג הפורים 'כהלכתם' מגיע לסעודה זו, שם יקיים את מצוות החג בהידור, וגם ייהנה מתוכניות מדהימות למבוגרים, נערים וילדים, מתאימים לססגוניות החג וכמובן שמחה וששון לאין קץ, שמחת עד דלא ידע אמיתית ללא הבדל בין מעמדות, כולם כאחד.

את ההכנות לפורים משפחת ראטמאן מתחילה כבר בחנוכה. משלוחים מחו"ל של אוכל כשר ברמה גבוהה, קישוטים מיוחדים ואביזרים מתאימים מובאים במיוחד לאירוע כדי להגיע לרמה מקסימאלית של הנאה מקיום מצוות החג.

הגדילו לעשות בשנה זו, לחלק האומנותי הצטרפו בשנה זו 'התאומים' שני האחים לבית גוריון מצרפת, הובאו במיוחד בעיצומו של חג הפורים כדי להוסיף עוד מימד של שמחה בלתי רגיל לסעודת הפורים המסורתית.

בתחילת האירוע זכה הקהל למקרא מגילה בליווי מצגת מתאימה, ולאחר דברי תורה וברכה מפי האורחים רמי המעלה, החלה תחרות 'התחפושת המוצלחת' בליווי שופטים מהטלביזיה המקומית, מתנות מפוארות זוכו בערב זה:  כרטיסי טיסה, מכונית להשכרה ברחבי תבל, מוצרי חשמל יוקרתיים ועוד, החגיגה גדולה לילדים ומבוגרים כאחד, במשך שעה ארוכה לקול תרועות הקהל צועדים האנשים על גבי שטיח אדום בוהק ולבסוף מוכרזים המנצחים לשנה זו.

לאחר ריקודים וטעימה מהחלק הקולינרי שמסביב לשולחן המפואר, מופיעים התאומים מצרפת שכבשו את העולם בייחודיותם, ובמשך שעה ארוכה החזיקו את הקהל המכובד בפה פעור שצפה בפעלוליהם העוצרים נשימה. 

יחס מיוחד רוכשים יהודי קייב לסעודת פורים זה, שכן משפחת ראטמאן נותנת להם את תחושת החג עם כל המשתמע מכך. אחת המשתתפות אמו של איל הון יהודי מפורסם התבטאה: "יש לי אפשרות להשתתף במסיבות רבות, אך בסעודת פורים זו אני חשה את שמחת החג יותר מכל מקום, אני לא מוותרת על סעודה זו בשום מחיר".
לאחר הכנות רבות התקבלה התוצאה המרשימה, מאות מיהודי קייב אנשים נשים וטף גדשו את האולם עליזים ושמחים לקיים יחדיו את מצוות החג.

גם לילדים התקיים באולם נפרד אירוע משלהם הכולל תוכנית משעשעת והרבה תכנים יהודיים, כראוי לשמחת חג הפורים.

האווירה המחשמלת הוציאה את המשתתפים לריקודים סוערים לתוך הלילה לקול צלילי מוזיקה יהודית בשמחה עד בלי די, והעיר קייב צהלה ושמחה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.