מערכת COL
|
יום י"ח אדר ה׳תשע״ב
12.03.2012
סיום לימוד מחזור ה 30 לרמב"ם בקריית גת ● דיווח, גלריה
בקרית גת חגגו במוצאי שבת פרשת תצוה – זכור את "סיום הרמב"ם – מחזור השלושים" באירוע מפואר בהיכל ישיבת תומכי תמימים בעיר, במעמד רבני העיר והקהילות החרדיות, רבני הישיבה, אנ"ש והתמימים, ועוד רבים מתושבי העיר והסביבה ● את מחזור הל"א התחיל רב העיר וראש הישיבה הרב משה הבלין, תוך שהוא מפלפל בתיווך דברי הרמב"ם בהלכות תשובה ובסיום הלכות מלכים לדיווח ולתמונות
צילום : Leviisraeli.com
מאת אשר ישראלי
בקרית גת חגגו במוצאי שבת פרשת תצוה – זכור את "סיום הרמב"ם – מחזור השלושים" באירוע מפואר בהיכל ישיבת תומכי תמימים בעיר, במעמד רבני העיר והקהילות החרדיות, רבני הישיבה, אנ"ש והתמימים, ועוד רבים מתושבי העיר והסביבה.
את האירוע הנחה בטוב טעם הת' השליח בישיבה דובער שי' ירוסלבסקי, שעורר אודות החביבות הגדולה שהראה כ"ק אדמו"ר לעריכת 'סיומים' ברוב עם וב'שטורעם' הכי גדול.
בסיום ספר הי"ד כובד אורח הכבוד הרב שלום דובער הכהן ראש ישיבת תומכי תמימים בית הר"מ – נחלת הר חב"ד קרית מלאכי, שהתווה קו מנחה בביאורי הרבי ברמב"ם הפזורים בכו"כ מקומות בלקוטי שיחות, ומוכיח מלשון הרמב"ם, שהמצב הרגיל הוא שבית הקדש בבנינו, ובזה היטיב לבאר את ענין ה'הלכות הלכות' שבפרק האחרון ובפרט בסיום וחותם הספר, בו מחדש הרמב"ם גדר בשלימות התורה לעתיד לבוא, שאין זו רק שלימות הלימוד התורה דהגברא, אלא גם שלימות החפצא דתורה בכלל, שמגיעה בד בבד עם השלימות דבית המקדש.
את מחזור הל"א התחיל רב העיר וראש הישיבה הרב משה הבלין, תוך שהוא מפלפל בתיווך דברי הרמב"ם בהלכות תשובה ובסיום הלכות מלכים, ע"פ מה שביאר הרבי בהתוועדות אחרון של פסח תשכ"ט – בה זכה להשתתף, שבתחילת פרק י"א דהל' מלכים מדבר הרמב"ם בתקופה שלפני ימות המשיח, בהלכות תשובה עוסק בתקופה הראשונה של הגאולה, ורק בסיום ספרו דן בתקופה השני' דביאת משיח.
הרב מנחם מענדל גרונר מראשי הישיבה, חקר בגדר קידושי כסף לעת"ל, לשיטת הרמב"ם ש"מעדנים מצויים כעפר" וע"פ ביאורו של הרבי שמעדנים מצויים "כעפרא דארעא", כשהוא מעמיק לעיין בגדר כסף קידושין, שמצוותיה אחשביה להיות שווה פרוטה.
הרב גדליה ריזל רב קהילת סלונים בעיר, נשא דברים נרגשים, והפליא במעלת לימוד כל ספר הי"ד, תוך שהוא משווה את סגנון לשון הרמב"ם ללשונו הזהב של כ"ק רבינו הזקן בשולחנו, בבקיאות ובחריפות גדולה.
את המעמד חתם הרב יעקב יוסף קופרמן משפיע בישיבה, שעורר אודות לימוד הרמב"ם בעיון, את דבריו קישר לזה שבספר הי"ד מתרץ הרמב"ם קושיות וסתירות עצומות, לדוגמא נקט הלכה מעניני דיומא, בענין מחיית זרע עמלק, ומ"מ שייך בהם גירות באם קבלו על עצמם ז' מצוות ב"נ.
בסיום המעמד פרץ הקהל בריקודי שמחה, על סיום כל התורה כולה, במיוחד בעומדנו בחודש שבו "מרבין בשמחה", מתוך ביטחון ששמחה זו תפרוץ את חומות הגלות, ונזכה לשמוע תורה חדשה ממלך המשיח בב"א.
בקרית גת חגגו במוצאי שבת פרשת תצוה – זכור את "סיום הרמב"ם – מחזור השלושים" באירוע מפואר בהיכל ישיבת תומכי תמימים בעיר, במעמד רבני העיר והקהילות החרדיות, רבני הישיבה, אנ"ש והתמימים, ועוד רבים מתושבי העיר והסביבה.
את האירוע הנחה בטוב טעם הת' השליח בישיבה דובער שי' ירוסלבסקי, שעורר אודות החביבות הגדולה שהראה כ"ק אדמו"ר לעריכת 'סיומים' ברוב עם וב'שטורעם' הכי גדול.
בסיום ספר הי"ד כובד אורח הכבוד הרב שלום דובער הכהן ראש ישיבת תומכי תמימים בית הר"מ – נחלת הר חב"ד קרית מלאכי, שהתווה קו מנחה בביאורי הרבי ברמב"ם הפזורים בכו"כ מקומות בלקוטי שיחות, ומוכיח מלשון הרמב"ם, שהמצב הרגיל הוא שבית הקדש בבנינו, ובזה היטיב לבאר את ענין ה'הלכות הלכות' שבפרק האחרון ובפרט בסיום וחותם הספר, בו מחדש הרמב"ם גדר בשלימות התורה לעתיד לבוא, שאין זו רק שלימות הלימוד התורה דהגברא, אלא גם שלימות החפצא דתורה בכלל, שמגיעה בד בבד עם השלימות דבית המקדש.
את מחזור הל"א התחיל רב העיר וראש הישיבה הרב משה הבלין, תוך שהוא מפלפל בתיווך דברי הרמב"ם בהלכות תשובה ובסיום הלכות מלכים, ע"פ מה שביאר הרבי בהתוועדות אחרון של פסח תשכ"ט – בה זכה להשתתף, שבתחילת פרק י"א דהל' מלכים מדבר הרמב"ם בתקופה שלפני ימות המשיח, בהלכות תשובה עוסק בתקופה הראשונה של הגאולה, ורק בסיום ספרו דן בתקופה השני' דביאת משיח.
הרב מנחם מענדל גרונר מראשי הישיבה, חקר בגדר קידושי כסף לעת"ל, לשיטת הרמב"ם ש"מעדנים מצויים כעפר" וע"פ ביאורו של הרבי שמעדנים מצויים "כעפרא דארעא", כשהוא מעמיק לעיין בגדר כסף קידושין, שמצוותיה אחשביה להיות שווה פרוטה.
הרב גדליה ריזל רב קהילת סלונים בעיר, נשא דברים נרגשים, והפליא במעלת לימוד כל ספר הי"ד, תוך שהוא משווה את סגנון לשון הרמב"ם ללשונו הזהב של כ"ק רבינו הזקן בשולחנו, בבקיאות ובחריפות גדולה.
את המעמד חתם הרב יעקב יוסף קופרמן משפיע בישיבה, שעורר אודות לימוד הרמב"ם בעיון, את דבריו קישר לזה שבספר הי"ד מתרץ הרמב"ם קושיות וסתירות עצומות, לדוגמא נקט הלכה מעניני דיומא, בענין מחיית זרע עמלק, ומ"מ שייך בהם גירות באם קבלו על עצמם ז' מצוות ב"נ.
בסיום המעמד פרץ הקהל בריקודי שמחה, על סיום כל התורה כולה, במיוחד בעומדנו בחודש שבו "מרבין בשמחה", מתוך ביטחון ששמחה זו תפרוץ את חומות הגלות, ונזכה לשמוע תורה חדשה ממלך המשיח בב"א.
+46
צפה בעוד תמונות
הוסף תגובה
0 תגובות