מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשע״ב 11.03.2012

השר יוסי פלד החליט להיות חב"דניק בפורים

השר הצטרף לצוות של צעירי חב"ד שביקר בפורים אצל משפחות נפגעות טרור ● פגישה מרגשת עם משפחת סרוסי, שאיבדה את בתה בפיגוע ביישוב חרמש לפני תשע שנים ● ומה עשו צעירי חב"ד כששמעו שבעוד יומיים צפויה המשפחה לניתוק החשמל  לסיפור המלא   
השר יוסי פלד החליט להיות חב
השר פלד עם הרבנים אהרונוב וקוטנר בבית סרוסי. צילום: COL
בכל חג מצפה משפחת סרוסי מתל-אביב לביקור של צעירי חב"ד, שמביאים את אווירת החג ומנסים להביא למשפחה קצת שמחה, לאחר המכה הקשה שפקדה אותה. משפחת סרוסי איבדה לפני תשע שנים את בתה לינוי, שהייתה אז בת 14, ונרצחה בדם קר בידי מחבל שחדר ליישוב חרמש.

בבוקר פורים השנה ציפתה למשפחת סרוסי הפתעה מיוחדת: לצד הצוות של צעירי חב"ד עמד בפתח ביתה שר בממשלת ישראל – השר יוסי פלד, שהחליט להצטרף לפעילות המיוחדת הזאת, ולהביא למשפחת השכול מעט עידוד.

ההורים, קובי וענת, היו נרגשים למראה הפמליה המכובדת, שבה היו השר פלד, יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, ומנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, הרב מנחם קוטנר.

השיחה עם המשפחה המחישה עד כמה פיגוע טרור מטלטל את חייה של משפחה לכל החיים. הציבור מתעניין במשפחה בימים הראשונים שלאחר הפיגוע, ולאחר מכן חוזרים איש-איש לענייניו, ואילו המשפחה נשארת עם המכה הקשה. כל החיים משתנים, ובמיוחד החגים, שהופכים לתקופה קשה וכואבת.

צעירי חב"ד מאמצים כבר שנים רבות את המשפחות האלה. מדי חג הם מבקרים אצל יותר משלושת אלפים משפחות של נפגעי טרור ואלמנות צה"ל. כל משפחה זכתה בפורים האחרון לביקור מיוחד, וקיבלה 'משלוח מנות' מהודר, שנארז באהבה בידי ילדי כפר-חב"ד.

השר פלד הקשיב לתלאותיה של המשפחה, שמתמודדת עם קשיים כלכליים לא-פשוטים. ההורים סיפרו כי אחרי הפיגוע הביאו לעולם עוד שלושה ילדים, ש"כל אחד מהם הוא חלק מהתשובה שלנו לטרור", כדבריהם. הם גם ציינו באוזני השר את הסיוע הרב שהם מקבלים מצעירי חב"ד, שאף ערכו את בר-המצווה של הבן ברחבת הכותל המערבי.

השר פלד הביע מילות עידוד וחיזוק למשפחה, והביע הערכה לתמיכה האנושית המסורה שמגישים צעירי חב"ד למשפחת השכול.

במהלך הביקור סיפר קובי סרוסי כי בעוד יומיים הבית צפוי לניתוק החשמל, בגלל חוב שאין בכוחם לשלמו. כאשר הרב אהרונוב שמע זאת הודיע מיד כי ידאג לתשלום החוב, כדי שהחשמל לא ינותק. ההורים הודו לצעירי חב"ד בהתרגשות וקראו: "זה נס הפורים שלנו".

יצויין כי בתחילת הביקור הניח קובי תפילין, ולאחר מכן אמר לרב קוטנר: "יש לי הרגשה שהנחת התפילין תעזור לנו לצאת מהסבך שנקלענו אליו". הוא לא ציפה כי הישועה תבוא מהר כל-כך.

משלוחי המנות לנפגעי הטרור הם חלק מהפעילות הענקית של צעירי חב"ד בפורים, שבמסגרתה חולקו מאות אלפי משלוחי מנות לחיילי צה"ל, לחולים במרכזים הרפואיים, לאסירים בבתי-הכלא, לקשישים ולמשפחות נזקקות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.