מערכת COL | יום י"ד אדר ה׳תשע״ב 08.03.2012

אוזני המן במחית עמלק ● מתכון מסביב לעולם

בית-חב"ד שושן למדינת פרס הנכבדה מעניק לנו פורטרט אירועים מנקודת מבט שעוד לא נצפתה ● שושן על סמטאותיה ושווקיה הססגונים מתגלה לנו ושוטחת סיפור המחבר אותנו לימים ההם בזמן הזה ● קבלו הצצה לפעילות נרחבת וענפה תחת איום השמדה קולקטיבי בצל אדם שהפך לאגדת מזון ● והשבוע במדור הפופולרי: אוזני המן במחית עמלק ● בלעדי למגזין חמישי ● אל תפספסו לסיפור המלא
אוזני המן במחית עמלק ● מתכון מסביב לעולם
איור: שולם פייגין, עבור COL
מאת שלומית, COL

משרדי הרשויות מלאים באדם. המוני יהודים נוהרים למשרדי הפנים, החוץ, הרישוי ולכל משרד ממשלתי בו יוכלו להפעיל קשרים לביטול הגזירה.

העסקנים שבהם, פונים לכתבים, תחקירנים ולאנשי תקשורת כאשר כולם מסתייגים מהכפשה מכוונת של חוק הנחקק בטבעת המלך, מפחדים עוד יותר, בעצם, מ'חוק הצנזורה'.

'זכות הציבור לדעת' אינו חל כאן. מהמהמים העסקנים בינם לבינם והבשורה עשתה לה כנפיים. מיליוני צפיות נמדדות מידי יום באיגרת המדוברת. מה-גם שהשיתופים והשליחות הרבות מפיצות אותה בכפר הגלובלי. אין זאת כי אם פצצת הרשת החמה ביותר מזה (כמעט...) 70 שנה.

● ● ●

הישיבות החוזרות ונשנות ננעלות באותה המסקנה וללא מוצא. ותדיר בציפייה דרוכה ליישוב הכסא הריק ע"י השר הפרסי התורן המוזמן לאסיפה.

דומה שאופן הקטילה ההמוני ידוע ומחושב, כיוון שהוא מתעתד להיות סופי וקטלני, "מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד".

הלחשושים בדבר הכור ההולך ומתהווה אכן נכונים. התשתיות לכך הושמו, מסתבר, עוד מימי כורש, כך רוחשים אלו המכונים יודעי דבר.

אחשוורוש מתהלך בארמונו נטול לחץ ציבורי וסנסציות בינלאומיות, העולם בכיס שלו (מה שכפתור מכוון מטרה אחד יכול לעשות...).

בית-חב"ד שושן מקיים את השיעורים והפעילות הקבועה. מפסח דאשתקד הפעילות סביב השנה מהולה באווירת הנכאים הזו ששוררת בכל, כשגזרת מוות ממשית מרחפת, אין כל כך את מי לרומם. והעולם שותק.

האירועים השונים מקדמים את האורחים כרגיל בכיסויי ראש לנשים ובתרבושים לגברים, עמדת האינטרנט לתקשורת נוחה עומדת גם היא לשירות המבקרים וקפה שחור תמידי רותח על הפינג'אן, מזמן אירוח מושלם.

שיחות נוצרות בינות לבאי השיעורים והתפילות והחלטות רבות מתקבלות מתוך חשבון נפש אמיתי.

הילדים מספרים כי חבריהם מבית-הספר הווירטואלי מדווחים על חשש ופחד כבד בשאר מדינות ה-127. "האומות עתידות להקדים את יישום הגזירה עוד קודם לביצועה בבירה", הם מצטטים את הוריהם באימה דרוכה.

בצו הוראתו של נשיא הדור מתארגנות להם עצרות תפילה ובקשה.

השליח המסור מבקש מגרפיקאיי הקסת שלו עוד מודעת עמ' בנוסף לגיליונות ומדפיס פליירים לחלוקה בבתי-כנסת ומרכזים מסחריים.

הילדים אוספים את חבריהם ופותחים בצעדה ארוכה האוספת מכל פינות העיר את ילדי היהודים לתפילה משותפת עם מרדכי כשבסיומה הם מפריחים יחד עם מדריכי 'הפנסאים' בלוני גז ענקיים שלובים בפתקאות בקשה ותפילה.

● ● ● 
 
מנדי, הבן הבכור, מתייצב אף הוא למשימה ומתיישב אל מול המחשב על מנת לכוונן את חבריו מ"שלוחים נט" למאורע הגדול ב-"לייב" ולאפשר להם ולחבריהם להשתתף בתפילה הנוראה.

"הקהל" כזה עוד לא נראה. מרדכי, עם אלפי ילדים יישובים לתפילה וקריאת תהילים. ללא טופים, שלוקים, או כרטיסי הגרלה, באחידות מהפנטת ובחיות עצומה.

עצרות התפילה מתפרשות על פני כל עיר ומדינה בממלכה ורצינות כבדה מורגשת בכל. בבית-חב,ד מתקבלים טלפונים מהורים למטיילים הדואגים לשלומם, "אלו לא התראות גרידא", מציין אב בהול במיוחד, "זהו אסון בינלאומי".

השליח משתדל להרגיע, לנטוע אמונה ובעיקר לשדל את כולם לתפילות והתעוררות. "זהו צו השעה", כך הוא שח חדור בטחון.

קבוצת סוחרי נעליים ושטיחים מהתחנה המרכזית שבאו בנסיעה עסקית ומאורגנת לרכוש נעלי שפיץ, מוקסין ושטיחונים מעוטרים בסיטונאות נכנסים לבית-חב"ד ומשוחחים עם השליח בכובד ראש, על הדרך מנסים אף להנעיל את שמונת ילדיו, כולל נעלי שבת בסימן "בעל הבית השתגע", ולשטוח בפני הרבנית את מרכולתם השטיחונית.

בעוד הם מדברים, קולות תיפוף טקסיים נשמעים מהרחוב ותרועות חצוצרות קצובות נשמעות מרחוק, הולכות ומתקרבות. השליח יוצא אל מרפסת בית-חב"ד ולפניו נגלה רחוב עמוס באנשים המלווים כרכרה הדורה בזהבים, בוץ, ארגמן ושאר אלמנטים פרסיים.

כשהוא מיטיב להביט הוא מבחין במרדכי יושב על הסוס רכוב בידי לא אחר מאשר המן האגגי. האיש והאוזן. מופתע מהמהפך הדרמטי הוא מכנס את קהילתו לדברי חיזוק וביטחון כי ישועת ה' כהרף עין, ממש, ושולח זוג בחורים לפתוח דוכן להנחת תפילין עם זוג רמקולים מכובדים להשמעת ניגונים של שמחה.

● ● ●

תמונות מתהלוכת הרחוב הזו עולות כבר לרשת והקונספירציות רצות ומתעופפות.

"אחשוורוש חשף: ניסיון מרד של המן בעזרת מרדכי", נכתב בראש תמונה אחת. ובאחרת, צהובה יותר: "כך מורידים את האוכל? – השר האגגי לאחר סעודה עם המלך והמלכה ולקראת אחת נוספת".

בארכיון מצולם אחר הגדילו לעשות ובהסרטה קופצנית וספונטנית ממכשיר נייד ניתן להבחין במי שופכין הנשפכים על ראשו של המן מגג ביתו. בהקרבה, בהילוך איטי, מהיר, וחוזר חלילה, תוך טשטוש דמויות המפתח. כמובן.

למחרת יצאה הודעה רשמית, אקספרסית במיוחד. ששמה סוף לכל התיאוריות וההשערות. ונהפוכו, על באמת. הגזירה התבטלה, היהודים מתחמשים ו... המחירים יורדים ללא מחאות.

בעיר הבירה רווחה והצלה, השמש שוקעת בשגרתה הבוטחת כשעשרה עצים, מגוננים היטב, מרוטים ומוכנים לבני המן מוצבים בכיכר העיר. והאב כשמש להם. חמישים אמה במיתתו.

● ● ●

וכך הופך יום החורבן והכליה הזה ליום של שמחה, מגילה, תחפושות מקוריות, נפצים, אביונים, פושטי-יד, מדורים פורימיים, חתנים חסידיים בטנדרים ירושלמים, גנים שלמים של מלכות אסתר, משתה אלכוהולי בטוח והמון-המון שוקולדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.