מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ב 06.03.2012

מה אתם רוצים מהמורים? ● מאמר דעה

המורים ביקשו מכם כסף? הם רמזו לכם שהם מצפים למתנות מכם? תבואו בטענות רק לעצמכם, שנגררתם אחר "מנהגים" שבאו מקומות אחרים, אבל תעזבו את המורים במנוחה ● המורים צריכים להרגיש שאנחנו מעריכים את עבודתם הקשה והשוחקת ומוקירים את מסירותם ● מה דעתכם על הרעיון לתת מתנה משותפת לקראת הפסח?  ● מאמר דעה + אין "מנהג" לתת כסף למורים בפורים ● מאמר דעה
מה אתם רוצים מהמורים? ● מאמר דעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר במאמר
יצחק הלוי

התגובות על המאמר שפרסמתי אתמול, על כך שאין שום "מנהג" אצלנו לתת כסף למלמדים בפורים – הפכו למעין מקהלת השתלחות במורים ובמחנכים. אותי זה קומם, ולכן חובה להבהיר כמה דברים.

א. ראשית, השימוש במילה "שוחד". לתת מתנה למורה זה לא שוחד. אפשר לסבור כמוני שזה לא נכון ליצור "מנהג" של נתינת כספים למורים, אבל מי שנותן – נותן מתנה המבטאת הכרת תודה ולא "שוחד".

ב. יותר מדי מגיבים שפכו את זעמם על המורים, כאילו הם אשמים ביצירת ה"מנהג" של נתינת כסף למורים בפורים. מה אתם רוצים מהמורים? הם ביקשו מכם משהו? הם רמזו לכם שהם מצפים למתנות מכם? תבואו בטענות רק לעצמכם, שנגררתם אחר "מנהגים" שבאו מקומות אחרים, אבל תעזבו את המורים במנוחה.

ג. חבל שלא סיננו כמה תגובות שברור כי הן מתחזות. למשל, אותה תגובה שכביכול כתב מורה מתוך הטלפון החכם שלו במהלך השיעור. זו תגובה מרושעת של אדם שכל מטרתו להשמיץ את ציבור המורים. ועל מה ולמה? למה זה מגיע להם?

ד. במאמר שלי הוזכר חששם של הורים שאם הם לא יתנו כסף למורה, המורה עלול "להתנקם" בבנם. ציטטתי זאת משום שכך התבטאו באוזני כמה הורים, אבל אני מצטער שלא הבהרתי שאין לחשש הזה שום מקום. זה ממש לא הוגן להציג את המורים כאילו הם באים חשבון עם ילד על הבלים כאלה. האשמה כזאת מעליבה את ציבור המורים ופוגעת בהם שלא בצדק, ואני בוודאי לא סבור שיש בה אפילו שמץ של אמת.

ה. אף שלעניות דעתי נתינת כסף למורים היא מעשה פסול, מכמה טעמים, אבל בהחלט נכון שההורים יבטאו את הערכתם למורים בדרכים מתאימות יותר. אמנם אנחנו כהורים משלמים שכר לימוד, והמורים מקבלים שכר על עבודתם, אבל אחרי הכל הם מחנכים ומלמדים את ילדינו, ומשגיחים עליהם במהלך היום אולי יותר שעות מכפי שאנחנו משגיחים עליהם. הם צריכים להרגיש שאנחנו מעריכים את עבודתם הקשה והשוחקת ומוקירים את מסירותם.

ו. המצב במוסדות חב"ד הוא שב"ה יש לנו מחנכים ומורים מצויינים, ויש כל הזמן מגמה של שיפור והתקדמות באיכות הצוות החינוכי. תמיד עלולות לצוץ בעיות נקודתיות, אבל המצב הכללי הוא בהחלט חיובי. אתה רואה התמסרות של מורים ומנהלים, נעשית עבודה חינוכית לתפארת, מטפלים כיום גם בילדים חלשים, משקיעים משאבים. המורים צריכים לקבל מאיתנו, ההורים, משוב של הערכה להשקעה שהם משקיעים בילדינו.

ז. מצד שני, יש כאלה שרוצים לעזור למורים אבל למעשה מעליבים אותם. להציג את המורים כ"רעבים ללחם", שצריך לזרוק להם "מתנות לאביונים" בפורים – זה עלבון. המצב הכלכלי כיום אינו קל לאף אחד, אבל המורים אינם עניים ואביונים ב"ה, ואין שום סיבה להציג אותם ככאלה. הם אנשים מכובדים, המפרנסים את משפחותיהם בכבוד.

ח. עם זאת צריך למצוא דרכים כיצד לבטא את ההערכה והתודה למורים, ולא רק בסוף השנה. אולי כדאי לתת מתנת חג נאה לקראת הפסח. כשם שכל ההורים משתתפים במתנה בסוף שנת הלימודים, אולי יש מקום לתת מתנה משותפת לקראת הפסח, ובכך לבטא את ההוקרה למורים ולמחנכים. אשמח לשמוע את תגובות הציבור לרעיון הזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.