מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ב 06.03.2012

מנהטן: בניין חדש לחב"ד באוניברסיטת ניו יורק ב-8 מיליון דולר

ביום חמישי שעבר, ר"ח אדר, מאות יהודים התכנסו בבניין החדש והמפואר של בית חב"ד לאוניברסיטת NYU שברחוב באוארי במנהטן, לאירוע הפתיחה של המבנה המשתרע על פני שטח של 8,000 רגל ושעלות קנייתו ושיפוצו עלו 8 מיליון דולר לדיווח ולתמונות
מנהטן: בניין חדש לחב
ביום חמישי שעבר, ר"ח אדר, מאות יהודים התכנסו בבניין החדש והמפואר של בית חב"ד לאוניברסיטת NYU שברחוב באוארי במנהטן, לאירוע הפתיחה של המבנה המשתרע על פני שטח של 8,000 רגל ושעלות קנייתו ושיפוצו עלו 8 מיליון דולר.

בית חב"ד זה הנמנה כחלק מרשת בתי חב"ד בקמפוס הפרוסים על פני 140 נקודות ברחבי העולם נפתח בשנת תש"ן על ידי בני הזוג הרב דוב יונה ורעייתו שרה קורן. הם התחילו עם שלושה סטודנטים בחדר קטן וצפוף ששימש אף לחלל עבור סעודות השבת. עם הזמן הפך המקום למוקד של שיעורי תורה יומיים, תוכניות לתואר ראשון, פרוייקטים חברתיים, יוזמות חינוכיות, מפגשי ייעוץ ופעילות קולינרית כל זאת על בסיס יהודי אותנטי.

היום כמעט 22 שנה לאחר מכן, מידי שבת למעלה מ350 סטודנטים מצטרפים לסעודות השבת, כאשר הבית חב"ד הפך לחלק אינטגרלי של כל הסטודנטים היהודים באוניברסיטה. "הרבה אנשים שוקלים לחיות באיזור הזה בזכות הפעילות העניפה של חב"ד באוניברסיטת ניו יורק", אומרת סמנתה אדלבסרג. "אני אישית לא יודעת אם הייתי מתגוררת באיזור הזה אילולה בית חב"ד כאן".

העבודה על פרוייקט הבניין החדש החלה לפני כשנתיים, כאשר התלמידים החלו לגייס כספים לרכישת הבניין. עד כה נאספו 5 מליון דולר מתוך ה-8 הנצרכים. הורים, תלמידים, בוגרים, סבים וסבתות, כולם תרמו לפרוייקט בכדי להפוך את החלום למציאות.
במהלך הקיץ האחרון המקום החל לתפוס צורה, אולם מרכזי, מטבח תעשייתי, חדר לימוד ומחקר, אולם כנסים ומשרדים, ספרייה, כולל אפשרות להרחבה בעתיד.
"ניסינו לעצב את המקום כולו בצורה מודרנית יחד עם מסר יהודי חזק", אומר השליח הרב קורן בראיון לאתר חב"ד. אורג. ואכן השילוב ניכר מכל פינה ופינה של הבניין המרשים והמפואר. מזוזה גדולה עשוייה מאבן ירושלמית מקדמת בברכה את המבקרים בבניין שבעתיד יהפוך לקהילה יהודית גדולה ותוססת זאת עם התלמידים העכשווים והבוגרים מהעבר.

ג'סיקה יפה, סטודנטית באוניברסיטת ניו יורק וחברה בפעילות בית חב"ד זה שנתיים הכירה את בני הזוג קורן דרך סעודות השבת שלהם. עכשיו עם הפתיחה של המבנה החדש היא בטוחה שזה ייתן לבית חב"ד מימדים אחרים וחדשים. "אני מרגישה כאן כמו משפחה אחת גדולה", היא אומרת. "מבנה גדול ומכובד שכזה יוכל לטפח את הצמיחה של המשפחה הגדולה הזו, וזה ברור לי שזה יגרום לעוד הרבה דברים גדולים וטובים יותר לקרות".

אירוע הפתיחה שכאמור התקיים בר"ח אדר כינס אליו רבים מתומכי וידידי בית חב"ד במרוץ השנים, כאשר הנואמים הציגו בפני הנוכחים סיפורים רבי עוצמה על האופן בה בית חב"ד השפיע על חייהים, כאשר הקהל זוכה לראות מקרוב את המבנה המפואר, יצירת אומנות של ממש.

"אני לא יכול לדמיין תגובה טובה יותר לדיכוי יהודים בעבר מאשר חלל יפה שכזה עבור נוער יהודי", אמר הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך, ויו"ר הקרן הבינלאומית של חב"ד בקמפוס.

הנדיב ג'ורג' ראהר שבעזרת תמיכתה הכספית של משפחתו, מספר רב של בתי חב"ד בקמפוסים התרחבו לאחרונה אמר שכאשר הוא שמע על הרעיון בתחילה זה היה נראה כטירוף. "שגעון זה טוב", הוא אמר, "זה מרשים לראות חלומות גדולים מתממשים מול עינינו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.