מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ב 05.03.2012

סיום הרמב"ם איחד את הקהילות באלעד ● סיקור, גלריה

ביוזמת קהילת חב"ד באלעד בראשות רב הקהילה הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי, נערך מעמד סיום הרמב"ם בעיר, בהשתתפות רבנים וקהל נכבד לסיפור המלא, בלעדי
סיום הרמב
(צילומים: אשר פיין)

מאת כתב COL באלעד

חגיגת סיום הרמב"ם התוועדות וסעודת מלוה מלכה התקיימה באלעד במוצאי-שבת קודש פר' תצוה ט' באדר באולם אירועים ויז'ניץ בעיר ע"י "היכל החסידות", בארגונו של ר' שלום רוזנברג וע"י בתי-הכנסת חב"ד באלעד.

באירוע נטלו חלק מאות משתתפים מגווני הציבור, אנ"ש ותלמידי ישיבת תו"ת בעיר שבאו לחגוג יחדיו את סיום משנה תורה לרמב''ם.

בדבר מלכות פתח הרב בצלאל ליפסקר מגיד שיעור בקהילת חב"ד בעיר שחזר על שיחת הרבי שהחידוש של ט' באדר יום בואו של הרבי הריי"ץ לאמריקה, הוא שמרכז חסידות חב"ד עבר לחצי כדור התחתון שבו לא היה מתן תורה בגלוי ושם נעשה המרכז של גילוי והפצת פנימיות התורה שזהו עיקר עניינו של מ"ת. וביאר את השייכות ליום בו מתחילים את מחזור הרמב''ם מחדש.

אורח הכבוד הגאון הרב חנניה יוסף אייזנבך סיים את מחזור השלושים וערך הדרן נפלא על הרמב''ם, בהלכה האחרונה כותב שכל הנביאים יתבטלו לעת"ל - כי הכל יהיה רמוז בתורה. וכך גם בהלכה, מובא באור החיים ובאלשיך שבזמן הזה צריך את הפלפול להגיע להלכה ולעת"ל יישאר רק ההלכה. אומרת שהעיקר הוא יראת ה'. לרמב''ם היה גם את לימוד התורה וגם יראת ה'.

סיפר ששמע מראש ישיבתו  שהרמב''ם מרוב יראת ה' שהייתה לו היה צריך שיחזיקו את ידו כדי שיניח תפילין. הישמח משה ביקש שיהיה לו את היראה שהייתה לרמב"ם ואח''כ ביקש שיוציאו לו כי זה היה יותר מידי.

שמחה של תורה

בפתיחת מחזור הל"א כובד הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי רב קהילת חב"ד בעיר שעמד על ההלכה הראשונה וביאר את הפסוק שהרמב''ם פותח את ספרו.

כמו-כן חיזק את המשתתפים בלימוד הרמב''ם שלושה פרקים או פרק א', שזו תקנתו המיוחדת של הרבי. לאחמ"כ הקהל רקד דקות ארוכות בשמחה של תורה בניגון ומלאה הארץ... ושישו ושמחו בשמת תורה.

הרב אברהם שמחה נחשון רב הקהילה הדתית לאומית בעיר דיבר על ייחודו של הרמב''ם שהיה גדול בתורה והיה בקי בחכמת הרפואה, ודייק ברמב''ם בהל' פורים בעניין מצוות משלוח מנות. 

הרב ישראל זושא הורביץ רב קהילות החסידים בעיר שריתק את הקהל, דיבר על חשיבות לימוד הרמב"ם שהרבי תיקן וכך נהפך לנחלת הכלל ולא רק לתלמידי חכמים.
לימוד הרמב''ם הוא סגולה לכל הדברים הגשמיים.  וכן דיבר על הכנה לחג הפורים הממשמש ובא שעיקר עיינו של משלוח מנות הוא להרבות אהבת ישראל שאחד יאכל ממאכלו של חבירו. 

את המעמד כיבדו בנוכחותם: הרב שרגא פייבל ווינברגר רב ביהמ"ד ויז'ניץ "אור ישראל", סגן ראש-העיר ר' ישראל פרוש, ר' מנחם-מענדל אמיתי נציג חב"ד בעירייה.

את המעמד הנחה בטוב-טעם הרב דוב הלפרין משגיח ראשי בישיבת תומכי-תמימים בעיר. הנעים בנגינתו הת' יעקב רייכמן.

בסיום הערב הקהל צפה במראות קודש מהרבי מסיום הרמב''ם תשמ"ה, וכן חולק תשורה חוברת מעיינותיך שיצא-לאור במיוחד לסיום הרמב"ם. צילום אשר פיין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.