מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ב 05.03.2012

מהדורה מיוחדת של "דבר מלכות": מאמר ד"ה "חייב איניש"

לרגל חג הפורים, יצא לאור מהדורה מיוחדת של "דבר מלכות" (כי תשא, חוברת א')  ובו מודפס מאמר החסידות המיוחד של הרבי שאמר בפורים תשי"ח ד"ה "חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". זהו מאמר שווה לכל נפש, ובו מבאר הרבי את "עד דלא ידע" "באופן מחודש, הפוך מהפירוש המקובל לסיפור המלאתמצית המאמר והורדתו בקובץ PDF >>>
מהדורה מיוחדת של

כתב COL

לרגל חג הפורים, יצא לאור מהדורה מיוחדת של "דבר מלכות" (כי תשא, חוברת א') ובו מודפס מאמר החסידות המיוחד של הרבי שאמר בפורים תשי"ח ד"ה "חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". זהו מאמר שווה לכל נפש, ובו מבאר הרבי את "עד דלא ידע" "באופן מחודש, הפוך מהפירוש המקובל.

במאמר ד"ה "חייב איניש" מפורים תשח"י (נדפס בספר המאמרים תשח"י), מבואר הפירוש של "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי" באופן מחודש, הפוך מהפירוש המקובל.

הנה תמצית המאמר:

בפשטות לומדים, שיש להשתכר עד שמבלבלים ומחליפים בין "ארור המן" ל"ברוך מרדכי"; אולם במאמר שם לומד להיפך, שיש להגיע למצב שבו ההבדל בין "ארור המן" ל"ברוך מרדכי" הוא כל כך חד וברור, כל כך חדור בעצם הנפש, עד שאפילו כאשר מגיעים למצב של "לא ידע" – בלבול השכל – גם אז זוכרים הבדל זה! גם כש"לא ידע" – עדיין נשאר ההבדל בין "ארור המן" ל"ברוך מרדכי". ובלשון המאמר:

"אי אפשר לומר הכוונה כפשוטו, אשר יבסום כל כך עד שיחליף ח"ו – שהרי, מאחר שהוא מתעסק בענין בסומי בפוריא, אשר ענין הפורים הוא שארור המן וברוך מרדכי, ואם כן, אי אפשר אשר על ידי שמחת הפורים יחליף ח"ו;

כי אם הכוונה, אשר גם כשהוא בבחינת לא ידע, מכל מקום יהיה ארור המן וברוך מרדכי .. אשר עבודתו בענין ארור המן וברוך מרדכי (סור מרע ועשה טוב) יהיו לא רק מצד הידיעה, כי אם גם בפנימיות הנפש שלמעלה מידיעה".

להורדת הקובץ בפורמט PDF: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.