מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תשע״ב 02.03.2012

טבריה: חגיגה גדולה לכבוד גמרה של תורה ● גלריה

בתום מעמד סיום המחזור הל' בלימוד הרמב"ם היומי על קבר הרמב"ם בטבריה, פנה הקהל אל השלב השני של החגיגה, שהתקיים ברוב פאר והדר במלון 'לאונרדו' בעיר ● באירוע נטלו חלק רבנים, משפיעים, שלוחים ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ ● במהלך חגיגת הסיום הושמע 'הדרן' על הרמב"ם, ורבנים נשאו דברי תורה  לדיווח ולתמונות   בגשם שוטף נערך סיום הרמב"ם בקברו בטבריה ● גלריה ראשונה  
טבריה: חגיגה גדולה לכבוד גמרה של תורה ● גלריה
צילום: ברלה שיינר, COL
כתב COL

בתום חגיגת סיום המחזור הל' בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור הל"א בספרי "היד החזקה" לרמב"ם, שנערכה אמש (חמישי) על קבר הרמב"ם בטבריה, על ידי מטה לימוד הרמב"ם היומי שבצעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ובשיתוף בית חב"ד בטבריה בהנהלת השליח הרב יוסף קרמר, פנה הקהל לשלב השני של החגיגה, שהתקיים במלון 'לאונרדו' בטבריה.

באירוע נטלו חלק רבנים, משפיעים, שלוחים, ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ. את שרביט ההנחייה נטל המנחה המחנך הוותיק, הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי-חסידותי בירושלים, שלאחר דברי פתיחה, עורר על ה"שטורעם" הגדול שעשה הרבי מהלימוד והחשיבות של הסיומים ברוב פאר והדר, וקישר זאת ל"חוט המשולש" של משה רבנו, שהיום, ז' אדר, חל יום הולדתו ופטירתו, של הרמב"ם, משה בן מיימון, שאנו חוגגים היום את הסיום הל' על ספריו "היד החזקה", ואת הקשר למאמר "ואתה תצווה" שהגיה הרבי בשנת תשנ"ב.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף יצחק אהרונוב ציטט משיחות הרבי על חשיבות ההשתתפות בחגיגת סיום הרמב"ם, והכריז כי מטה סיום הרמב"ם שעל ידי צעירי חב"ד מארגן חגיגת סיום מרכזית שתיערך ביד אליהו בחודש ניסן. נמסר, כי בצא"ח הוקם ועד מיוחד, שבו שותפים שלוחים ואברכים נמרצים שיפעלו שהאירוע יהיה ברוב פאר והדר ובהצלחה בכמות. למעמד יוזמנו אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור.

הרב אברהם שמואל בוקעיט משלחי הרבי לארץ הקודש קרא לחזק את תקנות הרבי בכלל ואת תקנת לימוד הרמב"ם בפרט.

הרב אברהם דב אויערבאך רבה של טבריה העמיק בדברי הרמב"ם על מצוות מחיית עמלק, וסיים את דבריו: "תקנת הרבי ללמוד רמב"ם בלימוד יומי להמוני בית ישראל יש בה מעלה מיוחדת. נוסף על ההתחברות עם כל התורה כולה, יש בזה המעלה של תלמוד תורה דרבים, שזה קידוש השם גדול. וכיוון שאנו עומדים ערב שבת זכור, הרי קידוש השם הוא-הוא עניינה של מחייית עמלק, כי בזה פועלים שיהיה יתגדל ויתקדש שמיה רבא".

רבה של יסוד המעלה הרב יוסף רייצס הזכיר כי שמו של משה רבינו לא מוזכר בשמו בפרשה אבל הוא מוזכר בתחילת הפרשה באופן נעלם "ואתה תצווה" המורה למשה לצוות לבני ישראל. הרב רייצעס הזכיר כי במאמר האחרון שהרבי הגיה בשנת תשנ"ב הסביר הרבי שמשה רבינו בהיותו נשמה כללית יכול לעורר את עצם הנשמה של כל יהודי, ומגביר אצלו את האמונה הפנימית.

כמו כן נשאו דברים על מעלת תקנת לימוד הרמב"ם: הרב דב טייכמן מרבני העיר טבריה, רבה של מנחמיה הרב דוד ועקנין, ומנהל בית חב"ד בטבריה, הרב יוסף קרמר, שהודה לצעירי-אגודת-חב"ד על העזרה והסיוע.

את האירוע הנעים האורגניסט ר' שמחה פרידמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.