מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תשע״ב 27.02.2012

רב חסידי ויז'ניץ בחן את תלמידי מכון הסמיכה באנטוורפן

השבוע, נבחנו תלמידי הישיבה באנטוורפן, בלגיה, על הלכות תערובות אצל הרב שמואל לוריא רב דחסידי ויזני'ץ באנטווורפן, שהביע את התפעלותו מבקיאות התלמידים בחומר הנלמד ומהידע התורני הרחב ● בסיום המבחן שוחח הרב לוריא, על היחודיות של הבחורים שכל אחד ישמש כשליח ולכן הלימודים נוגעים למעשה בפועל לסיפור המלא
רב חסידי ויז'ניץ בחן את תלמידי מכון הסמיכה באנטוורפן
השבוע, נבחנו תלמידי הישיבה באנטוורפן, בלגיה, על הלכות תערובות אצל הרב שמואל לוריא רב דחסידי ויזני'ץ באנטווורפן, שהביע את התפעלותו מבקיאות התלמידים בחומר הנלמד ומהידע התורני הרחב.

ישיבת תות"ל באנטוורפן נחשבת בעולם ההוראה החב"די כאחת הישיבות הטובות ביותר ללימודי רבנות. בוגרי הישיבה הפזורים בעשרות מקומות ברחבי העולם משמשים ברבנות ושליחות, מהווים עדות חיה להצלחת הישיבה.

הישיבה היא אחת ממוסדות בית חב"ד אנטוורפן ונמצאת תחת פיקוחו של השליח הראשי הרב שבתי סלבטיצקי, אשר משמש בה גם כמשפיע, הרב סלבטיצקי מתוועד עם הבחורים ומוסר להם שיעורי חסידות הגורמים לה להוות דוגמא לישיבה חסידית לתפארת.

הישיבה העומדת בראשות הרב מנחם-מענדל טברדוביץ מתייחדת הן בכמות הלימוד והן באיכות  בכמות: כאשר בתוך שנת לימודים אחת, מסיימים תלמידי הישיבה את כל דיני איסור והיתר: תערובות, מליחה, בשר וחלב. כמו-כן לומדים בישיבה את הלכות ספרות סת"ם, ודיני ברכות הנהנין.

באיכות: בשונה מרוב ישיבות חב"ד בהם נלמדים רק פסקי השו"ע ונושאי-כליהם הנוגעים למעשה, מתייחדת הישיבה באנטוורפן בלימוד הדינים בהיקפם המלא, כל סוגיא נלמדת החל ממקורותיה בשיטות הראשונים ועד לפסקי אחרוני האחרונים.

כמו כן מידי שבוע נמסר בישיבה שיעור מעמיק מפי רב, דיין או פוסק, המפתח דיון מעשי בהלכות הנלמדות, ומלמד כיצד להוציא פסקים מעשיים.

בסיום המבחן שוחח הרב לוריא, על היחודיות של הבחורים שכל אחד ישמש בע"ה כשליח ולכן הלימודים נוגעים למעשה בפועל וכן עודד על חשיבות של החזרה על החומר לכל החיים לאויוש"ט. בדרך הזאת הסביר הרב, הלימוד נחקק היטב בראש, ומי שלא עושה כך, הוא בבחינת "שוטה המאבד מה שנותנים לו".

"אין ספק -סיים הרב- שההצלחה נזקפת לראש הישיבה, אשר משקיע את כל מרצו בהכוונת התלמידים, ומצליח להדביק אותם בחיבת התורה".

שמות הבחורים שנבחנו: ישראל אמיתי, שלמה לוריא, צבי אלפרוביץ, שניאור שיהנו, לוי לייכטר, מיכאל לעשאן, משה פרג'ון, ישראל גרברצי'ק, מנחם אוזן, יעקב גורארי'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.