מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תשע״ב 27.02.2012

הרבי על מנחם בגין: "אני מברך אותו ביותר ממאה אחוז"

היום, מציינים בישראל 20 שנה לפטירת ראש הממשלה לשעבר מר מנחם בגין שנפטר בד' אדר תשנ"ב. בגין ביקר ב'יחידות' מפורסמת אצל הרבי שקיבלו על מדרגות 770 ● הרבי נענה לבקשתו של בגין, ניצב מול מצלמות הטלוויזיה של שלוש הרשתות העיקריות בארצות הברית, ובירך את אורחו: "אני מברך אותו ביותר ממאה אחוז ומאחל לו הצלחה שלימה, למען העם היהודי, למען ארץ ישראל, שיזכה לקרב את הגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו, במהרה בימינו" ● COL מגיש את תיאור ה'יחידות' מפי העיתונאי שלמה נקדימון  לסיפור המלא
הרבי על מנחם בגין:
ב-‏1977 [קיץ תשל”ז] ליוויתי את ראש הממשלה מנחם בגין במסעו בארצות הברית, וכך נכחתי בפגישתו עם הרבי. אין ספק, בין השניים נוצרה כימיה אישית. בנושאי ארץ ישראל ושלימותה הם חשבו בראש אחד, והרבי בירך את ראש הממשלה בדרכו לפגישתו עם הנשיא ג’ימי קרטר. הפגישה בין השניים הייתה לאירוע תקשורתי מהדהד.

בשעה 10 הגיעה למקום שיירת ראש הממשלה. בגין נסע בלימוזינה שחורה, לפניה ואחריה נסעו מכוניות משטרה שהפעילו צופריהן. קהל הנאספים קידם את פני ראש הממשלה בתרועות ובגין השיב להם בהינף יד. כאשר מכוניתו של ראש הממשלה התקרבה אל הכניסה לבניין, יצא לקראתה הרבי - כמחווה נדירה - ופגש את בגין במדריגות הכניסה. רק פעם אחת ויחידה בעבר נהג כן הרבי מליובאוויטש - כאשר הנשיא שז”ר ז”ל ביקר בחצרו. הקהל הרב, נערך לצידי השדרה מול חצר הרבי מליובאוויטש. הקהל שמנה כ-‏4000 איש, רובם ככולם חסידי חב”ד, התאסף במקום עוד שעה ארוכה לפני בוא ראש הממשלה. מאות שוטרים וסוכני חרש עקבו בעין בוחנת אחר הבאים והיוצאים.

הרבי מליובאוויטש נענה לבקשתו של ראש הממשלה מנחם בגין. הוא ניצב מול מצלמות הטלוויזיה של שלוש הרשתות העיקריות בארצות הברית, ובירך את אורחו: “אני מברך אותו ביותר ממאה אחוז ומאחל לו הצלחה שלימה, למען העם היהודי, למען ארץ ישראל, שיזכה לקרב את הגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו, במהרה בימינו”.

דברי ברכתו של הרבי הושמעו בנוכחות נציגי מימשל אמריקאיים, דיפלומטים ישראליים ובראשם השגריר שמחה דיניץ ועיתונאים רבים.

לפני דברי הרבי הסביר מר בגין מדוע פתח את ביקורו בארצות הברית בפגישה עם הרבי מליובאוויטש: “הרב שניאורסון הוא אחד מגדולי דורנו וזקניו. בישראל לא רק שמכירים אותו, אלא שומעים בקולו ונשמעים לעצתו. לפני יציאתי לוושינגטון לשיחות עם נשיא ארצות הברית, הרגשתי הכרח להיוועץ בו ולקבל את ברכת האדמו”ר מליובאוויטש”.

בשעה 10 וחצי עזבו הרבי וראש הממשלה את הנאספים והסתגרו בחדר עבודתו של הרבי לשיחה בארבע עיניים. צלמי התקשורת והמדיה לסוגיה השונים, קלטו את השניים משוחחים. אני זוכר במפורש צילום אחד, כמעט אומנותי, מן החלון ניבטת מגבעת שחורה חסידית, של הרבי, וכיפה גדולה של בגין - סמוכות זו אצל זו ונעות בקצב של דיבור.

השעה הייתה רבע לאחת לאחר חצות. הרבי מליובאוויטש וראש הממשלה יצאו מחדרו של הרבי, בתום פגישה בארבע עיניים שנמשכה שעתיים ורבע. הרבי אחז בידו של מנחם בגין. פניו של ראש הממשלה קרנו מאושר.

הקהל העצום שהמתין להם בחוץ, מחא כפיים. הרבי מליובאוויטש וראש הממשלה ניגשו אל המיקרופונים, שהוצבו במקום על ידי כלי התקשורת.

“אני שבע רצון מההזדמנות שניתנה לי לשוחח עם הרב שניאורסון, המנהיג הידוע”, אמר בגין, “הפגישה מחזקת את עמדתי לקראת השיחות עם נשיא ארצות הברית, ג’ימי קארטר”.

לשאלה מה היה תוכן שיחתם, סירב בגין להשיב, באומרו כי “על דברים שנאמרו ביחידות אין מספרים בפומבי”. אבל הדגיש הוא כי “לקראת צאתי לוושניגטון, מחר, אני מרגיש שמאחורי עומדים לא רק העם היושב בציון, אלא כל העם היהודי ומנהיגיו בתפוצות”.

בגין סיים את דברו, נפרד מהרבי. אחר נכנס למכוניתו, בעוד הרבי מליובאוויטש המתין על המדריגות עד שאחרונת מכוניות השיירה נעלמה מעבר לרחוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.