מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשע״ב 26.02.2012

בית המשפט: 'המרגלים החב"דניקים' יגורשו מהודו

ר' שניאור זלמן ברנשטיין, חסיד חב"ד ואשתו המתגוררים מזה שנתיים בעיירת קוצ'י שבצפון הודו יאלצו לעזוב בתוך שבוע ימים את הודו, כך קבע השופט סירי ג'אגן, לאחר שעורך דינם של בני הזוג הביא את גרסתם להאשמות שבגינם הוצא צו הגירוש לסיפור המלא
בית המשפט: 'המרגלים החב
ר' זלמן ברנשטיין. צילום: COL

בחדרי חרדים

ר' שניאור זלמן ברנשטיין, חסיד חב"ד ואשתו המתגוררים מזה שנתיים בעיירת קוצ'י שבצפון הודו יאלצו לעזוב בתוך שבוע ימים את הודו, כך קבע השופט סירי ג'אגן, לאחר שעורך דינם של בני הזוג הביא את גרסתם להאשמות שבגינם הוצא צו הגירוש.

כזכור, העיתון ההודי "טיימס אוף אינדיה" חשף כי המודיעין המרכזי במדינה קיבל אזהרה על פעילות חשאית שמתבצעת על ידי סוכנים ישראלים, זאת בעקבות מתקפת הטרור של ה-26 בנובמבר שבה נרצחו שישה אנשים.

בני הזוג חשודים בריגול לטובת ישראל. הרשויות בהודו עקבו אחר הפעילות הכספית של בני הזוג, ואחר התנהלות בני הזוג וטענו כי בביתם התקיימו התכנסויות תכופות בשעות הלילה.

מיד כשהוצא צוו הגירוש הראשוני שכרו השניים עורך דין שטען כי לבני הזוג לא נערך שימוע ולא ניתנה להם הזדמנות להסביר את מעשיהם. הערעור התקבל ומועד גירושם מהודו נדחה לחודש.

ביום שישי האחרון הגיש עורך דינם של בני הזוג את הערעור, אך השופט קבע כי צוו הגירוש ייצא לפועל ובתוך שבוע יהיה עליהם לצאת מהמדינה.

בשיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם הרב ברנשטיין הוא מספר כי ההחלטה על הגירוש נראית בעיניו כ"תמוהה מאד. אותו אדם סמכותי שחתם על הגירוש קיבל אותנו לשימוע בעקבות צו בית המשפט שם הבאנו את הראיות על הפעילות הטהורה שלנו, מיד לאחר מכן הוא יצא בהכרזה לעיתונות שאנחנו נוכל להישאר במדינה אך נשאר לו לברר כמה פרטים טכניים.

"בפועל, כנראה שהתערבו גורמים אינטרסנטיים שגרמו לו לדחות את האישור שכבר ניתן בעל פה".

השליח מספר כי הוא ורעייתו פועלים בדרכים שונות לנסות לבטל את ההחלטה, "אנחנו נגיע להחלטה על דרך הפעולה ביממה הקרובה, ננסה לפנות לגורמי ממשלה או אולי לערער פעם נוספת לבית המשפט. הקהילה היהודית מאד הצטערה לשמוע על ההחלטה גם בגלל הסיבה שהיא השקיעה מאמצים רבים כדי שנוכל להישאר, הם מאד צריכים הנהגה רוחנית".

"אני מאד מקווה שעלילת השווא נולדה על רקע אינטרסים כלכליים ולא על רקע אנטישמי, תופעה שלא הייתה קיימה כאן, אנחנו מקבלים את הדברים בשלווה, הבנה וביטחון גמור תוך אמונה וידיעה שחודש אדר, זהו חודש שצריך לשמוח. אנחנו מקווים שיהיה 'ונהפוך הוא' ונתבשר בשורות טובות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.