מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשע״ב 26.02.2012

שבוע ללינץ' שבוצע בחב"דניקים בדרך להר-הזיתים: דיון בכנסת

מחר (שני) ייערך דיון מיוחד בכנסת בסוגיית חילול הקברים בהר-הזיתים ובהגברת ביטחונם של היהודים הפוקדים את קברי קרוביהם - זאת, בעקבות התרבות ההתנכלויות של ערביי שכונת א-טור, לעולים לפקוד את הקברים בהר ● יו"ר וועדת העלייה והקליטה דני דנון: "נשים לכך סוף" ● לפני שבוע נחשף ב-COL: חסידי חב"ד מכפר-חב"ד ניצלו מלינץ' שניסו לבצע בהם פורעים ערבים בדרך להר-הזיתים לסיפור המלא
שבוע ללינץ' שבוצע בחב
שמשת הרכב של תושבי כפר-חב"ד שספגו מטח אבנים (בעיגול) ● צילומים: שמוליק סופר, COL

מאת חיים ברון

מחר (יום שני) בשעה 10:00 בבוקר, מכנס ח"כ דני דנון (הליכוד) יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, את הוועדה לדיון בחילול הקברים בהר-הזיתים ובהגברת ביטחונם של יהודי התפוצות הפוקדים את קברי קרוביהם - זאת, בעקבות התרבות ההתנכלויות של ערביי שכונת א-טור, לעולים לפקוד את הקברים בהר.

בדיון ישתתפו סגן יו"ר ועידת הנשיאים מלקולם הונליין, נציגים בכירים מארגון ציוני אמריקה,  יו"ר הוועדה הבינלאומית לשימור הר הזיתיםאברהם לובינסקי, וכן נציגי ועידת הנשיאים, המשרד לביטחון פנים, משרדי הביטחון, הדתות, ההסברה והתפוצות, החוץ, הבינוי והשיכון, החברה לפיתוח מזרח ירושלים, עמותת אלע"ד, התנועה למען ירושלים ותושביה, ועוד.

יו"ר הוועדה דנון מדגיש כי "הר-הזיתים הוא הפנתיאון של העם היהודי, והוא  אתר הקבורה היוקרתי ביותר מאז ימי הבית השני. לא נרשה שיהודים יותקפו ע"י ערביי העיר בנסיעה ברחובותיה, ולא נאפשר למשטרה להתחמק מאחריות, מטיפול-שורש בעניין ומחיסול התופעה".

תושבים בשכונה, וכן פצועים מיידויי-האבנים טוענים כי "מה שקורה בהר-הזיתים הוא מחדל בטחוני מתמשך. משקיעים המון כסף במצלמות בתוך בית הקברות אבל לא בציר הקצר אליו".

לדבריהם, "משטרת ישראל מתנהגת כמו ב'חלם', גם מונעת הצבת המצלמות וגם לא מציבה את שוטריה בציר, כדי לטענתה, לא להתעמת עם הערבים ובלשונה "לא לייצר נקודות חיכוך".

כך יוצא שלמרות שכל תקציבי הענק שמושקעים באבטחת בית הקברות עצמו, נותרה פרצה הביטחונית סביב הדרך למקום ששואבת אליה את כל פרחחי האזור. הם הפכו את משתתפי ההלוויות והאזכרות הנוסעים בציר למטרות מטווח של זריקת אבנים ומטילי ברזל ופוצעים שם ישראלים בדרך קבע". 

לינץ' בדרך להר

לפני פחות משבוע, נחשף ב-COL ניסיון של ערבים לבצע לינץ' בחסידי חב"ד שעלו להר-הזיתים.

בני משפחתו של הת' שמואל-גרשון מייזליש ע"ה, בנו של יבדלחט"א הרב אברהם מייזליש מכפר-חב"ד, נסעו ביום רביעי בבוקר להר-הזיתים בירושלים, כדי לעלות לקברו לקראת יום ה'יארצייט'.

בדרך הם חוו אירוע שלא ישכחו מעולם. הנהג עמוס מיפעי מתושבי שיכון חב"ד בלוד, סיפר: "בדרך להר-הזיתים עם מיניבוס מלא באנשים מכפר-חב"ד, נתקענו על-יד בית-ספר ערבי בפקק תנועה יזום. ממרחק של 3 מטרים מאיתנו, הותקפנו במטר אבנים על-ידי חבורת פורעים ערבים.

"זה היה פחד מוות, האבנים היו יותר גדולות מתפוחי-אדמה. הנערים שהיו בגיל העשרה, ככל הנראה תלמידי בית-הספר, יצאו ממש באותם דקות לביתם - בסיום הלימודים. היה להם דם בעיניים והם השליכו לעברינו בלוקים ללא הפסקה. כל הצד הימני של המיניבוס נפגע ושמשותיו נופצו. בנס גלוי שלא היו לנו נפגעים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.