מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשע״ב 26.02.2012

קונטיקט: מאות בשבתון לדוברי רוסית עם חב"ד ● גלריה

זה כבר הפך למסורת, מדי שנה ארגון חמ"ה מארגן שבתון לדוברי הרוסית בשיתוף פעולה בין חמ"ה וצעירי אגודת חב"ד בראשות הרב כתריאל קסטל ● השבתון התקיים במלון Stamford Plaza בקונטיקט, המארגנים ציפו להשתתפות של 650 איש ובסופו של דבר הייתה הצלחה למעלה מהמשוער והשתתפו מעל 850 איש בשבת המרגשת, אנשים נשים וטף מכל הגילאים לדיווח ולתמונות
קונטיקט: מאות בשבתון לדוברי רוסית עם חב

זה כבר הפך למסורת, מדי שנה ארגון חמ"ה מארגן שבתון לדוברי הרוסית בשיתוף פעולה בין חמ"ה וצעירי אגודת חב"ד בראשות הרב כתריאל שי' קסטל.

השבתון התקיים במלון Stamford Plaza בקונטיקט, המארגנים ציפו להשתתפות של 650 איש ובסופו של דבר הייתה הצלחה למעלה מהמשוער והשתתפו מעל 850 איש בשבת המרגשת, אנשים נשים וטף מכל הגילאים. השבת התחילה ביום שישי משעות הצהריים המוקדמות עד יום ראשון בצהריים שהסתיים בארוחת צהריים חגיגית.

שבוע לפני השבת, ההרשמה נסגרה כדי שהמארגנים יוכלו להיערך בהתאם. לכל משפחה חיכתה מעטפה עם תוכניות השבתון (הודפסו תוכניות וספרונים מיוחדים של 44 עמודים ברוסית ובאנגלית).

חמה העמיד לצורך הקבלת פנים צוות של 5 איש ולאחר תיאום הפרטים במחשב האנשים קיבלו את המפתח בצירוף שוקולד.

לאחר התארגנות בחדרים ועל מנת שהמבוגרים יוכלו לנוח לפני כניסת השבת, התחילה תוכנית מיוחדת לילדים הכוללת ליצן לקטנים וסרט מיוחד על פורים שנערך ע"י מפיק סרטים ידוע ר' משה חוסיד. הילדים התחלקו לקבוצות לפי הגיל. 25 מדריכים העסיקו את הילדים בקומה נפרדת במשך כל השבתון. התוכניות לילדים נמשכו גם במשך הסעודות עם שולחנות ותפריטים מיוחדים.

הדלקת נרות שבת היה מחזה מרגש ומיוחד במינו כשמאות נשים מדליקות נרות פעם ראשונה בחייהן ובוכות מהתרגשות כשהרבניות דובה לוין וטניא מלכובסקי מחבקות אותן ומסייעות להן.

אולם בית כנסת לא יכול היה להכיל את כולם. ולכן חולק הקהל לשני מקומות לתפילה. כשמנין אחד משמש מנין למתחילים בהתעניינותם בתו"מ. כמו"כ אורגן מנין בנוסח יהודי בוכרה. הרב חיים מילר הסביר לפי הקבלה את לכו נרננה.  החזנים היו הרב דוד בבינט, הרב בערל זלצמן והזמר ר' גרישה צצקס. הרב יוסף ניסילעוייטש מארגון חמה שבא במיוחד מארץ ישראל על השבתון – ריגש את הקהל בתפילתו המיוחדת. כבעלי קריאה שימשו האחים הרבנים אברהם ואליעזר רקסין.

היו חמישה אולמות הרצאות שבכל אחד מהם הייתה תוכנית מיוחדת למבוגרים.  התלונות היחידים שנשמעו היו שלא יכולים להיות בכל הרצאות למרות רצונם לשמוע הכול.

הרב הלל זלצמן מארגון חמ"ה אמר בנאומו בין היתר, השבתון נערך לזכר ולע"נ הרבנית הצדקנית חיה מושקא ע"ה שכל הנוכחים פה צריכים להודות לבעלה הרבי על יציאתם מרוסיה מן המיצר אל המרחב. אני מודה ה' שזכינו לעשות אירוע שכזה. הנני מבקש מחילה מעשרות אנשים שטלפנו ורצו להגיע ולא יכולנו להיענות מפני חוסר מקום. האנשים התחננו וביקשו שלכל הפחות נרשום אותם  לשנה הבא.  לפני כמה חודשים היינו בספק באם נעשה השנה את השבתון, עקב המצב הכלכלי הקשה בעולם וירידה  בתרומות. אולם קבלנו הרבה טלפונים מאנשים "איך יכול להיות שאתם לא תעשו? הרי אנחנו חיים שנה שלימה עם השבתון!) פנינו אל הרב כתריאל קסטל מצא"ח ובעקבות שיתוף פעולה המיוחד בינינו ב"ה הצלחנו להרים את הפרויקט.

אנשים הגיעו מ-35 ערים מ-10 מדינות בארה"ב ומקנדה. המטרה וההצלחה במטרה לאחד השלוחים שעובדים עם יהודי רוסיה ולהיות להם לעזר בקירוב לבבות. וכפי שהתבטא שליח מכובד שכל הרבה מעבודתו עם מקורבים דוברי רוסית מסתכם בשבתון זה. ברצוני לציין במיוחד את הרב בנציון לסקין מארגון חמה שבזכות ארגונו, מרצו והתמסרותו השבתון קרם עור וגידים. את הגברת חדווה פדרמן שהייתה פעילה מאד להצלחת האירוע ועסקה במרץ במכירות ההגרלות. תודה מיוחדת לרבנית חנה זלצמן (אשת השליח הרב אפרים) שתכננה וארגנה התוכניות לילדים. וכן תודה לראש צוות המדריכות חנה גריף.

במוצאי שבת שמחה את כולם תזמורת רמבם. לנשים היה קונצרט מיוחד עם המלחינה והזמרת זלטה רזדולינה.

אירועי השבת הותירו רושם עצום על כל המשתתפים, 2 סיפורים קטנים עברו מפה לאוזן במהלך השבת.

ר' ישראל ליצ'קובסקי וזוגתו החליטו לעשות הטקס של פדיון הבן במשך השבתון (ביום ראשון). הם הגיע ממונסי, ההורים מקליפורניה ומפלורידה. האירוע עשה רושם גדול ועורר את הקהל לעשות כמוהם. היה מרגש לראות כעשרים יהודים מבוגרים עוברים את טקס פדיון הבן אצל הרב אלי קוגן ובהדרכת הרב כתריאל קסטל.

הזוג אלקס ומרינה ברוורמן עלו על הבמה וסיפרו שלפני שנה הם לא הכירו אחד את השני ומכרים שכנעו כל אחד מהם להשתתף בשבתון. הם באו הכירו, בשבתון ובזכות כך התחתנו בחופה וקידושין כדת משה וישראל. כל אחד זוכר את השבתון אבל הם לא ישכחו את השבתון כל החיים!

כששואלים איך היה השבתון - א"א לתאר במילים. כמו שהגמ' אומרת "מי לא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו", כך אפשר לומר על השבתון - מי שלא ראה שבתון שכזה – לא ראה שבתון מימיו.

בין יתר המרצים:
 הרבנית שרה רודקין על עשיית חלות שבת
הרב בנציון לסקין מארגון חמה
 הרבנית דובה לוין
 גב' אסתר סגל מישראל
 הרבנית שרה מנדלסון מנהלת בי"ס חב"ד
הרב דוד אוקונוב - פאנל לצעירים
 הרב משה חיים לוין
הרב כתריאל קסטל– השפעת מעשה אדם אחד על הבריאה
הרב חיים ורבקה בריקמן
הרב אלי וטניא קוגן
הרב דוד קרפוב שהגיע מיוחד ממוסקבה
הרב ברוך לבקובקר
הרבנית בסיה חודייטוב (אשת הרב משיח מראשי ארגון חמה).
הרבנית שרה דובוב
הרבנית שטרנה קנלסקי (אשת השליח הרב מרדכי קנלסקי)
 הרב שלמה נגינסקי  - בנושאי שידוכים
השליח הרב ישראל דערן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.