מערכת COL | יום ל' שבט ה׳תשע״ב 23.02.2012

השר יוסי פלד: "בפורים השנה אני חב"דניק" ● דיווח, גלריה

השר יוסי פלד, שבא הבוקר לביקור בכפר-חב"ד, כאורח אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יצא מהביקור עם התחייבות להיות חב"דניק ליום אחד ● השר הבטיח כי בפורים הקרוב יצטרף לפעילי צעירי חב"ד שיביאו את שמחת החג ליותר משלושת אלפים משפחות נפגעי הטרור ברחבי הארץ ● ואת הביקור עצמו סיכם השר בארבע מילים: "כיף לי עם החב"דניקים"  לדיווח ולתמונות
השר יוסי פלד:
צילום: יוסי פורמנסקי
כתב COL

השר יוסי פלד, ביקר היום בכפר-חב"ד, כאורח אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. השר ביקר בבניין '770', בבית צעירי-חב"ד, במאפיית המצות, בפרדס האתרוגים, ובבית-הכנסת 'בית מנחם'.

הביקור נפתח במאפיית המצות בכפר, העובדת במלוא הקצב כדי לספק מצות שמורות להמוני בית-ישראל בארץ ובחו"ל. השר קיבל הסברים מהרב אריאל למברג, מזכ"ל אגו"ח, על הזהירות מחמץ ועל המהירות הרבה שמאפיינת את העבודה, כדי שהמצות יהיו כשרות למהדרין.

משם פנו השר ופמלייתו אל פרדס האתרוגים של ר' נחום לוריא. השר, שבעברו היה לא רק אלוף בצה"ל אלא גם חקלאי, שאל שאלות רבות על תהליך גידול האתרוגים, והתפעל מהעבודה הרבה המושקעת בכל אתרוג, כדי שיהיה נקי וללא פגם. ר' נחום לוריא ויו"ר ועד כפר חב"ד, הרב בנימין ליפשיץ, סיפרו על הקשיים הכרוכים בעבודה חקלאית בימינו.

השר הביע התעניינות בחיי תושבי הכפר, וסיפר על היכרותו עם כמה מחסידי חב"ד, ובהם איש העסקים ר' משה וייס מבלגיה. להפתעתו אמר לו דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, כי ר' וייס נחת הבוקר בארץ וכי הוא נמצא עכשיו בבית-הכנסת. השר הביע רצון לפגוש אותו.

וכך נכנסה פמליית השר ומלוויו אל בית-הכנסת 'בית מנחם', שהיה מלא מתפללים שהתפללו את תפילת ראש-חודש. ר' משה וייס, שעמד לפני התיבה, הופתע לראות מולו את ידידו השר פלד. השניים לחצו ידיים בחמימות, ור' וייס הבטיח להצטרף למפגש מיד בתום תפילתו.

הנקודה הבאה הייתה בניין 770 בכפר-חב"ד. מנהל הבניין, הרב מנחם לאטר, הזמין את השר לצפות בסרט וידאו על הרבי ועל פועלו המיוחד למען ארץ-ישראל. השר התרשם מאוד מהדברים וציין את עוצמתו וכוח השפעתו המיוחדים של הרבי.
בביקור בשחזור חדרו של הרבי התעניין השר בפרטי מלאכת השחזור, ולאחר מכן עלעל בדפי 'ספר השלוחים', שבו מופיעות תמונות השלוחים מכל קצווי תבל.

משה פנו השר ופמלייתו אל בית צעירי-אגודת-חב"ד. שם ראה השר את הררי הארגזים של משלוחי מנות, העומדים מוכנים לחלוקה להמוני בית ישראל בימי הפורים.

במפגש הסיכום תמצת השר פלד את התרשמותו בארבע מילים: "כיף לי עם החב"דניקים". בשיחה הביעו המארחים את דעתם כי בשעה הזאת חובה על כל אדם אחראי לפעול לאחדות העם, ולא להיגרר אחר יוזמות פופוליסטיות, שעלולות להחריף את הקרע. השר פלד ציין כי למרבה הצער העניין נהפך לנושא פוליטי, וממילא השיקולים הם פוליטיים ולא ענייניים.

בסיום המפגש פנה אל השר הרב מנחם קוטנר, מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, והציע לשר להצטרף לנציגי חב"ד שייצאו בפורים להביא משלוחי-מנות ליותר משלושת אלפים משפחות נפגעי הטרור. השר נענה בשמחה, והורה לעוזרו לתאם את השתתפותו בפעילות. וכך ביום פורים הקרוב יופתעו כמה משפחות נפגעות טרור לראות בפתח ביתן, לצד נציגי חב"ד, את השר פלד, שיהיה גם הוא חב"דניק לפחות ליום אחד...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.