מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ב 22.02.2012

המאזינים נחשפו: כך מגשרים על פערים אידיאולוגים בזוגיות

ארגון 'התקשרות' עוסק בהאדרה ובהעצמת האישה בבית היהודי, ובגישור על פערים אידיאולוגיים במסגרות זוגיות מורכבות ● בתוכנית "עושים צהריים" המשודרת בגלי צה"ל, רואיינו זוג עם פערים בהשקפה הדתית, ולצידם הגב' אביטל ברעם מאירגון "התקשרות" שסיפרה על פעילות האירגון  האזינו
המאזינים נחשפו: כך מגשרים על פערים אידיאולוגים בזוגיות
סמינר של "התקשרות". ארכיון: COL

ארגון 'התקשרות' עוסק בהאדרה ובהעצמת האישה בבית היהודי, ובגישור על פערים אידיאולוגיים במסגרות זוגיות מורכבות.

בתוכנית "עושים צהריים" המשודרת בגלי צה"ל, רואיינו זוג עם פערים בהשקפה הדתית, ולצידם הגב' אביטל ברעם מאירגון "התקשרות" שסיפרה על פעילות האירגון.

כשחזר הרב עמי ברעם בתשובה לפני שלוש עשרה שנה הוא נתקל בהתמודדות קשה ומורכבת מבחינה דתית עם בת-זוגו, רקדנית ומורה למחול, כאשר הוא שועט קדימה בתהליך החזרה בתשובה ואילו היא לא מתקדמת באותו הקצב בתהליך. לאחר שלא מצא מענה מסודר לתחום הזה הוא החליט לעשות מעשה, וביחד עם מספר זוגות נוספים שהיו במצב דומה הוא ארגן סדנה מיוחדת בהשתתפות רבנים ואנשי מקצוע שהקיפה את נושא ההתמודדות הזוגית המורכבת הזו, באופן כל-כך שונה ומואר מהאופן בו התקשורת נוהגת לצייר את יחס היהדות לאישה בכלי התקשורת.

הרב ברעם מספר כי "בזכות אותה סדנה אני נהנה היום מבית יציב ומאושר. למדתי כי בני זוג לא חייבים להיות זהים ושההבדלים הם צד מפרה בזוגיות. למדתי שלעיתים קרובות החיכוכים על רקע השסע הדתי הם רק תירוץ לבעיות אחרות, ושטיפול בהם יהפוך את ההתמודדות לפתח לתקשורת משמעותית וכנה יותר שתעשה לזוגיות רק טוב".

בסדנאות המאורגנות על ידי ארגון 'התקשרות' לומדים בני הזוג כיצד לייסד זוגיות שמורכבת מחיפוש מתמיד של המשותף בחיים, ולומדים להתמודד עם שוני ולהכיל אותו, כשהשלום והזוגיות היא ערך עליון. חלק משמעותי בסדנאות הוא ההיכרות עם זוגות נוספים המצויים בשלב דומה בחיים, מה שנותן תקווה, אופק וכמובן כלים נוספים להתמודדות.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.