מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ב 12.02.2012

ערב יארצייט והתרמה לבנית מקוה טהרה בעיר אולם

את יום היארצייט ה-12 של האישה החשובה מרת ברכה רחל טרבניק ע"ה, ציינו בערב מרגש בנות משפחה, מכרות וידידות. והפעם, ביחד עם הכאב, התרגשות גדולה: מקוה טהרה מוקמת בימים אלו בעיר אולם שבגרמניה על ידי בנה השליח שניאור טרבניק, לעילוי נשמת המנוחה, שעסקה רבות בהחדרת הטהרה בישראל. ערב היארצייט הוקדש גם להתרמה למקווה, וב"ה הנשים תרמו בעין יפה. "זו הכרת טובה קטנה עבור רחל", ציינו חברותיה  לסיפור המלא
ערב יארצייט והתרמה לבנית מקוה טהרה בעיר אולם
עשרות נשים ממגוון גילאים, סגנונות וחוגים, התקבצו למסעדת 770 בכפר חב"ד ביום י"ב שבט, יום היארצייט של מרת ברכה רחל ע"ה טרבניק. התרגשות גדולה אפפה את הנוכחות. דמעות של געגועים וזכרונות, טובלות בתחושה חמימה וביתית, ממש כמו שחוו לצידה בחייה.

"עליה נאמר חבל על דאבדין ולא משתכחין", אמרו נשים בעת שקיבלו את ההזמנה לערב היארצייט, שהיה גם ערב התרמה לבנית מקווה לעילוי נשמתה, וההיענות היתה גדולה מהצפוי. "אני חייבת לה המון. אתרום למקווה כמה שאוכל. אם אני יכולה להחזיר לה טובה ולו במשהו..." ציינה יותר מאחת, ואכן הן טרחו ובאו ותרמו מכל ליבן.

הערב נפתח בלימוד משניות על ידי בנה הצעיר הת' מנחם מענדל.

לאחריו פתח הרב שניאור טרבניק, שליח הרבי לעיר אולם שבגרמניה ואמר: "אם אמא היתה כאן היום, היא היתה אומרת: 'שאני אדבר? מה פתאום'. היא לא חיפשה במות. אבל אחרי מחשבה קלה, היא בוודאי היתה אומרת: 'אם הדיבור שלי יועיל במשהו, אז אדבר. לא בגלל שאני אוהבת, אלא פשוט כי צריך'. זו הסיבה שאני כאן", המשיך הרב שניאור טרבניק, וגולל בפני הנוכחות את סיפור צמיחתה של הקהילה באולם, מאפס ממש.

"כשהגענו לפני שתים עשרה שנים, שאל אותי ראש הקהילה, איך אני רואה את המקום בעוד עשר שנים, ובהיסוס אמרתי, שאני מקווה שיהיה לנו מנין בשבת. 9 מהנוכחים פרצו בצחוק והשניים הנוספים הצליחו להתאפק שלא לצחוק בפני.

אך המציאות עלתה על כל דמיון. כיום, בית הכנסת צר מלהכיל את עשרות המתפללים בו מדי שבת, זאת בנוסף לשיעורי תורה ולגן ילדים שהולך וגדל. בעזרת ה' בקרוב יפתח מנין בימי שני וחמישי.

כיום, למעלה מעשר נשים נוסעות מידי חודש מרחק שעתיים נסיעה כל צד על מנת להקים את ביתם על קדושה וטהרה. זאת מסירות נפש ממש. רק אתמול היה מינוס 25 מעלות. ובימות הקיץ השקיעה מאוחרת מאוד, שבת יוצאת אחרי עשר בלילה, והן חוזרות הביתה לפנות בוקר. קרו גם מקרים מצערים, אשה נסעה וחזרה כלעומת שבאה, מכיוון שהמקום לא מתוחזק כראוי והמים היו קפואים.

"בעזרת ה' המקווה תבנה, השאלה איך", המשיך השליח, "אני מקווה שלא נצטרך להתפשר מחוסר תקציב, וכשם שתהיה בתכלית ההידור כך תהיה בתכלית ההדר, כפי שהרבי רוצה. עתה אני מעביר את העניין אליכן... הדבר תלוי בנדבת לבכן..." סיים השליח את דבריו, והראה לנוכחות תמונות מיציקת המקווה ההולך ונבנה.

לאחריו דיבר הרב אליעזר ברוד, שנענה ללא היסוס לבוא ולדבר, למרות סדר יומו העמוס. "אני מכיר לה טובה באופן אישי. היא פשוט עזרה לי. את הכלות ה'מאתגרות' ביותר, שלא ידעתי מה לעשות כדי לפעול עליהן את ענין הטהרה, הפניתי אליה. ובדרכה המיוחדת, היא תמיד הצליחה במשימה, ולא ביקשה כל תמורה. כשחלתה, למרות שהבחנתי בקול שלה שהיא סובלת מאוד, היא ביקשה להמשיך, וממש כמעט עד יומה האחרון הדריכה כלות".

הגרלה על דולר של הרבי נערכה בין התורמות 1000₪ ומעלה לבנית המקוה, והנוכחות התבשרו כי בעזרת ה' תערך הגרלה נוספת בר"ח אדר על דולר של הרבי בין התורמים סכום זה.

קליפ מיוחד ומרגש הופק לכבוד הערב, בו סיפרו חברותיה (חב"דניקיות לצד שאינן שומרות מצוות לע"ע), על דמות מיוחדת, אהובה וצנועה, חברה נאמנה, אשת חסד ומכניסת אורחים בחפץ לב. "אני מתגעגעת אליה", חתמה חברת אמת, לא שומרת מצוות, מן הישוב ניצן.

היה זה יריית פתיחה לסיפורי זכרונות נוספים שסיפרו נשים במקום, והרבנית ברוריה אשכנזי הוסיפה וסיפרה על ניסים גלויים, ברפואה, בהולדת ילדים ועוד, שנעשו בזכות תרומה למקוה.

לפרטים ותרומה נא לפנות ל [email protected] או בטלפון 073-2158151
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.