מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ב 09.02.2012

הזמן שלנו לסייע, בטרם יהיה מאוחר מידי ● מאמר מערכת

התגיסותם של הבכירים הרבים למען שחרורו של יהונתן פולארד גרמה מהפך משמעותי בייחסה של יהדות ארה"ב לנושא ● מנהיגי הארגונים היהודיים מכל הגוונים והסוגים מתייצבים כיום כאיש אחד סביב הדרישה לשחרורו ● המצב הנוכחי מחייב את כולנו למחשבה מחודשת ● שלוחים שכבר ניסו לפעול בעניין שמחו לגלות שגורמים שבעבר לא היו פתוחים לשמוע, מעוניינים כעת לפעול ולקדם את השחרור בטרם יהיה מאוחר מידי ● במשך כל השנים ידעה חב"ד לעמוד בחזית ומאחורי הקלעים בכל מה שנוגע לפדיון שבויים ולחילוצו של מי שזקוק לעזרה. אין ספק שהרתמות שלנו בתקופה קריטית זו עשוייה להיות הצלת נפשות של ממש לטור המלא
הזמן שלנו לסייע, בטרם יהיה מאוחר מידי ● מאמר מערכת
הגיע הזמן לחשיבה מחודשת. יהונתן פולארד

מאמר מערכת

קרוב ל-27 שנים עבור מאז נכנס יהונתן פולארד לכלא בעוון העברת מידע מסווג לישראל, ידידתה של ארה"ב. לומר את המספר הזה, "27 שנים" לוקח רגע אחד, אולם המשמעות של עונש כזה הינה בלתי אפשרית להכלה בדעת אנוש.

כחצי מימי חייו נמצא יהונתן בין פושעים מהגרועים ביותר שניתן לדמיין, נמנעה ממנו היכולת לבנות בית להקים משפחה ולזכות לצאצאים, כל מה שמובן מאליו עבור כל אחד מאתנו - עבורו הוא מעבר למושג ולאפשרי. כל זה עוד מבלי לדבר על מצבו הרפואי.

אחרי כמעט שלושה עשורים בכלא, מתוכם 7 שנים בבידוד מוחלט, יהונתן סובל ממחלות ומסיבוכים רפואיים שמעמידים את חייו בסכנת חיים ממשית. רק בחודשים האחרונים הוא הובהל 4 פעמים לאישפוז כאשר בחלק מהמקרים הוא אף נזקק לניתוחי חירום במצב שהוגדר ע"י הרופאים כסכנת חיים מיידית. אם בעבר שחרורו היה עניין של מצוות "פדיון שבויים" הרי שכיום מדובר בבפיקוח נפש מיידי.

בעבר היה מורכב ומסובך לעסוק בנושא הזה. נכון, כבר מהרגע הראשון היה ברור שהעונש שהוטל על יהונתן הינו חסר תקדים ופרפורציה בייחס לכל אדם אחר שעבר עבירה דומה, אולם במשך שנים קיים היה חשש, בעיקר בקרב יהודי ארה"ב, שהדרישה לשחרורו של פולארד עלולה לשמש כלי בידי מי שרוצה לטעון ל"נאמנות כפולה".

בשנה האחרונה הכל השתנה. 27 שנים מאוחר מדי החלו להשמע קולות משמעותיים וברורים מאוד למען שחרורו של יהונתן. מזכירי המדינה קיסינג'ר ושולץ, ראש ה-CIA ג'יימס וולסי, התובע הכללי מייקל מוקאסי ועוד עשרות בכירים אמריקנים התייצבו בקריאה לשחרורו וחלקם אף השתמשו במילים חריפות במיוחד וקבעו שהמשך מאסרו מהווה "עוול משווע המנוגד לערכי הצדק האמריקניים".

דבריהם של חלק מהבכירים זכו להתייחסות מיוחדת לנוכח העבודה שהם עצמם התנגדו בעבר לשחרורו ואף נחשפו במסגרת עבודתם לכל החומר המסווג הנוגע לפרשה. הגדיל לעשות סגן שר ההגנה האמריקני לשעבר, לורנס קורב, שכתב מאמר גדול ב'לוס-אנג'לס טיימס' ובמסגרתו חשף כי עונשו של פולארד הוחמר כתוצאה מאשמות שווא שנבדקו במהלך השנים ע"י ראש ה-CIA וולסי והוכחו כמשוללות יסוד.

התגיסותם של הבכירים הרבים למען שחרורו של יהונתן גרמה מהפך משמעותי בייחסה של יהדות ארה"ב לנושא. מנהיגי הארגונים היהודיים מכל הגוונים והסוגים מתייצבים כיום כאיש אחד סביב הדרישה לשחרור. רק לאחרונה עלתה הדרישה לשחרור אפילו בכנס השנתי של הועידה הרפורמית שבו השתתף לא אחר מאשר הנשיא אובמה. אפילו בין מקורביו ויועציו של הנשיא ישנם יהודים ושאינם יהודים שהצטרפו בגלוי לבקשות השחרור.

המצב הנוכחי מחייב את כולנו למחשבה מחודשת. שלוחים שכבר ניסו לפעול בעניין שמחו לגלות שגורמים שבעבר לא היו פתוחים לשמוע, מעוניינים כעת לפעול ולקדם את שחרורו של יהונתן בטרם יהיה מאוחר מדי.

זהו סוד גלוי ששלוחי חב"ד זוכים לאמון ולקרבה אצל בעלי השפעה רבים ויכולים להוות צינור מצויין להעברת המידע העדכני והרלוונטי ובצירוף קולות נוספים שיכולים להכריע את הכף לטובת השחרור.

במשך כל השנים ידעה חב"ד לעמוד בחזית ומאחורי הקלעים בכל מה שנוגע לפדיון שבויים ולחילוצו של מי שזקוק לעזרה.

אין ספק שהרתמות שלנו בתקופה קריטית זו עשוייה להיות הצלת נפשות של ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.