מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ב 09.02.2012

מרק נודל'ס ● רוחי אשכנזי, תאילנד > מתכון מסביב לעולם

רוחי אשכנזי הינה שליחה בבנגקוק שבתאילנד מזה 12 שנה ● השבוע היא מתארחת במדור הפופולרי 'מתכון מסביב לעולם' במסגרת מגזין שישי של COL ומספרת על תפקידה במערך השליחות, על הפעילות המסועפת של חב"ד תאילנד וחושפת סיפור אישי מרגש ● ויש כמובן מתכון לשבת-קודש: מרק נודל'ס  לסיפור המלא, מיוחד
מרק נודל'ס ● רוחי אשכנזי, תאילנד > מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית, COL

תבשיל:
מרק עוף / בשר עם נודלס (אטריות אורז)

מצרכים:
● 1 חבילה בשר למרק או כנפיים עוף, גרונות או כל דבר שמתאים למרק

● ¾ חבילה אטריות אורז

● 8 שיני שום

● 3-4 גבעולי סלרי חתוכים לרצועות אלכסוניות קטנות

● ¼ חבילה כוסברה (עדיף גבעולים ללא הרבה עלים)

● מלח, פלפל שחור, מעט רוטב סויה

אופן ההכנה:
● יש להרתיח את הבשר או העוף במים חמים לניקיון

● להשרות את האטריות בקערה עם מי ברז ל-5 דקות

● לקחת 4 שיני שום ולקצוץ דק ולטגן במחבת עם מעט שמן

● להרתיח סיר עם מים, וכשהמים רותחים יש להכניס את האטריות למספר דקות ואח"כ לסנן את המים ולהניח בקערה

● לשטוף את הבשר / עוף אחרי ההרתחה הראשונית, לחתוך את הבשר לחתיכות בינוניות

● להניח את הבשר בתוך סיר ולמלא אותו במים, להוסיף את 4 שיני השום הנותרים, הסלרי והכוסברה, לבשל למשך שעה וחצי. להוסיף מלח, פלפל שחור ומעט רוטב סויה
● את השום המטוגן – חצי מהכמות ליצוק לתוך המרק, וחצי מהכמות לערבב עם האטריות
● לגיוון ולחובבי הירקות, אפשר לשלוק כרוב קצוף ונבטים במים חמים

הצעת הגשה: להניח בצלחת אטריות (ואם רוצים כרוב ונבטים) וליצוק את המרק עם העוף או הבשר.

לבריאות!

על השליחות:

יצאנו לשליחות לפני כ-12 שנה לתאילנד. הפעילות בבנגקוק מתחלקת למספר מוקדים:

בית-חב"ד למטיילים באזור הקוואסן. בית-חב"ד מעניק מענה ועזרה לתרמילאים בכל בעיה או קושי שהם נתקלים וכן פועלת בו מסעדה כשרה המספקת אוכל חם וביתי.

בית-חב"ד בבנגקוק הינו כשמו כן הוא "הבית שלך במזרח" לכל מבקר יהודי. המסעדה מהוה גם מרכז לוגיסטי ומשנעת מוצרי מזון ותשמישי קדושה לאירועים ולבתי-חב"ד השונים הפועלים ברחבי תאילנד – מצאנג מאי שבצפון, ועד קוסמוי ופוקאט שבדרום.

בחגי תשרי וניסן שוהים בבתי-חב"ד ברחבי תאילנד כאלפי מטיילים כאשר ידי השלוחים עמוסים לעייפה.

הקו המנחה בתחום המזון הוא הפתגם הידוע: "גשמיות של יהודי שני היא רוחניות אצלנו" ולכן משקיעים בעניין הרבה כוחות ומשאבים שהרי "גדולה לגימה שמקרבת" וכאשר יהודי נהנה מהאוכל ליבו ומוחו פתוחים הרבה יותר לספוג ענייני יהדות.

הקהילה היהודית מונה כ-500 משפחות יהודיות, כאשר כרבה הראשי של הקהילה מכהן הרב יוסף-חיים קנטור שהינו השליח הראשון שהגיע לכאן לפני למעלה מ-18 שנה. רוב אנשי הקהילה הם בעלי עסקים.

אנו מתגוררים באזור בית הכנסת של הקהילה היהודית. הפעילות פה כוללת מניינים בימי חול ושבתות, סעודות שבת וחג, שיעורי תורה, פעילויות בחגים לילדים ולאנשי הקהילה, מכירת מוצרי מזון כשרים, מקווה ועוד.

אני מורה בביה"ס, מוסד החינוך כולל גני ילדים וכיתות לימוד.

בנוסף לכך, אני מעבירה שיעורים פרטיים לנשים ולנערות מהקהילה. כל יום הולדת או מסיבה משפחתית הופכת לאירוע קהילתי בו נוטלות חלק נשות הקהילה.

תפקיד נוסף ועיקרי שלי בשליחות, הוא האירוח בסעודת שבת. בכל ליל שבת מתארחים בבתינו קרוב ל-40 איש מאנשי הקהילה ואורחים יהודים שלא ראו מימיהם סעודת שבת כהלכתה ועד משגיחי כשרות מהבד"צים השונים, חבושים בשטריימל.

כולם יחד כאיש אחד בלב אחד, ורק במקום מאין זה ניתן לפגוש את כל זרמי היהדות השונים, כאשר יחס של כבוד והערכה מורגש באווירה הייחודית.

בסעודה זו אני משקיעה הרבה באוכל מגוון ומפנק ובאווירה נעימה. הילדים, גם הם נוטלים חלק פעיל בסעודה, חוזרים על שיחה שלמדו ומספרים מדף הקשר.

האנשים נהנים מכך מאד ויושבים בשמחה ובהנאה וממש מרגישים כמשפחה אחת.
בעלי השליח אליעזר שיחי', הינו המנהל האדמיניסטרטיבי של מוסדות חב"ד תאילנד ומשקיע רבות בהתפתחות ובשגשוג של המוסדות.

הכוח הנשי בשליחות:
להוות דוגמא אישית לכל דבר שבקדושה, להטות אוזן קשבת לכל בעיה, להשיב לכל שאלה ומשאלה, להתחבר ולהתיידד עם נשות הקהילה. דרך חברות פשוטה וידידות אמיתית אפשר להשפיע המון במודע ושלא במודע.

מסר והוראה:
תפקידם של כל שליח ושליחה להיות מעין "Emergency room" - לעזור בכל מצב, בכל תחום ובכל הצרכים שאדם יהודי נידרש אליהם. מארגון בריתות, שמחות, אירועים ושיעורים ועד לקיחת חלק בחברא קדישא...

השליחות מצליחה להוציא אל הפועל כוחות מיוחדים וחבויים שקיימים אצלנו ואנו לא מודעים אליהם. אנו נדרשים לפעמים לבצע דברים שמעולם לא חשבנו שאי פעם נעשה.

לדוגמא, לפני שנה נאלצתי לעשות פעמיים טהרה לנפטרות. בחלום הכי נורא שלי, לא חלמתי שאי פעם אעשה כזה דבר... אבל בשליחות עושים מה שצריך ולא מה שרוצים!

תכנונים ושאיפות:
להרבות בעשייה, להשקיע בדור הצעיר של משפחות הקהילה בתחומים השונים והכול במטרה שפעולות אלו יזרזו את ביאת משיח צדקנו בקרוב בימינו – אמן!.

סיפור אישי:
לפני יותר מחצי שנה התקשר אליי בעלי ביום שישי בצהרים ומספר לי שהוא בדרך מבית-חב"ד הביתה עם ילד יהודי, בן לאם חד-הורית מסוממת והילד פשוט מוזנח ונראה ממש מאשפתות. הוא שאל אם אני מוכנה להכניסו הביתה למשך זמן בלתי-ידוע. מובן שמיד הסכמתי.

כינסתי את הילדים וסיפרתי להם על-כך שיש לנו אורח לא-שגרתי ושנפלה בחלקינו זכות מיוחדת לטפל בילד מסכן. הילדים מיד פינו לו מקום לישון בחדרם.

כאשר בעלי הגיע עם הילד חשכו עינינו מההזנחה שהוא היה שרוי בה. הכנסנו אותו למקלחת לשעה ארוכה ופשוט המים השחורים לא פסקו... רצנו לקניון הסמוך בטרם כניסת השבת וקנינו לו בגדים חדשים ונקיים.

הילד האורח שהה בבתינו למעלה מעשרה ימים... כאשר ילדיי ממש נקשרו אליו טיפחו אותו ושיחקו איתו עד שבעלי סידר את חזרתו ארצה לידי משפחתו.

כן! זו השליחות שלנו - להיות זמינים בכל עת ולהגיש כל עזרה בכל תחום ובכל שעה!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.