מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ב 09.02.2012

והזוכה בעיטור נשיא המדינה: הרב עדין אבן ישראל

לראשונה בישראל יחלק נשיא המדינה עיטור לאנשים פרטיים שתרמו למדינה ● קווים לדמותו של הזוכה החב"די: הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) - מילד חילוני בלוד - ועד לכתיבת פירוש על הש"ס לסיפור המלא
והזוכה בעיטור נשיא המדינה: הרב עדין אבן ישראל
הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ). צילום: ברלה שיינר, COL)

בחדרי חדרים

לראשונה בישראל, הוכרזו היום (חמישי) הזוכים בעיטור הנשיא המוענק זו השנה הראשונה ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים) שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון.

הענקת עיטור מעין זה היא מסורת הנהוגה בקנדה בהענקת ה – ORDER OF CANADA, בצרפת – בהענקת "הלגיון דה אונר", ובאיטליה, שם מעניק הנשיא עיטורי כבוד על פי החוקה האיטלקית.

השנה יוענקו לראשונה עיטורי הנשיא להנרי קיסינג'ר על תרומתו הייחודית לישראל ולהשכנת השלום במזרח התיכון ועל היותו מדינאי שניחן בראיה למרחוק, ביצירתיות ובחזון, לג'ודי פלד-קאר על סיועה בסתר להצלתם של אלפי יהודים מבתי כלא בסוריה והוצאת צעירים ומשפחות שלמות אל מחוץ לסוריה במשך למעלה מ-25 שנה.

כמו כן יוענק עיטור הנשיא לעמותת קרן רש"י שהוקמה על ידי משפחת לאוואן אשר תרמה תרומה מכרעת לחיזוק ביטחון ישראל כבר מהשנים הראשונות להקמת המדינה כאשר העניקה את מיליון הדולר הראשונים להקמת הקריה הגרעינית בדימונה.

עוד זוכה שיקבל את העיטור הוא הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) על תרומתו הייחודית ויוצאת הדופן לעולם החינוך והתרבות היהודי ועל היותו דוגמא ומופת ליצירתיות ולחזון , למר זובין מהטה מנהלה המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית על תרומתו הייחודית לעולם המוסיקה הישראלי ולעו"ד אורי סלונים, נשיא וראייטי ישראל, על פעילותו ההתנדבותית בתחום שבויי ונעדרי צה"ל ועבודתו בארגון וראייטי.

הנשיא פתח את האירוע ואמר: "אני גאה היום לפתוח במסורת. מסורת בה אני כנשיא מדינת ישראל מביע הוקרה והערכה ליחידי סגולה שתרמו בצורה יוצאת דופן למען מדינת ישראל ולאנושות כולה. בגרתי די כדי לדעת שאנשים הם לא פחות חשובים מרעיונות. העולם למד לומר תודה, הגיעה העת שגם אנחנו נודה לאנשים משכמם ומעלה, אנשים המשמשים דוגמא לדור הצעיר, כדי שנעביר את המסר שכל אדם יכול להיות גדול כגודל המעשה שיעשה או הרעיון שיהגה.

"אני מבקש לנצל מעמד זה על מנת להודות לחברי הוועדה על עבודתם הברוכה ועל היותם שותפים חלוצים בלידתו של עיטור הנשיא".

בפנייה לזוכים, אמר הנשיא: אתם מהווים דוגמא ומופת לכולנו. לכבוד הוא לנו להעניק לכם את עיטור הנשיא היום".

מלוד לירושלים 

בין הזוכים, כאמור, הרב עדין אבן ישראל-שטיינזלץ, שבשנת 1991 שינה את שם משפחתו לאבן ישראל (בעקבות המלצה של הרבי מליובאוויטש ).

הרב משתייך לחסידות חב"ד, חוקר ומבאר תלמוד וחסידות, כתב את הביאור לתלמוד הידוע בשם "תלמוד שטיינזלץ", כמו כן הוא כתב שורה ארוכה של ספרים הנוגעים לעולם היהדות ובעיקר לחסידות, בהם ביאור נרחב על ספר התניא.

שטיינזלץ נולד בירושלים בשנת 1937 למשפחה חילונית. בשנות העשרה שלו חזר בתשובה, ולמד בישיבת תומכי תמימים של חסידות חב"ד בעיר לוד. בין השאר למד אצל הרבנים דב בער אליעזרוב ושלמה חיים קסלמן.

בהמשך למד כימיה ופיזיקה באוניברסיטה העברית ולימודים תורניים בישיבות בירושלים. כשהיה בגיל 23 מונה להיות מנהל בית ספר הצעיר ביותר בארץ‏. בשנת 1965 הקים את "המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים", השוכן כיום בשכונת נחלאות שבירושלים, העוסק בביאור התלמוד, במטרה להגישו לקורא הישראלי של ימינו.

התלמוד בהוצאתו, הידוע כ"תלמוד שטיינזלץ", מנוקד, מפוסק ומחולק לפסקאות. בנוסף לפירושים המקובלים (רש"י ותוספות) נכללים בו מבואות, הסברים קלים, סיכומים, ביוגרפיות של חכמי התלמוד, תרשימים, תמונות ועוד.

בשנת 2004 יצאה לאור גרסה ממוחשבת של מהדורתו על גבי תקליטור. ב-2010 הסתיים הפרויקט עם צאתו לאור של הכרך האחרון.‏ 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.