מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ד 03.09.2004

אחרי 120 שנה: בוקרשט חוגגת

רגעים היסטוריים ומרגשים נרשמו בבוקרשט, רומניה, בשבוע האחרון, כאשר גולת הכותרת היתה, ללא ספק, הכנסת ספר התורה לבית הכנסת "ישועה טובה" – באמזי. כבר זמן ארוך מדברים בבוקרשט על הכנסת ספר התורה החדש לבית הכנסת. אירוע שכזה לא התרחש ב-120 השנים האחרונות, ויהודי העיר חיכו בכליון עיניים. הציפייה גדלה במיוחד לאור העובדה שהראשון לציון הרב מרדכי אליהו, הגיע בתור אורח הכבוד המיוחד לאירוע. ערוצי טלויזיה, עיתונאים ושדרי רדיו, פתחו את שידוריהם אמש בבוקרשט במילים "היסטוריה נעשתה בבוקרשט". הם מעולם לא ראו הכנסת ספר תורה, ובוודאי לא קהל כה גדול של יהודים חוגג, שר ורוקד.
אחרי 120 שנה: בוקרשט חוגגת
הרב נפתלי דייטש שליח הרבי ברומניה, נושא את ספר התורה החדש ב'הקפות'
בתהלוכה מרשימה עם לפידים כמיטב המסורת צעדו היהודים בריקודים ושירים סביב ספר התורה החדש, שנלקח תחת חופה מהודרת. בהגיעם אל בית הכנסת, נערכו שבע הקפות מתוך שירה וריקודים שארכו זמן רב, והקהל מיאן להפרד. פה ושם נראה זקן מוחה דמעה.

"לא ראיתי מחיי דבר כזה" – אמר ר' שמואל, אחד מזקני הקהילה. ערוצי הטלויזיה, הרדיו והעיתונות לא הסכימו לפספס אירוע כזה. מספר שעות לפני האירוע הם הגיעו לבית הכנסת, לראיין את המתפללים ולדובב אותם ביום חגם. למעלה מ-800 משתתפים מכל גווני הקשת הגיעו לאירוע.

בזמן האירוע, בלטו הרב הראשי לרומניה הרב מנחם הכהן, ראשי הקהילה המקומית, מזכיר הקהילה הכללית ואישים נוספים נכבדים מן הקהילה המקומית. בסוף האירוע, בירך הרב מרדכי אליהו את הקהל, ואחרי אמירת "לחיים" חגיגית התפזר הקהל בהרגשה מרוממת.

הדינר המיוחד במלון "אינטר קונטיננטל"

לאחר הכנסת ספר התורה, נערך דינר מרשים וחגיגי במלון המפואר אינטר קונטיננטל. הדינר שימש כסעודה לרגל הכנסת ספר התורה, וכן ציון 5 שנים לבואם של השלוחים הרב נפתלי דייטש ורעייתו לרומניה. אנשים מכל גווני הקשת כיבדו את האירוע בנוכחותם. 12 נגידי הבנקים הגדולים ברומניה הגיעו להשתתף. גבירים ותומכים מכל גווני הקשת, והרב משה קוטלרסקי מהמרכז לעניני חינוך, הגיע במיוחד מניו יורק על מנת להשתתף באירוע החגיגי.

למשתתפים הוגש שי מיוחד: כדור כסף מעוצב בצורת ירושלים, ועליו הקדשה: בהוקרה – בית חב"ד רומניה". הרב מנחם הכהן דיבר בחום על תנועת חב"ד ועל הרב נפתלי דייטש. "הוא מסתדר מעולה עם הקהילה, עוזר לנו ומסייע, בלב חם ובפתיחות.

ללא ספק, העובדה שיש בינינו שיתוף פעולה כה פורה היא רק בשל נעימותו ומסירותו". שגרירת ישראל ברומניה, הגב' גורדון, אף היא לא חסכה מילים חמות על פעילות בית חב"ד. "יש לנו עוד שבועיים עד לראש השנה. אבל דומני, שהיום, לאחר שמחה שכזו, מותר להקדים ולומר "חג שמח".

סרטון מיוחד שנערך לרגל האירוע הציג את 5 שנות הפעילות. ב6 דקות בלבד, עלו על המסך תמונות של אולמות גדושים, אורחי כבוד, ילדים שמחים בפעילות, וזקנים המודים בחום לבית חב"ד. מחיאות הכפיים הסוערות בסוף הסרטון הוכיחו עד כמה הוא נגע ללבם של הצופים. הרב משה קוטלרסקי, האורח המיוחד שהגיע מניו יורק לערב זה, נאם נאום מרגש ומלא פאתוס.

"אני רוצה לאתגר אתכם הערב: ישנם ידידים טובים של בית חב"ד, משפחת ראהר הנדיבה, שעומדים לתרום רבות לבנין חדש שיוקם בעזרת ה' עבור חב"ד בבוקרשט. הצטרפו אלינו! ביחד נבנה לרומניה עתיד יהודי מזהיר יותר!" הוא קרא בפאתוס רב. נאומו המרתק התקבל בתשואות רבות על ידי כל המשתתפים. אחריו נאם הרב מרדכי אליהו, אורח הכבוד. "נפתלי איילה שלוחה" – הוא קרא על השליח הרב נפתלי דייטש. "שמך נפתלי, ואתה איילה שלוחה – שליחו של הרבי מליובאוויטש"...

חתן האירוע, הרב נפתלי דייטש, הודה בחום למשתתפים ולתומכים הנכבדים. הוא הקדיש דברים מיוחדים לתמיכתה של משפחת ראהר, ולתומכים נוספים. לאחר מכן חילק תעודות כבוד לתומכי בית חב"ד. את האירוע הנחה מר רדו מררו, שדרן טלויזיה פופולרי ברומניה, והנעימה התזמורת "בללייקה".


שלוחים ואורחים נכבדים

באירוע השתתפו גם כן שלוחים ועסקנים נכבדים שהגיעו במיוחד לאירוע: הרב שמעון לזרוב – השליח הראשי בטקסס (שגם הנעים את האירוע בשיריו השמחים); הרב מנחם-מענדל דייטש, יו"ר מוסדות החינוך "שניאור" בצרפת; הרב משה גרליק, מנהל "מרכז רבני אירופה"; הרב שמואל זעפרני; הרב משה דייטש והרב יעקב הלפרין מירושלים; הרב מנחם-מענדל הענדל, שליח באתונה; הרב מנחם מענדל חיטריק – שליח בטורקיה; הרב זאב רסקין, שליח בקפריסין; הנספח הכלכלי, מר יונתן ארבל; נציגת הסוכנות, טובה בן נון; מר שמואל שטרפלר, נציג משפחת ראהר; דובר משרד החוץ הרומני, ועוד.


תוכנית עמוסה לרב מרדכי אליהו

כאמור, אורח הכבוד המיוחד שהגיע לאירוע היה הראשון לציון הרב מרדכי אליהו שליט"א. הרב אליהו נחת ביום שלישי בערב בשדה התעופה אוטופני בבוקרשט, שם חיכתה לו קבלת פנים ממלכתית בטרקלין המיועד לנשיאי מדינות. סליחות ותפילת שחרית נוסח ספרד התקיימו בשעה 5 בבוקר, עם מנין גדול של יהודים מקומיים שביקשו להתפלל עם הרב.

לבד מהאירועים המרכזיים – הכנסת ספר התורה והדינר – היה לרב סדר יום עמוס. לפני צאתו, ערך הרב נסיעה מיוחדת לקברו של הפלא יועץ – נסיעה, שאף היא אורגנה ע"י בית חב"ד ברומניה – יחד עם משלחת השלוחים המכובדת ויהודים רבים נוספים שרצו להצטרף לביקורו של הרב.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מרשים מאד,בהצלחה בהמשך.
י"ז אלול ה׳תשס״ד
כל-הכבוד ,אין מילים זה מדבר בעד עצמו,תמשיך להצליח ובגדול.


מגרוזיה
2.
רישא
י"ז אלול ה׳תשס״ד
עלו והצליחו אתם עושים כבוד למשפחה
3.
לנפתלי ורישא היקרים
י"ח אלול ה׳תשס״ד
עוד המון שנות הצלחה בשליחותכם. שיהיה תמיד באופן של מוסיף והולך.
אוהבים ומעריכים
קמינצקי ניקולייב
4.
רישא
י"ח אלול ה׳תשס״ד
ברכות, התרגשתי מאוד מהתיאור החי של הכתבה. שמחה בשמחתך, עלו והצליחו!!!!!!!!! כה יוסיף ה' וכה ייתן לברכה והצלחה ולשנה טובה ומתוקה
חברה לשליחות. ח.ח
5.
היי נפתלי
י"ט אלול ה׳תשס״ד
מזל טוב מזל טוב
לנפתלי וגם לרישא

בן דוד, באיזה מקום בעולם
6.
מאחורי בעל מצליח
כ' אלול ה׳תשס״ד
עומדת אישה מצליחה וגדולה!!!!!! רישא תמשיכי לרגש ולעשות נחת
חברה מהקולחוז
7.
רישא!!!!!!!!!!!!!
כ' אלול ה׳תשס״ד
מזל טוב ביום חגכם, תמשיכו להצליח ולקדש ש"ש ברבים. הכתבה והתמונות, מרגשים מאוד.
מירי גורליק
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.