מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ב 09.02.2012

אופרה וינפרי: "האישה בקהילה הדתית היא היסוד של הבית"

אופרה וינפרי שחקנית ומנחת טלוויזיה אמריקנית, המדורגת כאפרו-אמריקאית העשירה ביותר של המאה ה-20, העניקה ראיון וידאו למוטי זליגסון מחבד.אורג  ● "בעבר חשבתי שנשים בקהילה החרדית כפופות לגברים אך היום היא גיליתי שהאישה בקהילה הדתית היא היסוד של הבית. לא הבייסמנט אלא היסוד", אמרה ● וגם מה "הפיל אותה מהרגליים"? צפו בוידאו
אופרה וינפרי:
צילום: מתוך הוידאו
כתב COL

אופרה וינפרי שחקנית ומנחת טלוויזיה אמריקנית, המדורגת כאפרו-אמריקאית העשירה ביותר של המאה ה-20, העניקה ראיון וידאו למוטי זליגסון מחבד.אורג.

בראיון היא סיפרה כי תמיד נרתעה מלדבר עם יהודים בלבוש חסידי כי לא ידעה מה תהיה תגובתם אך היום בביקור בברוקלין היא גילתה אנשים מאד נחמדים ופתוחים שלהם חיי משפחה מדהימים שמבוססים על אמונה בכח עליון, דבר שהיא מאד מתחברת איתו.

היא ציינה עוד כי לפני הביקור היא היתה תחת הרושם שנשים בקהילה החרדית כפופות לגברים, אך היום היא גילתה בביקור אצל השליח הרב אהרון גינזבורג, שהאשה בקהילה הדתית היא היסוד של הבית. "לא הבייסמנט אלא היסוד", ומזה קיבלתי המון השראה".

מה תגידי לאנשים לא דתיים שמחפשים ליצור קשר עם המסורת? היא נשאלה והשיבה:

"מה שאני מקווה שיצא מהראיון זה שכל אחד ירגיש משוחרר לבדוק בעצמו את הקשר שלו או שלה למסורת ממנה הם באים".

היא סיפרה שהיא קיבלה השראה מהרעיון של המזוזה ושצריך תמיד לזכור את הבורא, ואמרה שנשים סיפרו לה שהמטרה היא להיות בתוך העולם, ויחד עם זאת להתעלות מעל האתגרים ולשמור על הקשר האישי לבורא.

היא מאוד התרשמה מחיי המשפחה החסידיים מהערכים ומהרצינות של ה"דייטים" ואמרה שהעולם בפירוש יכול ללמוד הרבה מדרך החיים הזאת. "ערכי המשפחה הם הדבר הכי חשוב שלמדתי בביקור הזה".

"מה שהפיל אותי מהרגליים זה עד כמה הילדים האלה לא מכירים את תוכנית הטלוויזיה העכשוויות. יתרה מכך: זה אפילו לא מענין אותם בכלל כי הם חיים ערכיים ומתמקדים בחיים עצמם.

כוכבת הטלוויזיה העולמית דיברה על כך שהילד האמריקאי הממוצע צורך שעות על גבי שעות של טלוויזיה כל יום, והיא הביעה את תדהמתה שבמרחק חצי שעה נסיעה יש ילדים שלא מכירים בכלל את תוכניות הטלוויזיה הפופלריות, ולמרות כך הם שמחים ומאושרים .

"מה לגבייך בעצמך? מה את למדת?" היא נשאלה, וענתה כי הדיבורים על חיי הנשמה שדיברה עם הנשים הראו לה שוב שזה אפשרי להיות בעולם החומרי, ויחד עם זאת לנסות להיות רוחני.

היא מאד אהבה את התפילה מודה אני ונטילת ידיים בבוקר.

בסופו של הראיון היא קמה ואומרת בחיוך : יש בתוכי יהודי חסידי ולא ידעתי מזה...

Visit Jewish.TV for more Jewish videos.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.